Jump to content

Episode 258 - Mandag 04.04.05


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Prøv hjemmesiden deres

 

http://www.wilsonship.no/web/main.nsf/

 

Jeg vet at alt står i prospektet, men det er vel ikke tilgjengelig lenger.

 

 

ressultat var vel 150 m i fjor. (beklager hvis jeg tar feil, har ikke tallene i hode)

 

verdien av selskapet var ca 750 ved børsnotering. (kurs 19.5)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet det stockinfo.no, men ORION har kursmål på 1,- i IGE. De tok også IGE inn i porteføljen sin på 0.49

 

 

Pantera, det kursmålet på 1 krone kan nås fort. IGE`s ledelse jobber mye med å "promotere" selskapet blant meglerhusene, dessuten kan disse REE-funnene ha en nettoverdi på 500 millioner kroner dersom vi skal tro Alxtigers innlegg på HO....det er ikke mye nedside her nå uansett....

Link to comment
Share on other sites

Ja Tandy, bra dette her!

 

Veldig bra av TOM på slutten her og ESO handlet videre, ca. 50k i slutthandelen!

 

DETTE LOVER GODT FOR IMORGEN OG VI ER EN DAG NÆRMERE STORE NYHETER!!

 

:D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Ut fra P/E-perspektiv kan jeg gå med på at dne virker billig. Selskapet er priset til 933 millioner kroner, og dersom netto resultat var 150 millioner i 2004, git dett oss en P/E på 6,2!!

 

Selskapet hadde et nettoresultat på 33 millioner kroner i 2002 og 47 millioner kroner i 2003....

 

vikrer som denne vokser bra.

 

Skal maile og se om noen har det prospektet fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra P/E-perspektiv kan jeg gå med på at dne virker billig. Selskapet er priset til 933 millioner kroner, og dersom netto resultat var 150 millioner i 2004, git dett oss en P/E på 6,2!!

 

Selskapet hadde et nettoresultat på 33 millioner kroner i 2002 og 47 millioner kroner i 2003....

 

vikrer som denne vokser bra.

 

Skal maile og se om noen har det prospektet fortsatt.

 

 

Jeg er taknemmelig om du skriver her om informasjonen du finner.

 

Dette er fortsatt en aksje jeg synes det er vanskleig å få vite nokk om. Spesielt anngående økonomi.

 

Men Eidsvik kjøper på dagens kurs, og det må da tale for at driften går bra.

 

12/5 får vi i hvertfall Q1.

Link to comment
Share on other sites

hehe, bra det cronus (å bli mer tålmodig), og du har vel kanskje lært deg å fokusere på det positive og ikke så mye på det negative, også kanskje?!?

 

Jeg hadde ikke fikset å være så tålmodig tror jeg...

 

Jeg er en evig pessimist, det kommer jeg til å være til min dødsdag.

 

Men, en positiv ting i dag, TOM hentet seg bra inn igjen utover dagen!

Link to comment
Share on other sites

Opp med humøret Northern, gikk ikke så galt idag alikevel som vi skulle ha det til. :D

 

Jada, slett ikke dum avsluning!

Ble bare litt oppgitt da jeg så forsiden på DN (papirutg.) i dag morges.....

Tomra skattegranskes... he he yezz da....... Hva nå....

Så var det pepper for å tillate seg å være oppgitt over dette her på AF.

Toppa heile driten det..... :D

Konklusjonen i dag er å bruke AF når alt er fryd og gammen og ty til HO når ting er skikkelig "bad".......

:blink::blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Noen korte kommentarer:

 

1) Når skal man lære seg at gransking og skyldkonstatering er to forskjellig ting? Samme regla som ved Kommisjonen dette.

 

Takk og lov for at skattemyndighetene tar denne jobben seriøst. Gransking blir framstilt som noe helt sensasjonelt, men er egentlig en ganske vanlig hendelse.

 

Skulle skattemyndighetene gå videre med noe de evt måtte finne, går saken garantert til Høyesterett. Vi snakker da raskt om et tidsperspektiv på 5-10 år.

 

2) Hvorfor i all verden gå til dn.no og snakke om dette. Det naturlige hadde vel vært å melde dette over børs om det var så forb**** viktig å gjøre det kjent. Spre slike nyheter gjennom media ser i alle fall ikke jeg på som en god metode. Man oppfordrer nærmest til ulik informasjon i markedet.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig NL , jeg bruker H.O flittig når jeg skal baisse en aksje :lol:

Virker hver gang det .... B)

 

Jada, slett ikke dum avsluning!

Ble bare litt oppgitt da jeg så forsiden på DN (papirutg.) i dag morges.....

Tomra skattegranskes... he he yezz da....... Hva nå....

Så var det pepper for å tillate seg å være oppgitt over dette her på AF.

Toppa heile driten det.....  :D

Konklusjonen i dag er å bruke AF når alt er fryd og gammen og ty til HO når ting er skikkelig "bad".......

:blink:  :blink:  :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nå får faen NOK være nok Northern Lights.

 

Du kjøpte dine TOM på 24.50 og hadde full mulighet til å selge deg ut da TOM var på rundt 35,-. Det gjorde du ikke, men fremdeles har du 2.50 kr pr aksje i gevinst. Så klager du din nød fordi TOM kom ut med negativt børsmelding i dag.

 

Jeg vet om en her som har 70k i tap i TOM, men vedkommende har latt TOM i skuffen, og heller konsentrerer seg om andre aksjer.

 

Mitt spørsmål er. Hvorfor klager du når du fremdeles har gevinst i TOM?

 

Jeg har 40k i minus i PDR, men istedenfor å syte over nedgangen i PDR, så har jeg fokusert på å trade i andre aksjer. Har klart å hente inn 50% allerede på 2 dager.

 

 

Det var ikke dritt jeg slengte til deg. Jeg ber deg om å bruke fornuften, og ikke være for grisk i dette gamet her, samt at du bør lære deg å se de negative faktorene som følger med den aksjen du sitter i.

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig NL , jeg bruker H.O flittig når jeg skal baisse en aksje  :lol:

Virker hver gang det ....  B)

 

He he....

Er nok tingen det ja..... ;)

 

Ja er det ikke litt pussig at TOM går til DN for å informere om slikt?

 

sitat DN.no:

– Det er mye penger involvert her og derfor synes vi er det riktig å orientere om at det er en prosess i gang i forhold til skattemyndighetene, sier økonomidirektør Espen Gundersen i det børsnoterte panteselskapet Tomra til Dagens Næringsliv

 

Mulig det er slik det foregår, men kan ikke huske siste jeg så ett slikt utspill fra andre bedrifter?

Link to comment
Share on other sites

He-He Pantera - du er skikkelig "hot" må jeg si :)

 

Selv realiserte jeg Tomra både 2 og 3 ganger ifjor (med kjempegevinst)

Iår er det kjempetap (100K :blink: ) som kunne vært enda større hvis det ikke var for at jeg solgte 50% før Q4...

Sånn er det bare i dette gamet B)

Hadde vært morsomt å sett TOM i 24 enda en gang da hadde jeg nok lånt over evne igjen...

Kanskje like greit at det ikke skjer :)

Link to comment
Share on other sites

Nå får faen NOK være nok Northern Lights.

Jeg vet om en her som har 70k i tap i TOM, men vedkommende har latt TOM i skuffen, og heller konsentrerer seg om andre aksjer.

Jeg har 40k i minus i PDR, men istedenfor å syte over nedgangen i PDR, så har jeg fokusert på å trade i andre aksjer. Har klart å hente inn 50% allerede på 2 dager.

samt at du bør lære deg å se de negative faktorene som følger med den aksjen du sitter i.

 

Dette blir for DUMT av deg Pantera!! :angry:

Jeg kjenner flere som har papirtap i Tomra, bla meg selv pr d.d. :(

At Northern blir oppgitt fra tid til annet skjønner jeg JÆVLA godt når det gjelder akkurat Tomra aksjen.

 

Hvilken faktor bruker egentlig du siden du hoster opp et tap i PDR, trudde du hadde oversikt over de negative faktor i en aksje også??????? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nå får faen NOK være nok Northern Lights.

 

Du kjøpte dine TOM på 24.50 og hadde full mulighet til å selge deg ut da TOM var på rundt 35,-. Det gjorde du ikke, men fremdeles har du 2.50 kr pr aksje i gevinst. Så klager du din nød fordi TOM kom ut med negativt børsmelding i dag.

 

Jeg vet om en her som har 70k i tap i TOM, men vedkommende har latt TOM i skuffen, og heller konsentrerer seg om andre aksjer.

 

Mitt spørsmål er. Hvorfor klager du når du fremdeles har gevinst i TOM?

 

Jeg har 40k i minus i PDR, men istedenfor å syte over nedgangen i PDR, så har jeg fokusert på å trade i andre aksjer. Har klart å hente inn 50% allerede på 2 dager.

Det var ikke dritt jeg slengte til deg. Jeg ber deg om å bruke fornuften, og ikke være for grisk i dette gamet her, samt at du bør lære deg å se de negative faktorene som følger med den aksjen du sitter i.

Unnskyld meg????????????

Tror vi lever på to forskjellige planeter?

Nå er det vel du som er på bærtur????

 

1. TOM har kommet med børsmelding? Hvor?

 

2. Hva vet du om hvor mye en krone ned i kurs "koster" meg?

Jeg har 50.000 aksjer og må da vel få lov å sende inn 2 (tallet er TO) negative innlegg om at kursen falt 1 krone ved åpning i dag?

 

3. Er du moderator på forumet?

 

4. Les tilbake i dine egne innlegg siste 2 uker og du finner da langt mer NEGATIVE og SYTETE innlegg enn det du hevder jeg har her i dag!

 

5. Du hevder at når vi kommer ned på 24.25 skal du vurdere å plukke......

Til det er det bare å si velkommen etter.... Vi andre gjorde det sist høst!

 

6. Du kaller meg patetisk?

Du går nok meg en god gang der er jeg redd........

 

7. Den du kjenner med 70K i tap blir sikkert glad over at du deler det med resten av forumet... (ref. innlegg tidligere i dag......håper ikke det er han da?)

 

8. Hvordan skulle jeg kunne forutse denne negative faktoren (skatteetaten)

 

9. Sjekk porteføljen min (til høyre under bildet) Ikke bare TOM der..... B)

 

10. Selge meg ut på 35???? Jeg er jo ikke dum da! Selger da ikke før 3-sifret! :P

Link to comment
Share on other sites

5. Du hevder at når vi kommer ned på 24.25 skal du vurdere å plukke......

Til det er det bare å si velkommen etter.... Vi andre gjorde det sist høst!

 

Tror ikke er det så lurt å krangle med Pantera om aksjeplukking...hun har vist seg å være ganske dyktig - i hvert fall emd shortingen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...