Jump to content

Trenger hjelp :)


b_naimy

Recommended Posts

Hei alle sammen :)

 

Jeg er ganske fersk når det kommer til askje handel og har derfor en par spørsmål.

 

Jeg har greid og skrape sammen rundt 60000 kroner til og starte med,er ikke ute etter grønneskoger og rikdommer men morro.Men hadde vært fint og tjene litt på det:)rundt 2% om dagen hadde vært morro :)

 

Har brukt www.bullspike.com en del til og se på de fine grafene....men er ikke noe særlig heldig med og bruke dem.

 

Når jeg ser at aksjen er oversolgt og Stochastic sier at aksjen er klar for oppgang....men som regel rører akjsen ikke på seg eller så går den ned :(

 

En par ganger så har jeg kjøpt og så solgt 3 dager etterpå.....etter at jeg har solgt så hopper aksjen opp 13%...skikkelig irriterende :/

 

kan dere litt mer erfarne gi med noen tips og hvordan finne ut om hvilke aksje som har muligheter til og gå opp???

 

Takker og bukker for all svar:)

Link to comment
Share on other sites

Har foresten sett litt på TCO som virker ganske lovende vis jeg skal stole på grafene.

De skal foresten vise fram resultater Fredag 20. februar.

 

Kan dette være en bra valg?

 

Har også tittet på NAT...er veldig oversolgt.

 

 

Her er foresten en liten liste over selskaper som skal vise fram resultater til uken...muligens noen bra der...syns nextgentel burde gi bra resultater?

 

 

Mandag 16. februar:

 

Norsk Hydro ASA

Frontier Drilling ASA

Nøtterø Sparebank

Ocean Rig ASA

Bergen Kommune

Nittedal Kommune

Landkreditt Bank AS

Landkreditt

Hordaland Fylkeskommune

Tirsdag 17. februar

 

PSI Group ASA

Hafslund ASA

Elkem ASA

Kverneland ASA

Helgeland Sparebank

Expert ASA

Svenska Handelsbanken AB

Amersham Plc.

 

Onsdag 18. februar:

 

C. Tybring-Gjedde ASA

HÅG ASA

Q-Free ASA

Storebrand ASA

PA Resources AB

Voice ASA

Belships ASA

Steen & Strøm ASA

Kongsberg Gruppen ASA

Stolt Offshore M.S. Ltd

Smedvig ASA

 

 

Torsdag 19. februar:

 

Fjord Seafood ASA

Choice Hotels Scandinavia ASA

Stolt-Nielsen S.A.

Consorte Group ASA

NextGenTel Holding ASA

Rieber Shipping ASA

Avantor ASA

Troms Fylkes Dampskibsselskap ASA

DNO ASA

Nordea Bank Norge

Scana Industrier ASA

Orkla ASA

Profdoc ASA

Olav Thon Eiendomsselskap ASA

Natural ASA

Hjellegjerde ASA

WiCom ASA

Kristiansand Dyrepark ASA

 

 

Fredag 20. februar:

 

SuperOffice ASA

Strømme ASA

Petrolia Drilling ASA

Kenor ASA

P4 Radio Hele Norge ASA

Unitor ASA

Gyldendal ASA

Office Line ASA

Norman ASA

TeleComputing ASA

Inmeta ASA

Seljord Sparebank

Haugesund Sparebank

Eksportfinans ASA

 

MVH

BN

Link to comment
Share on other sites

Velkommen b_naimy!

 

Du bør nok muligens senke målet på 2-3% pr. dag noen hakk hvis du skal unngå å bli skuffet. Det er ufattelig vanskelig å klare en slik avkastning, selv om mange sikkert klarere det i disse dager, er det ekstraordinære dager på børsen nå. Børsen flyter over av risikovillig kapital og 'alle' kjøper dagens case, helst bittesmå selskaper med lav likviditet som løftes opp til vanvittige avkastninger og forventninger om fremtidige resultater.

 

I morgen legger INM og OFL frem resultater, jeg håper de gjør det bedre enn PSI gjorde i dag. INM og OFL er selskaper som har ligget med brukket nakke (mtp. børsverdi) gjennom hele 2002 og store deler av 2003, men den siste tids bullmarked har dratt dem frem fra glemselen. I morgen vet vi om selskapet skal ned i glemselen igjen eller om de virkelig fortjener de siste måneders fremgang.

 

Så hvis du har tenkt å være investor mer enn noen uker er mitt råd å være forsiktig i begynnelsen og ikke ha for store forhåpninger. Og bruk for all del stop loss!

 

Lykke til!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...