Jump to content

NHY - Norsk Hydro


RoRu

Recommended Posts

Inntok en put-warrant i NHY på mandag, dagen før Q4-tallene, da kursen på aksjen var 74,50. Så for meg at tallene fra NHY ville bli dårligere enn hva forventningene lå på.

 

At det skulle bli så dårlige tall som det faktisk ble overrasket meg litt. Men det som overrasker meg enda mer, er at aksjen fortsatt handles over kurs 70. Hvordan i all verden er det mulig når de skuffer så stort som de gjorde????De sa på presentasjonen at NHY kunne få et milliardoverskudd bare basert på økte aluminiumspriser i tiden fremover. NB: KAN få. Det er vesentlig forskjell fra VIL få.

 

Får vi en større korreksjon på børsene nå, noe jeg tror vi får i ukene og månedene fremover, vil NHY bli straffet hardt. Ser for meg at kursen skal rundt 60 iløpet av noen uker fremover.

Link to comment
Share on other sites

Norsk Hydro handles til en justeret PE på 10,13 og P/B på 1,64.

 

http://www.upsido.com/companies/798-Norsk-Hydro

 

Tror du ikke der er grænser for hvor lavt aktien skal ned? De har forrentet egenkapitalen med 17,5% over de seneste 5 år. Derudover giver de et direkte afkast på 7% i form af udbytte.

 

Jeg tror ikke du får ret i din antagelse om et fald til 60. Markedet afventer prisudviklingen i aluminium og fremlæggelsen af 1. kvartal 2008 - hvis de har faldende marginaler så falder aktien.

 

Men derudover må jeg sige, at Norsk Hydro fremstår for mig at være en solid aktie i fremtiden. Aluminiumsproducenterne går en flot fremtid i møde de næste 7-10 år, da bull markedet i råvarerne vil fortsætte - læs Jim Rogers seneste bog, hvor han beskriver mekanismerne omkring det forestående bullmarked i råvarer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...