Jump to content

Episode 258 - Mandag 04.04.05


pluss201

Recommended Posts

Enkeltmannsforetaket CAR har mistet all min respekt etter flausen i PDR. (Anal)ysene deres er ikke verdt mer en papiret de er skrevet på.

 

ja enig i det. CAR har en tendens til å kun anbefale såkalte pennystocks...så det forbauser meg ikke at de bytter ut cru mot ige.

 

re pantera; ja vet du synes ige er shortekandidat- derfor la jeg til den kommentaren :) Det er forresten ikke Orion men CAR som tar inn IGE i denne sammenhengen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Jejeje, blir stort sett alltid en krangel utav dårlige nyheter i TOM :P

 

Selv tar jeg dette med fatning, jeg har endel penger på vei som skal brukes til Tomra-kjøp dersom den faller videre.

 

Forøvrig legger jeg merke til at den siste optimist er blitt pessimist (NL) samt at både hallu og Pantera ser på Tomra som et godt plukk.

 

Tomra priser jeg lett til 30 selv i et worst-case scenario, mens et best-case gir langt større potensiale. Dermed ser jeg på risk-reward som attraktiv.

Link to comment
Share on other sites

Ja hva sier du til dette Bushwacker.. Du som liker CAR ? :)

Selv griner jeg hver gang de anbefaler en aksje jeg sitter i, burde ta det som et salgssignal.

 

Fra spøk til revolver,

 

ASC er svært sulten på JACK idag.. og det ser ut til at de har fått opp øynene for GGS også.. Ser ut som et lite rally er på trappene der for å bryte skikkelig opp av 8 (den har prøvd et par ganger før i det siste)

Link to comment
Share on other sites

thomas, jeg synes ikke CAR er spesielt verre enn Odin og de andre megleranbefalingen. De tar feil som alle andre i aksjemarkedet. Det jeg har merket meg er at de ofte er mer positive på kursmål og så dekker de noen av "småaksjene" som de andre/store ikke dekker.

 

De store anbefaler de samme "store/trygge/kjedelige" aksjene som statoil, hydro, orkla, tomra, tandberg etc, mens det er på de små aksjene og enkelte pennystocks det er interessant for tradere å fokusere sin innsats.

Link to comment
Share on other sites

Steikende meg altså. Jeg var en kjapp tur inn og ut ac CNR i dag. Solgte på 9.08, og trodde det var toppen. Den aksjen er helt umulig å lese hva slags vei den skal gå.

Dette er den støste jojo-en på OSE akkurat nå.....

Du må sitte med hodet inne i skjermen for å trade............det er også riktig at det en en aksje for de med baller av piggtråd...

Detter har vårt en kanon-aksje for meg i det siste og fortsatt tror jeg det er mer å hente....

Ser vi 10 i dag ?

 

tapasno

Link to comment
Share on other sites

Er det bare èn enkeltperson som står bak alle disse CAR-analysene?

 

Er det noen som vet noe om han?

 

Jeg tror dette stemmer MO, men jeg kjenner ikke til vedkommende.

 

 

Vedr. CNR. Hvis den holder seg på 9.50 så er det kjempe bra.

Jeg hopper ikke inn nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal si at det hjalp på totalverdien av portisen når SIN går som den gjør, brytes 30 så vil den bare gå videre, 30 er bare en psykologisk sperre. Det som forundret meg var at den suste forbi 29 så fort (prisen som obligasjonseierne kan konvertere til aksjer)

Link to comment
Share on other sites

Fidelity tungt inn i Stolt Nielsen:

 

SNI - DISCLOSURE OF SHARE ACQUSITION

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=105635

 

 

FMR Corp. and its direct and indirect subsidiaries and

Fidelity International Limited (FIL) and its direct and

indirect subsidiaries have crossed above the 10% threshold.

The 10% Threshold was crossed by means of an acquisition of

97,800 shares on the stock exchange. The company`s capital

consists of 63,376,760. As a consequence, as of 28.

February 2005, the number of shares held or deemed to be

held by the shareholders is 6,435,100 which represents

approximately 10.15% of the companys shares in issue.

 

---

 

PSI - OVERGANG TIL IFRS

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=105634

 

 

PSI Group ASA vil fra og med 2005 innrette den finansielle

rapporteringen til å være i samsvar med International

Financial Reporting Standards (IFRS). Delårsrapporter som

offentliggjøres i løpet av 2005 vil være i samsvar med

IFRS.

 

I det vedlagte dokument er den antatte effekten av

overgangen til IFRS for inngående balanse for 2004,

resultatregnskap for 2004, balanse ved utgangen av 2004

samt

resultat- og balansetall i delårsrapportene for 2004

beskrevet.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er påsken over for mine aksjer.

 

I forige uke skjedde ingen ting, omsetningen var jo nesten nede i 0.

 

Godt å se at wilson stiger 7,5 prosent i dag. synes den har vært lavt priset ut fra mine anslag.

Link to comment
Share on other sites

Er det bare èn enkeltperson som står bak alle disse CAR-analysene?

 

Er det noen som vet noe om han?

 

neida, jeg var på en selskapspresentasjon i regi av STN for halvannet år siden- da CAR var veldig nyetablerte og de var der med noen selskapsanalyser og de presenterte også seg selv. De var ihvertfall tre analytikere om ikke fire. Om de det siste året har blitt færre vet jeg ikke, men de var ihvertfall 3-4 stk for et år, halvannet siden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke KIT aksjer når den gikk ex. retten, så jeg får ingen tegningsrettigheter. Jeg syns aksjen er preget av ett misforstått svartsyn...  :lol:

 

Emisjonskursen er satt til 2,20 som forøvrig er 12mnd laveste omsatte kurs. Selskapet virker veldig billig på dette nivået... 2,38 siste

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...