Jump to content

Oppgang nå kontra den på tidlig 90-tallet


Recommended Posts

Jeg regelrett savner en oppgang lik den som startet i 1991. Den gangen gikk det jevnt og trutt opp med det meste i motsetning til nå hvor selv gode impulser ikke er nok til drive noe som helst opp. Den gangen klarte jeg å drive verdier opp ca.700% over en to års periode mens denne gangen siden jeg begynte (8 måneder tidligere enn mars ifjor) og har totalt 90% på investerte midler. Forskjellen nå og da var at nå har jeg langt mer midler ute noe som muligens gjør at jeg kjører noe mer defensivt en da. Den gangen så fikk man enn oppgang som varte i flere dager etter at et selskap kom med gode tall - idag er man heldig hvis det varer ut dagen. Jeg sitter igjen med en følelse at det går ikke en dag uten "rørt farvann" - det er alltid noe som demper en videre oppgang. Noen som føler på samme måten?

Eks. Dette sitter jeg med:

ELT- perfekt 1.kv og meget god guiding fremover- Oppgang uteblir

GOL-her er jeg i minus selv om jeg kjøpte til en god pris (109)

TEC-bra fjorår og meget god guiding for dette året. Ingenting skjer selv om noen gode avtaler har blitt annonsert.

SUO- BRa 1kv. - oppgang 1. dag, etter det bare nedgang.

Link to comment
Share on other sites

I tilfellet SUO gikk kursen bra i forkant, ser du tilbake til etter Madrid bomben var kursen opp rundt 25-30 % fra dagene etter den, men med stabil oppgang i markedet, vil den nok stige mer på sikt, så trolig et godt kjøp..... Det er ofte minst like mye oppgang/nedgang i forkant av tallene, fulgt av gevinstsikring/rekyl opp etter hhv oppgang/nedgang i forkant.....

 

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...