Jump to content

SAS Group


Reppe

Recommended Posts

Hey folkens!

Kommer nok en gang til å publisere min amatør analyse her, så håper jeg pro'sa kan kommentere og argumentere for om jeg er helt på jordet eller om jeg har noe på gang ;D.

Hittil har jeg kjøpt og solgt 4 ganger, tapte kun på kurtasjen de 3 første gangene og var så heldig at jeg fikk være med på rec-oppgangen på torsdagen, så jeg tjente meg en tusenlapp. fantastisk følelse. :D

 

Jajajaja, ihvertfall, jeg planlegger å kjøpe i SAS på mandagen for jeg har følelsen at de vil stige på tirsdagen (ihvertfall stige i denne uka), og her er hvorfor:

1. Sas har hatt en fallende trend (bortsett fra den massive oppgangen her i mars) og aksjene er svært billige nå. Fredagens sluttkurs viser lav RSI.

 

2. Det blir rapportert mye insider trading, tydelig at insiderne har trua på oppgang, og har jo en vanligvis effekt å gi gode vibber til markedet? (right? :P)

 

3. Sas har annual shareholders meeting på tirsdag 31/03 klokken 14. Jeg både tror og håper dette har en positiv effekt på kursen.

 

Ja, det er vel det jeg har. Tenkte også litt ut i fra "pair trading" strategien så ser jeg at Norwegian muligens er litt overpriset for øyeblikket, mulig den er på vei ned? Problemet med å kjøpe i sas er jo at aksjene ikke er like hyppig omsatt, og det kan jo gi problemer med å få likvidert aksjene?

 

Håper noen her kan kommentere "analysen" min, poster her jo for å lære ;D

 

Reppe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...