Jump to content

ELT - Eltek


Megler1

Recommended Posts

christle:

 

Jeg klarte heller ikke å dy meg. Det er altså ikke alltid at analytikerne er idioter, slik du til stadighet hevder... :tongue:

 

Klarte ikke å la være. Tok turen inn i ELT igjen. ELT er UTBOMBA... Slik jeg ser det er oppsida STOR. Flere analytikere hat uttalt bekymring for at ELT må hente inn cash. Dette skyldes ene og alene - slik jeg ser det - at selskapet selger FOR mye og derfor har behov for arbeidskapital. Analytikernes analyser henger ikke helt på greip for meg. Dersom ELT trenger mer arbeidskapital pga. for store ordre og de ikke får kapital til "akseptable vilkår", ja så kan jeg ikke skjønne hvorfor de evt. ikke kan HEVE prisene og derigjennom få ned bestillingene og behovet for arbeidskapital; dette styrker og marginene...
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Dette er et skoleeksempel på hvordan det ikke skal gjøres...

 

Eksisterende aksjonærer som ikke er med i emisjonen kommer til å bli ekstremt utvannet, det blir vel omtrent 50% utvanning når dagens market cap før emisjon beregnes til 250 mill.

 

Siden i går er det ned nye 40-50%...

 

Etter Nera-kjøpet har det kun gått en vei: NEDOVER !

 

At det eventuelt økte arbeidskapitalbehovet ikke lar seg finansiere over driften, tyder med all tydelighet på at man er i for stor grad opptatt av topplinjen og ikke bunnlinjen og marginene, slik det blir sagt i et par av de forrige innleggene nedenfor...

 

Aksjen er nå konkurspriset, og likner nå mer på en opsjon, kvitt eller dobbelt...høy risk men også høy, mulig reward dersom de rir av stormen.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Dette er et skoleeksempel på hvordan det ikke skal gjøres...

 

Eksisterende aksjonærer som ikke er med i emisjonen kommer til å bli ekstremt utvannet, det blir vel omtrent 50% utvanning når dagens market cap før emisjon beregnes til 250 mill.

 

Siden i går er det ned nye 40-50%...

 

Etter Nera-kjøpet har det kun gått en vei: NEDOVER !

 

At det eventuelt økte arbeidskapitalbehovet ikke lar seg finansiere over driften, tyder med all tydelighet på at man er i for stor grad opptatt av topplinjen og ikke bunnlinjen og marginene, slik det blir sagt i et par av de forrige innleggene nedenfor...

 

Aksjen er nå konkurspriset, og likner nå mer på en opsjon, kvitt eller dobbelt...høy risk men også høy, mulig reward dersom de rir av stormen.

 

Elt er interessant om dagen, Q2 på onsdag . Synspunkt på forumet?

Link to comment
Share on other sites

Salget av pc`er stiger bratt etter ein downperiode. Eltek har steget frå 87 øre til dagens kurs på kr 4,28. Siste mnd har aksjen gått 12%, eg vil tru at denne kan nå 6-7 kr før jul.Q2 var brukbart og datterselskap leverer gode resultat.

 

mvh Webster

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Kan svært lite om aksjen, men kan si at jeg ikke tror dette er papiret å sitte i fremover. Mange andre bedre kandidater. Dårlig sektor (svært konkuranseutsatt med sterke asiatiske konkurrenter)

Svak ledelse med mye utskiftninger

Generent dårlig drift siden NERA oppkjøpet

Teknisk negativ etter det jeg har fått med meg

Utsteder dyre obligasjonslån -> utterligere utgifter

Profit warning før kvartalsresultatet

 

Hold dere unna sier jeg....

 

Aksjen er priset lavt nå, og mange leter jo etter nettopp det, men i dette tilfellet er det soleklare grunner til det etter mitt syn....

 

 

Jeg var faktisk med på oppturen fra 2,- til 4 ,- kr, men solgte så fort jeg så gevinsten komme. Mao fort in, fort ut. Har dog liten tro på at ELT ligger mye over dagens kurs 12 mnd fra nå av. Heller lavere etter nye emisjoner. Selskapet er lekk i alle bauger og kanter...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Da er det en god stund siden noen har skrevet noe her :smile:

 

Kjøpte meg noen aksjer i Eltek i går, og kan ikke akkurat si jeg angrer i skrivende stund, noen flere som har/vurderer aksjer i Eltek?

 

Er spent på om de klarer å komme seg over 6-tallet iløpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Da er det en god stund siden noen har skrevet noe her :smile:

 

Kjøpte meg noen aksjer i Eltek i går, og kan ikke akkurat si jeg angrer i skrivende stund, noen flere som har/vurderer aksjer i Eltek?

 

Er spent på om de klarer å komme seg over 6-tallet iløpet av dagen.

 

Kjøpte i snitt 4,41... kanke si jeg heller angrer. Noen som kan forklare mer rundt aksjen?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte i snitt 4,41... kanke si jeg heller angrer. Noen som kan forklare mer rundt aksjen?

 

Grattis med bra treff :laugh: Disse pennystock.aksjene oppfører seg omtrent som mine STB1B44-calls... med tosifrede endringer begge veier på en børsdag. Kanskje var salget av Nera starten på en re-bound ala Norske Skog?

 

Selskapet har skiftet toppleder svært ofte siste årene... hvis litt mer langsiktighet nå er på plass, så kan det jo være håp?

Link to comment
Share on other sites

Grattis med bra treff :laugh: Disse pennystock.aksjene oppfører seg omtrent som mine STB1B44-calls... med tosifrede endringer begge veier på en børsdag. Kanskje var salget av Nera starten på en re-bound ala Norske Skog?

 

Selskapet har skiftet toppleder svært ofte siste årene... hvis litt mer langsiktighet nå er på plass, så kan det jo være håp?

 

Man vet aldri, kommer til å sitte på aksjene lenge ivertfall (såfremst dem ikke synker noe sinnsykt) :rolleyes:

 

Rapport for Q4 22.februar blir også spennende :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hva tror dere om den neste uken?

 

Såvidt jeg kan se (nettopp begynt med analyse) har vi nå brutt gjennom en motstand på ca 5.65 og brutt gjennom et glidende gjennomsnitt på 45 dager noe som jeg ser på som positivt, og dermed gitt et sterkt kjøpssignal.

Blir spennede opp mot neste motstand på ca 6.02.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...