Jump to content

Så grønn som du får det, analysere utgangspunkt..


turbon

Recommended Posts

Heisann, jeg kan egentlig ingenting om økonomi, børs, marked, makro, mikro, daytrading, aksjer eller opsjoner.

 

Jeg er interessert i å lære mer om økonomi og markedet, og kanskje på sikt også tjene en slant på dette. Hva vil det beste stedet å begynne? Lære meg mer om økonomi, og hva aksjer egentlig er for noe?

 

Jeg har allerede søkt litt her på forumet ang. litteratur, og bestillt litt lesestoff.

Er dette kombinert med å begynne med aksjespillet.no en god begynnelse?

Er det andre utgangspunkt som er mer å anbefale?

 

På forhånd takk

 

turbon

Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som en grei strategi for å lære seg litt om hvordan markedet fungerer.

I tillegg kan du gjøre det til en vane å følge med på DN, HO ol.

 

Lykke til :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 years later...

Et godt utgangspunkt er jo Oslo Børs sine egne sider og publikasjoner, gratis er de og;

http://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Produkter-og-tjenester/Publikasjoner

 

Steget videre ville vært å finne lesestoff innenfor det du ønsker å gjøre, er det aksjer o.l. som fatter din interesse så er det vel bare en god bok på det på norsk;

Aksjekjøp og Daytrading av Oddmund Grøtte

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/partner/produkt.do?produktId=1689004&ept=1&pid=510410&rom=MP

 

Er du stødig i engelsk så er det et utall bøker der som kan hjelpe deg videre, da er neste steg amazon.co.uk/.com et naturlig valg.

 

Når du blir verset i faget, så vil du sakte men sikkert se at alt støyet fra nettaviser og online forum faktisk er gårsdagens nyheter og et strategisk verktøy av større aktører for å påvirke marked. Du vil se hva jeg mener om du klarer å holde ut...

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...