Jump to content

Oslo børs - veien vidre


Recommended Posts

Jeg har nå for første gang like mye short som long på OSE.

 

Long i TOM og Short i Yara, STL og NHY. Jeg er sterk i troen på at korreksjonen er igang.

 

 

Hei. Vi ser ut til i stor grad å ha likt markedssyn. Jeg shorter i OBX-en men det blir jo i prinsippet nesten det samme.

 

 

Vurdert NSG med i shorten din ? Tror du den løftes på resultatfremleggelsen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Definisjonen på krakk er minimum 20% ned innenfor samme børsdag, så det tror jeg ikke vi får. Men jeg har tro på at vi får godt over 20% korreksjon, men over en periode flere uker/måneder.

 

Magefølelsen tilsier at OSE skal jevnt og trutt nedover i tiden fremover.

Link to comment
Share on other sites

Definisjonen på krakk er minimum 20% ned innenfor samme børsdag, så det tror jeg ikke vi får. Men jeg har tro på at vi får godt over 20% korreksjon, men over en periode flere uker/måneder.

 

Magefølelsen tilsier at OSE skal jevnt og trutt nedover i tiden fremover.

 

Hva mener du er teknisk bunn, RoRu ? Er 280 bare en stopp på veien ned ?

 

Selv har jeg meget begrenset erfaring med TA, så det er interessant å høre hva TA folkene tror.

Link to comment
Share on other sites

Roru er nok fundamentalist...

 

Fortsatt buklanding for OSE fordrer nok det ett tildels kraftig fall i oljeprisen, eller kraftig stigende norske renter. Dersom oljeprisen faller kraftig vil nok krona også svekkes, noe som igjen kan bane veien for høyere renter, og da er ikke aksjemarkedet så attraktivt lenger.

 

Akkurat nå er det psykologi som sender børsen ned, fundamentalt har det skjedd svært lite.

Link to comment
Share on other sites

Mr PW

 

He he, fundamentalist var vel å ta i en del....

 

Grunnen til synet mitt er at jeg tror oljeprisen skal korrigere, samt at rentene i Norge vil trekke oppover, og:

 

Bekymringen for USA har tiltatt i styrke, og jeg tror vi også der vil få en brukbar korreksjon. DOW'en har stort sett gått sidelengs i lang tid nå, og holdt det internasjonale markedet oppe. En korrigering trenger nødvendigvis ikke komme i et aksjemarked som har gått mye opp, men også i et aksjemarked hvor det fundamentale er i ferd med å rakne. Prisstigningen i USA som bedriftene håper å få forbrukerne til å betale, kan bli svært vanskelig å gjennomføre i en periode hvor energiprisene tar mer av forbruksbudsjettet enn vanlig, rentestigning som svekker kjøpekraften, og ikke minst: underdekningen på statsbudsjettet som selv Greenspan uttrykte stor bekymring for senest i oktober. Og faller USA, faller det aller meste.

 

Vedr teknisk bunn på OSE er ikke det noe lett å anslå. Dette fordi indeksen var på 100 i 1998, og 100 igjen i 2003. Sånn sett er det den grensen som er selve plattformen, men det finnes flere tekniske støttenivåer "hele veien ned" hvor indeksen kan snu. Tidsperspektivet spiller også en vesentlig rolle her.

 

Jeg tror vi står foran en lengre korreksjon kontra en kort og brutal korreksjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente vel egentlig at du var mer opptatt av fundamentale forhold, ikke akkurat fundamentalist.

 

Uansett tror jeg vi kan konkludere med at renten i NOK skal noe opp, men jeg tror ikke på noe stort hopp her fordi NOK er så sterk. Samtidig kommer våre kjære nye politikere til å stramme inn privatforbruket i Norge ved å øke beskattingen. Den politiske usikkerheten i rentespørsmålet vil jo også henge sammen med hvorvidt handlingsregelen for oljeformuen holdes, men vi ser nok uansett en dreining mot økt offentlig forbruk og innstramming i privat sektor. Sosialismens varemerke... Dersom man trår for brutalt frem her tror jeg renten kan hoppe, men AP holder vel en viss realisme i regjeringens økonomiske kurs.

 

Dine andre argumenter slår hverandre noe i hjel, du sier at aksjemarkedene i USA skal ned fordi forbruket stagnerer blant annet pga. høye energipriser, samtidig som du sier at energiprisene skal ned.

 

Generellt tror jeg økonomien trenger en nedgang i oljeprisen, men dersom den faller for mye vil det være ødleggende på lang sikt. Tilbudssiden har hatt for lite investeringer gjennom 10 år, og her trengs det mange år nå med solide investeringer. Dersom oljeprisen skulle falle ned på 20 tallet for eksempel vil nok investeringene i stor grad stoppe opp, og da får vi nye problemer på tilbudssiden om ikke så lenge.

 

En annen ting er at alle lett tilgjengelige felter er utvunnet, og de nye feltene som det investeres i nå trenger en høyerer oljepris for å lønne seg. Det er derfor ikke unaturlig at energiprisene forblir høyere enn vi er vant til fremover. Når er egentlig oljen dyr?

Link to comment
Share on other sites

Adm.dir i Stavanger Fondsforvaltning ('Skagen Fondene'), Harald Espedal, har en meget interesant kommentar/analyse av veien videre for Oslo Børs i dagens utgave av Stavanger Aftenblad. Har ikke sjekket om artikkelen er tilgjengelig på nettutgaven, men hvis ikke kan artikkelen være vel verd en tur på Narvesen.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen Mr PW

 

Kanskje det ikke var så dumt av meg å ha kjøpt noen short-posisjoner på STL allerede likevel?

 

Se her:

 

 

Statoil skuffer stort

dn.no

Statoil legger frem et enormt overskudd for tredje kvartal, men overskuddet er to milliarder kroner lavere enn ventet.

 

Statoil -sjef Helge Lund presenterte mandag morgen et resultat før finans på 23,9 milliarder kroner.

 

På forhånd forventet Statoil-analytikerne et resultat før finans på 26,3 milliarder kroner.

 

Resultat før skatt havnet på 24,4 milliarder kroner, mot ventet 26,4 milliarder.

 

Fornøyd konsernsjef

Resultatet er uansett en solid oppgang fra resultatet før finansposter i samme kvartal ifjor på 16,1 milliarder kroner.

 

- Tredje kvartal har vært nok et sterkt kvartal, preget av høye olje- og gasspriser, vekst i produksjonen og gode marginer og høy regularitet i raffineriene. Igjen kan vi presentere rekordresultater fra driften, sier konsernsjef Helge Lund.

 

Høy produksjon

Hydro måtte nedjustere sitt produksjonsmål for 2005 blant annet på grunn av svak produksjon på Statoil-opererte felt. Interessen for Statoils produksjon var derfor stor før resultatfremleggelsen.

 

Statoils olje- og gassproduksjon i tredje kvartal var 1,128 millioner fat per dag. Analytikerne ventet en olje- og gassproduksjon på 1,103 millioner fat oljeekvivalenter per dag.

 

- Olje- og gassproduksjonen økte med hele 17 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Vi har hatt en stor vekst i gassproduksjonen fra norsk sokkel, samtidig som olje- og gassproduksjonen fra vår internasjonale virksomhet viser fortsatt sterk framgang, sier konsernsjef Helge Lund i en børsmelding.

 

Se aksjemarkedets reaksjon på resultatet på dn.no/finans.

 

dn.no kommer med mer.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen Mr PW

 

Kanskje det ikke var så dumt av meg å ha kjøpt noen short-posisjoner på STL allerede likevel?

 

Se her:

Statoil skuffer stort

dn.no

Statoil legger frem et enormt overskudd for tredje kvartal, men overskuddet er to milliarder kroner lavere enn ventet.

 

Statoil -sjef Helge Lund presenterte mandag morgen et resultat før finans på 23,9 milliarder kroner.

 

På forhånd forventet Statoil-analytikerne et resultat før finans på 26,3 milliarder kroner.

 

Resultat før skatt havnet på 24,4 milliarder kroner, mot ventet 26,4 milliarder.

 

Fornøyd konsernsjef

Resultatet er uansett en solid oppgang fra resultatet før finansposter i samme kvartal ifjor på 16,1 milliarder kroner.

 

- Tredje kvartal har vært nok et sterkt kvartal, preget av høye olje- og gasspriser, vekst i produksjonen og gode marginer og høy regularitet i raffineriene. Igjen kan vi presentere rekordresultater fra driften, sier konsernsjef Helge Lund.

 

Høy produksjon

Hydro måtte nedjustere sitt produksjonsmål for 2005 blant annet på grunn av svak produksjon på Statoil-opererte felt. Interessen for Statoils produksjon var derfor stor før resultatfremleggelsen.

 

Statoils olje- og gassproduksjon i tredje kvartal var 1,128 millioner fat per dag. Analytikerne ventet en olje- og gassproduksjon på 1,103 millioner fat oljeekvivalenter per dag.

 

- Olje- og gassproduksjonen økte med hele 17 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Vi har hatt en stor vekst i gassproduksjonen fra norsk sokkel, samtidig som olje- og gassproduksjonen fra vår internasjonale virksomhet viser fortsatt sterk framgang, sier konsernsjef Helge Lund i en børsmelding.

 

Se aksjemarkedets reaksjon på resultatet på dn.no/finans.

 

dn.no kommer med mer.

 

 

 

Hvordan går det med STL short-posisjoner nå da?

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, jeg økte short-posisjonen på 144 idag så får vi se hvordan det bærer av sted fremover. Etter oppvektingen idag er imidlertid short-posisjonen fullendt når det gjelder STL.

 

Jeg tror oppgangen idag vil bli avløst av nedgang utover i november. Selv om det ser posistivt ut akkurat idag, vil nok røde kurser bli caset utover i november. Det er mitt syn.

 

Ikke akkurat noen eksakt vitenskap dette, men jeg lar magefølelsen styre.

Link to comment
Share on other sites

Statoil guider økt produksjon, og da ytterligere bedre resultater. Basert på dagens oljepris er Statoil veldig billig, så dersom magefølelsen sier selg STL så er det fordi magen venter oljeprisen tildels kraftig ned.

 

Jeg er usikker, men det er ikke så mange triggere for STL utenom oljeprisen og kvartalsrapporter - og det er lenge til neste rapport.

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra IM:

 

Det har vært store spekulasjoner om at utenlandske investorer var i ferd med å forlate oljetunge Oslo Børs i oktober i forbindelse med fallet. Fasiten viser at det ikke var tilfellet, og omsetning var rekordhøy. Les mer her:

 

Fasiten til Oslo Børs og Verdipapirsentralen viser nemlig at de utenlandske investorenes eierandel på Oslo Børs økte med 0,4 prosentpoeng i oktober.

 

De utenlandske eierne hadde en eierandel på 36,5 prosent på Oslo Børs ved utgangen av oktober, og dermed fortsatt trenden Oslo Børs har opplevd gjennom året med stadig økende utenlandsk eierandel.

 

Børsfallet på 7,9 prosent for hovedindeksen i oktober skremte med andre ord ikke utenlendingene fra Oslo Børs slik markedsaktører hevdet da nervøsiteten og markedsfallet var på sitt verste sist måned.

 

Omsetningen nådde da også nye høyder både i aksjemarkedet og derivatmarkedet, viser månedsstatistikken fra Oslo Børs. Nedgangen fra toppen 3. oktober til bunnen 19. oktober på drøyt 15 prosent er det største kursfallet for hovedindeksen i løpet av en så begrenset periode siden september 2001.

 

I snitt ble det hver dag omsatt for 8,3 milliarder kroner i aksjemarkedet, som er mer enn 40 prosent høyere enn snittet for 2005 (5,8 milliarder), og den høyeste omsetningen i løpet av en måned noensinne. Det ble i snitt utført 28.963 transaksjoner per dag, som også er ny rekord.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig med noen dagers oppgang igjen, spesielt i går. :lol:

 

Nevnte i en tidligere melding at vi nå beveger oss i et svært usikkert terreng inntil vi på overbevisende volum slår ut tidligere ATH.

 

Fine tider for trading med slike kraftige utslag fra dag til dag, og de tror jeg vil fortsette en stund. Det som jeg synes virker noe bekymringsverdig er at volumene ikke er overbevisende nok på oppgangene. Løftet i går f.eks. var på betydelig mindre volum sammenlignet med de største sell-off dagene i oktober.

 

Dette, i tillegg til at vi beveger oss i terrenget mellom en totalt sett nokså kraftig korreksjon og ATH gjør det skummelt å ukritisk si at faren er over.

 

Dannes det en topp nå på totalindeksen og OBX-en i nær framtid under ATH på en middels eller kraftig rød-dag, så er man straks i stand til å tegne topplinjen i en potensiell nedturs-kanal.

 

Min strategi er derfor fortsatt å spekulere i store utslag, men ikke ta stilling til retning, gjennom "kjøpt straddle"-posisjoner. Disse gjør jeg litt "asynkrone" og med noe høyere risiko en normalt ved å kjøpe salgsopsjoner billig på blå-dager og kjøpe kjøpsopsjoner billig på rød-dager. Salg skjer noenlunde midt i mellom eller på ekstremdagene.

 

I tillegg gjør posisjoneringen enda mer asynkron (og risikabel?) gjennom at puttene er korteste OBX-er mens callene og warrantene er noe lengre innen spesifikke undeliggende papirer.

 

 

Spennende dager, og i det korte perspektive danner jo OBX-en en fin omvendt hode-skulder-formasjon som tilsier kortsiktig oppgang..

 

Good Luck !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei..

 

Fortsatt like spennende tider som for en uke siden. Heller til at minst sannsynlige scenario gjennom uken er flat utvikling. I så tilfelle er det kun seigpining og stille-før-stormen-krusninger.

 

Dette her kan fort ende raskere enn svint ned mot OBX = 900. Synes ikke oppgangene understøttes av nok volum. Derimot er røddagene de volumemessige vinnerne. Det taler for nedtur som helhet. Skal det bli skikkelig fres i en mer kontinuerlig opptur mot OBX = 1050/1100 må det bli mer fres på blå-dag-volumene...

 

Jeg "stradler" videre, men torsdag må OBX-puttene mine rulleres, og det hadde vært greiest om samtlige var in the money allerede da.

 

Lykke til :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Heisann Riskytrader!

 

Syns du har en bred portefølje av selskaper, samt puttene, som virker lagt opp til en lettelse i energipriser. Men hvor sannsynlig er det at vi får en sektorrotasjon dersom oljeprisen skulle snuble ned på 40 tallet i nær fremtid? RCL er ett eksempel på ett selskap som vil profittere direkte på lavere oljepris, så mulig den går motstrøms dersom proppen dras ut fra OSE - men uansett får vi ett surt børsklima dersom STL og NHY faller kraftig, og det vil nok ramme samtlige aksjer.

 

Er litt usikker på veien videre for OSE og har tatt ned innsatsen betraktelig. Lite trolig at den kapitalen som er tatt ut kommer tilbake med det første. Mitt drømmescenario er ett skikkelig fall ned mot 200 for OSEBX, men mest tror jeg på en sidelengs utvikling de nærmeste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Heisann Mr PW.

 

Ja, jeg har en ganske stor bredde i porteføljen, og flere av dem har vært i min langsiktige portefølje i flere år. Men den var enda bredere inntil i sommer/høst hvor jeg lempet ut gradvis både AKER, KVI, NHY, DNO samt noen norske aksjefond fra 90-tallet . Har bare noe småtterier igjen i disse. Altså spekulerer jeg akkurat nå, som du sier, i en i det minste i en kortsiktig nedgang i energipriser gjennom aksjer som kommer til å tjene på nettopp dette.

 

De aksjene jeg har er i tillegg nokså internasjonalt rettet, slik at skulle Oslo Børs falle drastisk tror jeg "mine" aksjer vil raskt hente seg inn til hva de internasjonale markeder eventuelt faller/stiger. Alternativt ryker de på tett SL under en eventuell nedtur.

 

Uansett, jeg er også betydelig mindre eksponert nå gjennom nettosalg salg fra juli til september, samt inngang i noen putter siden september.

 

Slår drømmen din til om totalindeks 200, skal jeg hoppe av glede om det skjer fort og gæli :D ... Hvis vi da sier OBX ned 30% til 600-700 vil putte-gevinstene mine med god margin overgå verdien av samtlige longposisjoner i øyeblikket.

 

Det kan smelle internasjonalt også, hvis lommeboka til "the consumers" i USA fryser til, da kan det fort hende at energi-diskusjoner for Oslo Børs bare blir forretten.

Link to comment
Share on other sites

Holberg Forvaltning har solgt det meste av sine oljeaksjer på Oslo Børs.

 

 

Hogne Tyssøy.

-Den dagen oljeprisen "tanker" blir det trangt i døren på Oslo Børs, sier Hogne Tyssøy i Holberg Forvaltning til Finansavisen.

 

Livredde

Holberg har kvittet seg med alle sine aksjer i Statoil og Norsk Hydro, og har også solgt 40 prosent av sine DNO-aksjer til kurser mellom 43 og 44 kroner.

 

-Vi er livredde for at oljeprisen skal falle mer enn hva som er priset inn. Det norske energi-eventyret er dratt veldig langt, sier Tyssøy til avisen.

 

 

Publisert: 14.11.2005 - 08:08 Oppdatert: 14.11.2005 - 08:17

 

 

Hvis dette slår til, hjelper det lite hvor brede porteføljer man har. Faller oljeselskapene, faller hele Oslo Børs. Vi fikk et klart forvarsel i oktober om hvor følsom ALLE aksjene på Oslo Børs er når oljeaksjene korrigerer.

Link to comment
Share on other sites

Hei Roru

 

Det vil nok gå utover de fleste andre aksjer også som du sier.

 

Er ikke så sikker på mitt rasjonale ved å fortsatt sitte nokså bredt, men det vel et aldri så lite ønske om å bikke over nyttår og utsette skatt på noen av gevinstene ett år til.

 

Til tross for mye gevinstsalg i år så er de gjenværende urealiserte gevinstene mine ca 400% i ELT, 50% i ORK, 50% i SOLV, 200-300% i FAST og 50% i TOMRA, og jeg liker ikke tanken på at Kristin skal få kloa og tøyse bort gryna, iallfall ikke på en god stund.

 

OK, dette er kanskje noe urasjonelt, så må man ut i år så må man ut. Relativt tette SL-er fremover vil nok sørge for dette.

 

Det rasjonelle ved å bli sittende er imidlertid å ta del i en potensiell videre "urasjonell psykologisk drevet" opptur.

 

Skikkelig bear for tiden du Roru ? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Olieprisen stort set uændret tirsdag morgen

15-11-2005 - 07:39

 

Olieprisen lå stort set uændret tirsdag morgen i Asien. Der er spekulation i, at de amerikanske olielagre vil vise en stigning, når tallene offentliggøres i morgen, skriver Bloomberg News. Stiger olielagrene, vil det være sjette uge i træk, at det sker.

 

Analytikere adspurgt af Bloomberg News venter en stigning på 300.000 tønder.

 

Den amerikanske referenceolie WTI, til levering i december, blev handlet til 57,59 dollar pr. tønde, hvilket er et fald på 0,10 dollar. Ved samme tid blev den europæiske referenceolie Brent handlet til 54,65 dollar pr. tønde - et fald på 0,08 dollar.

Link to comment
Share on other sites

Bra opptur i STL og NHY igår på store volum ble det meldt i børsnyhetene i går.

 

Ja, ja...Alt er relativt. Gå så kun en dag til tilbake, dvs sist fredag da begge endte i tilsvarende minus, og hvor volumene i begge aksjene var betydelig høyere.....Det samme gjelder da nesten selvsagt også for OBX-indeksen.

 

Denne divergensen i pris/volum er og blir bear, og intet signifikant signal om mer varig løfteevne oppover.

 

Videre: OBX P/C ratio skjøt i går helt opp i forholdet 4:1, og det er neimen ikke mye bull-signal, tvert i mot.

 

Konklusjon: flere signaler er gitt på "falsk" oppgang i olje og dermed Oslo Børs. Følg nøye med !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Audun Lysbakken - En mann for fremtiden....

 

 

SV-nestleder vil fjerne børsen

 

Vil også ta makten fra Røkke og Spetalen

 

Nyvalgt nestleder i SV, Audun Lysbakken, vil fjerne Børsen og ta makten fra Kjell Inge Røkke og Øystein Stray Spetalen - for å sikre menneskehetens overlevelse.

 

1133243498299_356.jpg

 

Av MARIANNE JOHANSEN og BJØRN THUNÆS (foto)

 

REVOLUSJONÆR: På utestedet Internasjonalen i Oslo drømmer påtroppende nestleder i SV, Audun Lysbakken, om et samfunn uten kapitalisme. Foto: Bjørn Thunæs

VG Nett følger:

SV

 

Det er en selverklært revolusjonær og marxist som nå blir nestleder i regjeringspartiet SV.

 

Audun Lysbakken (28), som snart vil bli partileder Kristin Halvorsens venstre hånd, vil gjennomføre radikale omveltninger for å avskaffe kapitalismen.

 

- Jeg er revolusjonær i den forstand at jeg mener vi trenger et mer demokratisk samfunn enn kapitalismen. Mitt personlige grunnsyn er at jeg er sosialist og marxist. Jeg mener at kapitalismen som system står ansvarlig for fryktelige overgrep på menneskene i verden gjennom den ulikheten og fattigdommen den skaper, og den driver oss mot økologisk katastrofe, sier Lysbakken til VG.

 

Kraftig

Etterfølgeren til Øystein Djupedal i nestlederstolen mener at det må kraftige virkemidler til for å stoppe konsekvensene av kapitalismen.

 

- Nøkkelen er å gjøre noe med den eiendomsretten som noen få mennesker i dag har til penger, verdier og teknologi. Makten er samlet hos en liten norsk og global overklasse som sitter på enorm makt. Røkke, Stray Spetalen og de andre må få mindre makt, og så må mer makt underlegges demokratisk kontroll. Sånn kan vi få et samfunn som er i stand til å løse de utfordringene vi står overfor, som er avgjørende for menneskehetens overlevelse, sier Lysbakken.

 

Som nestleder i Sosialistisk Ungdom (SU), var Lysbakken en av de sentrale arkitektene bak SUs revolusjonære prinsipprogram i 2000.

 

- Er det fortsatt et mål for deg å avskaffe den private eiendomretten?

 

- Jeg mener at det langsiktige målet er et samfunn som ikke har behov for en børs der arbeidsplasser spekuleres vekk. Hvis eiendomsretten står i veien for demokratiet, er det demokratiet som skal gå foran. Det betyr at vi skal ha demokrati på mange områder hvor demokratiet ikke gjelder i dag, sier Lysbakken til VG.

 

Lysbakken vil ikke gi noen oppskrift på hvordan en skal komme frem til et samfunn der det ikke er noen børs.

 

- Er det en ting som historien har lært oss på venstresiden, så er det at å sitte med ferdige samfunnsmodeller og kart for hvordan noen få på toppen skal bygge et nytt samfunn, det er forferdelig farlig. Ikke særlig realistisk heller, sier Lysbakken.

 

Men han mener at det er en god start å styrke offentlig eierskap og jobbe for å innføre demokratiske selskaper som et alternativ til aksjeselskaper, der de ansatte eier bedriftene sine selv.

 

 

----

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Strompdal bekymret

 

Sjefstrateg Ivar Strompdal i ABG Sundal Collier sa ved forrige børstopp at han var urolig for en hovedindeks over 320 poeng. Det er han fortsatt.

 

- Men det ser ut som det er veldig høyt driv i markedet både i Norge og internasjonalt. Det ser ikke ut som det skal komme ned på kort sikt, sier han til Aftenposten.no.

 

Han ser likevel ikke altfor lyst på markedet i Oslo fremover.

 

- Ser man inn i neste år, er dette nivåer som ikke kan vare. Store deler av 2006 kan komme til å bli litt kjedelig. Jeg er ikke så pessimistisk på internasjonale markeder, det er på tide å flytte pengene ut av Norge, sier Strompdal.

 

 

Følger pengestrømmen

 

For den som føler seg bundet til norske aksjer, har sjefstrategen dette rådet:

 

- Da vil jeg holde meg til store selskaper med solid og god kontantstrøm. Det er ikke Statoil og Hydro jeg er mest redd for.

 

- Jeg er fortsatt veldig redd for selskaper som ikke får kontantstrøm før om flere år, eller bare får en veldig liten del av pengene med det første. Det vil skje store endringer i olje- og energimarkedene de nærmeste årene.

 

- Jeg har mye større tro på Aker Kværner enn Aker Drilling, for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...