Jump to content

TOM - En verden av muligheter


Pirelli

Recommended Posts

.....

DnB Nor ser ingen grunn til å slippe kjøpsanbefalingen på Tomra. Og nå stiger aksjen. 

.....

 

Bare så det er sagt - Orion Analyse holder også sterkt på deres kjøpsanbefaling på Tomra, til tross for de svake Q1 tall.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 502
  • Created
  • Last Reply

Okay. Dette gikk bedre enn ventet. Trenger kanskje ikke nevne det jeg:p

 

Det jeg lurer på er hvilken effekt dette har på det tekniske bildet. Er det snakk om at vi i dag ser ut til å stige på stort volum? Hvordan tolker man dette. For vi har faktisk talt en kursøkning i dag. Opplys mitt inkompetente sinn.

 

MVH

Link to comment
Share on other sites

Og Orkla Vokser :D :D :D 5.største aksjonær nå.

Arendal fossekompagni inne igjen også.

 

Får se hvilke endringer som gjøres til neste aksjonærutskrift kommer.

Den blir spennende lesning, for å avklare hvem som står igjennom Q1 fremlegg.

 

 

 

Registered at 18 April, 2005 Number of shares

Ownership

 

 

1. Folketrygdfondet 18 923 100 10,6 %

2. JP Morgan Chase Bank Clients Treaty Account 10 070 326 5,6 %

3. Vital Forsikring ASA DnB NOR Kapitalforvaltning 3 802 589 2,1 %

4. Clearstream Banking CID Dept, Frankfurt 3 208 186 1,8 %

5. Orkla ASA 3 000 000 1,7 %

6. Nordea Bank Denmark S/A Nordea (DK) CCA 2 839 879 1,6 %

7. Morgan Stanley & Co. S/A Customer Segrega 2 796 936 1,6 %

8. VPF DNB NORNorge (I) 2 714 238 1,5 %

9. State Street Bank & Client Omnibus D 2 481 613 1,4 %

10. VPF Avanse Norge (I) 2 090 127 1,2 %

11. Fortis Global Custod Treaty Account 1 893 041 1,1 %

12. Skagen Vekst 1 800 100 1,0 %

13. KLP Forsikring Aksje 1 786 450 1,0 %

14. Lombard Odier Darier General Dosser 1 654 150 0,9 %

15. Nordea Avkastning v/Nordea Fondene AS 1 611 853 0,9 %

16. DnB NOR Bank ASA Finansregnskap 1 541 716 0,9 %

17. Nordstjernen Holding 1 300 000 0,7 %

18. Arendals Fossekompani 1 200 000 0,7 %

19. Skandinaviska Enskilda (publ) Oslofilialen 1 147 732 0,6 %

20. Nordea Vekst Aksjefondet v/Nordea Fondene AS 1 111 200 0,6 %

 

Total 66 973 236 37,5 %

Other shareholders 111 513 323 62,5 %

Total (17 069 shareholders) 178 486 559 100,0 %

 

Shares owned by Norwegian shareholders 124 964 551 70,0 %

 

Shares owned by foreign shareholders 53 522 008 30,0 %

 

Total 178 486 559 100,0 %

Link to comment
Share on other sites

Her er meglerandelene sålangt:

 

Megler Volum Verdi

ASC 564 200 13 429 240

DNM 394 854 8 994 116

FO 195 800 4 670 820

DBL 174 737 4 068 044

FS 176 400 3 991 620

MSI 163 600 3 913 760

KNO 21 000 519 560

CSB 10 600 245 620

SO 10 800 226 900

TTL 2 410 55 763

UBS 500 11 540

FT -200 -7 880

FIP -6 700 -159 480

DDB -7 400 -159 980

CSA -14 800 -336 460

DRS -17 500 -363 190

ORS -17 000 -417 900

ND -30 300 -648 810

ESO -37 996 -724 582

AB -39 000 -932 500

SBN -40 890 -975 987

NO -59 800 -1 452 280

NEO -70 000 -1 680 700

CA -106 200 -2 095 017

NTF -96 600 -2 329 560

SHB -139 500 -3 235 210

LBI -145 827 -3 569 106

PA -186 900 -4 330 320

TER -212 800 -4 950 960

NON -485 488 -11 757 061

Link to comment
Share on other sites

Dette er morsomt. Igår var det bare edder og galle, for ikke å snakke om gravøl osv.

 

I dag skinner solen på Tomra og alt er vel. Rasjonalitet i aksjemarkedet er så utrolig spennende og så uforutsigbart at jeg bøyer meg i støvet.

 

Ha en fortsatt fortreffelig dag :lol: :lol: :lol:

 

PS! Noen som har sett noe til han derre fotball typen som var så ydmyk igår. Ja, han var faktisk ydmyk helt frem til fremleggelsen. Deretter......... B) B) B)

Link to comment
Share on other sites

Hever Tomra

Meglerhuset skryter av Tomra-sjefen, og snur til kjøp.

 

 

Artikkel av: Odd Steinar Parr (20.4.05 15:22)

 

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Gir ikke opp Tomra - Slakter Tomra

- - Dårlige Tomra-tall - Tomra skuffer markedet

- TOM

 

 

 

Kaupthing går mot strømmen etter gårsdagens skuffende kvartalstall, og hever anbefalingen på Tomra fra "reduce" til "buy". Kursmålet jekkes opp fra 27 til 30 kroner, går det frem av et analysenotat ifølge Reuters. Likevel kuttes 2005-estimatene noe.

 

- Vi roser uttalelsen fra den nye konsernsjefen om å prioritere bruttomargin foran markedsandel, heter det.

 

Kaupthings største bekymring - bruttomarginen for panteautomater (RVM) - viste seg å være bedre enn ventet, og meglerhuset reagerer med å heve bruttomarginforventninger for panteautomatsalget.

 

Men marginforventningen for andre områder senkes.

Link to comment
Share on other sites

Bullish ?

 

One Strategy Doesn't Fit The Entire World

 

link

 

... Example: Norway's Tomra Systems (otc: TMRAY - news - people ), which makes machines that collect, sort and compact empty beverage containers and then return ...

Link to comment
Share on other sites

Jon Blund,

 

det er ingen garantier her og spesielt ikke i børsverden. Men med en uforandret kurs idag vurderer jeg det som lite sannsynlig at vi får et kortsiktig ras mot 20. Det siste var det stor konsensus rundt et betydelig fall i dag og jeg tar dagen for en stor støtte på dagens kurs og viser styrke.

Link to comment
Share on other sites

Et lite hjertesukk på en dag som i hvert fall overrasket meg positivt: Selv om man føler seg høyt oppe, er det liten grunn til å slå seg på brystet og peke nese til de som ikke har hatt fullklaff. Neste dag kan kan det bære utfor igjen og ædabæda diskusjoner er vanligvis lite produktive. Jeg synes det er artig å lese forskjellige synspunkter og synes at det bidrar til at jeg selv, smått om senn, skjønner litt mer av hva som foregår. Og hvis noen skriver noe en synes er dumt er det heller ingen grunn til å hisse seg opp - vil man ikke lese innlegg fra bestemte personer behøver man ikke å gjøre det - men man behøver ikke å fortelle det til alt og alle.

Vel møtt til en ny spennende dag i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Et lite hjertesukk på en dag som i hvert fall overrasket meg positivt: Selv om man føler seg høyt oppe, er det liten grunn til å slå seg på brystet og peke nese til de som ikke har hatt fullklaff. Neste dag kan kan det bære utfor igjen og ædabæda diskusjoner er vanligvis lite produktive. Jeg synes det er artig å lese forskjellige synspunkter og synes at det bidrar til at jeg selv, smått om senn, skjønner litt mer av hva som foregår. Og hvis noen skriver noe en synes er dumt er det heller ingen grunn til å hisse seg opp - vil man ikke lese innlegg fra bestemte personer behøver man ikke å gjøre det - men man behøver ikke å fortelle det til alt og alle.

Vel møtt til en ny spennende dag i morgen!

37569[/snapback]

 

 

kloke ord fra amatøren :) Syns det blir litt mye barnehage her til tider jeg også. Innholdet på forumet blir mye bedre hvis vi alle er saklige og ikke går til "person angrep".

 

:lol: :lol:

 

ser fram til morgendagen jeg også. Kommer til å bli spennende.

 

Lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

Til Hammers,

 

Det ble dessverre stryk til eksamen i dag - denne gangen også.

Bedre lykke neste gang.

37527[/snapback]

 

Jeg kan gjerne gratulere dere med at dagen i dag ble uventet positiv.

 

Jeg har ingen logisk forklaring på hvorfor aksjonærene nå opptrer så irrasjonelt som de tydeligvis gjør - og sender kursen OPP (justert for utbytte) når alle prestasjoner plasserer selskapet enda et hakk nærmere søppelbøtta.

 

Jeg er ikke enig i at jeg strøk til eksamen. TA viste at resultatet kom til å bli dårlig.

Det ble "enda verre". Så langt holder fortsatt den siste tråden i sikkerhetsnettet på 23,-.

Dere som nå tror at all fare er over har ikke mot til å selge - for nå tror dere at "det går veien". Kanskje en liten stund, men på sikt tviler jeg sterkt.....!

 

Hilsen

Hammers

Link to comment
Share on other sites

Jeg fulgte linken som Tandy la inn kl 16.

Etter det jeg forstår, lever Tomra opp til hver av The Exeter Fund sine 3 krav:

( enda det å oppfylle ett av kravene er tilstrekkelig for fondet )

 

1. Dominerende markedstilling

2. Penger i banken

3. Salgs-vekst

 

Limer inn et utsnitt av artikelen:

--------

 

Jeffrey Coons, co-director of research at Manning & Napier Advisors, says that, instead of creating simple stock screens that apply equally in all countries, the Exeter fund uses three different concepts: strategic profile, bankable deal and hurdle rate. To be included in the fund, a stock must meet at least one of the three standards.

 

The strategic profile method seeks out companies that have a significant edge over their competitors or, ideally, are in a market with almost no competition. Example: Norway's Tomra Systems (otc: TMRAY - news - people ), which makes machines that collect, sort and compact empty beverage containers and then return deposits to customers. Tomra dominates this market with a 95% share in Europe and 90% worldwide.

 

Over the last-five years, Tomra has delivered average annual sales growth of 6%, and analysts see nothing but steady demand for their machines in the future. Tomra sells for 16 times its 2005 consensus earnings forecast.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra HO

 

 

 

ISY-PFAND System i Tyskland

 

Disse tekniske sikkerhetspunktene vedr. pant i Tyskland, blir ferdig 29.04.05.

 

 

Pfandwertlabel

 

Funktionalitäten des

ISY-Pfand®

Integration in Flaschenetiketten und Getränkedosen mit visuellen Sicherheitsmerkmalen

 

Aufbringen des Hochsicherheitsmerkmals auf alle Materialien (PET, Dosen und Glas)

 

Aufbringen des Hochsicherheitsmerkmals auf alle Etikettenarten (PP, PET, PS, Papier)

 

Einsatz der überwiegend beim Abfüller vorhandenen Applikationstechnik

 

Kein Eingriff in Designvorhaben des Abfüllers erforderlich

 

Nutzen etablierter Industriestandards mit namhaften Technologiepartnern

 

Visuelle Merkmale für Verbraucher und Rücknahmestelle erkennbar

 

Datenaustausch über definierte Schnittstellen vom Abfüller und Rücknahmeautomaten

 

Zusatzinformationen zum Pfand-Clearing integriert

Link to comment
Share on other sites

Infoen kommer herfra, men det står ingenting om når systemet skal være ferdig eller når dette offentliggjøres. Ser rimelig ferdig ut, da de har alle spesifikasjoner.

 

Ifølge Tomra vil sikkerhetsmerking være en utløsende faktor for bestillinger.

 

En på forumet nevnte at Einar Strømstad (First sec.) ventet avgjørelse fredag 29.04.05.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gjerne få sitere meg selv fra 16.04.2005 kl 01:23

 

"Hammers !

 

Etter at TOM gikk til værs igjen sist og du dreit deg ut (igjen) etterlyste jeg en T.A fra deg. Den kom aldri ....

Jeg innbiller meg at du har problemer med å styre skuta i medvind.

Alle kan varsle dommedag når det ser som verst ut !

Når du har med en så fundamental sikker aksje som Tomra å gjøre virker ikke T.A lenger enn til tålegrensen.

Da tar fornuften over .

Det er det du ikke skjønner !"

 

 

Vi fikk nok et eksempel på det idag

Så får vi se hvordan dagene blir fremover.

Som jeg også har sagt tidligere: "Sannsynligheten for at Tomra faller er like stor som at OSE faller"

Der kan du jo score noen poeng.... Hammers !

 

Jeg kan gjerne gratulere dere med at dagen i dag ble uventet positiv.

 

Jeg har ingen logisk forklaring på hvorfor aksjonærene nå opptrer så irrasjonelt som de tydeligvis gjør - og sender kursen OPP (justert for utbytte) når alle prestasjoner plasserer selskapet enda et hakk nærmere søppelbøtta.

 

Jeg er ikke enig i at jeg strøk til eksamen. TA viste at resultatet kom til å bli dårlig.

Det ble "enda verre". Så langt holder fortsatt den siste tråden i sikkerhetsnettet på 23,-.

Dere som nå tror at all fare er over har ikke mot til å selge - for nå tror dere at "det går veien". Kanskje en liten stund, men på sikt tviler jeg sterkt.....!

 

Hilsen

Hammers

37579[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Dere som nå tror at all fare er over har ikke mot til å selge - for nå tror dere at "det går veien". Kanskje en liten stund, men på sikt tviler jeg sterkt.....!

37579[/snapback]

 

 

Her vil jeg påstå at du bommer skikkelig på hvordan du ordlegger deg Hammers.

 

Det er jo nettopp PÅ SIKT Tomra vil bli vinneren, og ikke i det korte bildet slik som "en stund" som du skriver. Har du ikke skjønt det ennå, eller var det bare en skrivefeil? Nå vet jeg ikke hva du legger i ordene "på sikt", men for meg betyr det tredje og fjerde kvartal og enda lenger. Misforstår jeg deg?

Link to comment
Share on other sites

Siden vi alltid blir kritisert for å være ensidig positive her inne tar jeg med denne fra HA.:

 

Handelsbanken Cuts Tomra To Reduce Post 1Q

 

Wednesday, April 20, 2005 12:38:26 PM ET

Dow Jones Newswires

 

 

 

1630 GMT [Dow Jones] Handelsbanken cuts Tomra (TOM.OS) to reduce from accumulate, fair trading value by 30%, 05 EPS forecast to NOK0.65 from NOK1.97, 06 to NOK1.67 from NOK2.25, 07 to NOK1.54 from NOK1.96 on the back of poor 1Q report. Says market for reverse vending machine business is declining, competition is intensifying which has led to price erosion which has hurt Tomra's core business. Says company's new CEO faces challenges, forced to implement touch cost-savings initiatives. Closes -6.1% at NOK24.60. (LON)

 

LINK

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...