Jump to content

Recommended Posts

Jag är ny här på detta forum och börjar med att lägga ut mina tankar om den amerikanska marknaden.

 

Här nedan är mina tankar kring ES-kontraktet och fredagens formation. Den presenterar jag för att den var rätt intressant. Trots rätt dålig statistik i fredags så blev det i stort sett neutral stängning.

 

ES U4 är septemberkontraktet för S&P500 E-minifutures. För en tredje gång var kontraktet nere och testade av 1160 och enligt mitt sätt att se så bildades det en trippelbotten och en Candlestickformation som kallas för Harami.

 

Harami eller gravid kvinna är en formation av två candlesticks. Första är en bearsih candle och den andra (fredags) är en candle med en liten kropp. Kroppen ska vara inom föregående dags kropp. Och alla villkor för formationen infriades i fredags.

 

Vad kan man då tänka sig om den fortsatta utvecklingen? Jo, normalt bör man få en rörelse i riktning med tidigare trend, och i det här fallet blir det ned.

 

Jag tippar på att 1060 kommer inte att hålla som stöd, och ett utbrott kommer att således ske på nedsidan.

 

Visar det sig att jag har fel i mitt antagande så har det bildats en rätt fin bottenformation. Och då är det troligt att kursen kommer att söka sig upp till ett viktat medelvärde, EMA10, som för dagen ligger på 1076.

 

Bästa hälsningar

 

Pike :flagus:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...