Jump to content

Malaysia - nye investeringsmuligheter?


Recommended Posts

Malaysia har hatt en av de beste børser i verden hittil i år. Det er planlagt å bruke USD 14 milliarder på å bygge en oljerørledning gjennom landet. Primært skal denne brukes til å knytte Iran opp mot markedene i det Fjerne Østen. Dette vil både effektivisere den nåværende oljetransporten, samt gjøre Iran mindre sårbar for eventuelle tiltak fra USA for å hindre slik oljetransport i en eventuell krisesituasjon.

 

Dessuten har de Indonesiske myndigheter satt inn en rekke andre tiltak for å styrke næringsvirksomheten i landet, som for eksempel reduserte skattesatser og liberalisering av valuta- og kredittmarkedet. Disse tiltakene har som siktemål å utvikle Malaysia til det ledende islamske finanssenteret i verden.

 

Malaysiske selskaper har den senere tid vist god vekst i resultatene og senere i år er det muligheter for en rentenedsettelse, som gir håp om ytterligere oppgang i aksjekursene utover året til tross for den gode veksten som allerede har vært. Det er mye som tyder på at Malaysia også kommer til å være en av verdens beste børser også når dette året er omme. For de litt risikovillige er Malaysia etter min oppfatning et spennende land å investere i.

 

Det finnes fondsløsninger som ivaretar investeringsmulighetene for de som har lyst til å prøve seg her, om det er ”akseptabelt” å snakke om annet enn enkeltaksjer i dette forumet. Men det regner jeg med at det er, - da det viktigste til enhver tid vel må være å finne gode finansielle instrumenter for å fremme best mulig avkastning i ulike markeder. Og der enkeltaksjer og markedsadgang er vanskelig å oppnå for en ordinær hobbyinvestor i vår del av verden, - så kan enkelte typer fond på mange områder være de riktige redskaper. I alle fall etter min oppfatning, - og det har da også vært min inngang til dette spennende markedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...