Jump to content

Episode 1063 - mandag 16. juni 2008


TorValdsen

Recommended Posts

Drar i gang mandagens pit med oljefokus.

Kanskje ikke så rart siden vi alle sitter med olje til langt opp på leggen i dette landet.

 

Olja står for øyeblikket i over 700 NKR end of day.

Staten budsjetterer med oljepris langt under dette.

 

Som et paradoks skal likevel skal drivstoffavgiftene settes ytterligere opp.

 

Investeringskostnadene i nordsjøen skyter i været.

Inflasjonsdrivende for fastlandsøkonomien?

 

G8 ber IMF sjekke om oljeprisene er spekulasjonsdrevet.

 

Bensinprisene beregnes til å krysse 5$ pr gallon i USA i løpet av sommeren (dyrt der, ville vært veldig billig her).

 

 

Uavhengig av mitt noe "bearish" syn på børsen fremover, er det helt klart at mange tjener penger på grunn av Olja her hjemme for tiden.

 

Min negative overbevisning er fundert i amerikansk og internasjonal økonomi.

Den amerikanske motoren fusker nå på de fleste sylindre.

 

Tror likevel neppe USA havarerer på denne siden av presidentvalget.

Tror heller ikke Kina havarerer på denne siden av OL, selv om børsen der omtrent har halvert seg til nå.

 

På hvilken måte kan amerikanerene øke forbruket når arbeidsledigheten er økende fra måned til måned.

Hastigheten når det gjelder foreclosure er økende.

Nybilsalget er fallende,

SUV-bruktbilsalget er eksploderende.

Prisene på livsnødvendigheter stiger hurtigere enn lønningene.

Kredittkortene er for mange maxed-out, samtidig som husprisene er forventet å falle ytterligere.

 

 

Et spørsmål jeg stiller meg er:

Mulig børsen i Oljemusa Norge kan klatre videre på oljeprisen en periode, men hvor lenge klarer børsen å stå imot gradvis økende økonomisk nedgang i resten av verden?

 

Når det gjelder mine egne bevegelser i bjørnederivatene, er de begrunnet i at dette papiret har en pris, volatilitet og forutsigbarhet jeg liker.

Faktisk i en slik grad at det er en større faktor for at jeg trader i bjørnene, enn at jeg for tiden har et negativt grunnsyn på børsen.

 

Lykke til med tradinga i juni.

Link to comment
Share on other sites

TorValdsen.... :mellow:

 

_____

 

 

Du bommet med TOMRA sist og jeg tror du bommer igjen med "honningelskerne" igjen..

 

_____

 

Du minner om RoRu, men er noe mer humoristisk, men du bærer preg av noen stygge smeller i det siste...

 

____

 

Lykke til fremover! :smile:

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Link to comment
Share on other sites

TorValdsen.... :mellow:

 

_____

 

 

Du bommet med TOMRA sist og jeg tror du bommer igjen med "honningelskerne" igjen..

 

_____

 

Du minner om RoRu, men er noe mer humoristisk, men du bærer preg av noen stygge smeller i det siste...

 

____

 

Lykke til fremover! :smile:

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

Litt av smellen anser jeg som utdanningskostnader.

 

Når det gjelder "smellene" i det siste er de ikke så kraftige.

Ennå en dag eller to med daytrading i bjørnene ala fredag, så er jeg på null igjen. :-)

Bommet bare med et par dager :-) på Tomra. . . .

 

Selv med et negativt grunnsyn, går det an å tjene penger i markedet på bjørnederivatene.

Kombineres det med "oppturstrading" i volatile og volumsterke enkeltaksjer, går det faktisk an å tjene brukbart også i oppadgående til flatt eller nedadgående til flatt marked.

 

Forøvrig har jeg lengre fartstid enn deg her på forumet, så om jeg er en nettløk, er du en "noob" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

TorValdsen.... :mellow:

 

_____

 

 

Du bommet med TOMRA sist og jeg tror du bommer igjen med "honningelskerne" igjen..

 

_____

 

Du minner om RoRu, men er noe mer humoristisk, men du bærer preg av noen stygge smeller i det siste...

 

____

 

Lykke til fremover! :smile:

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

Hehe, har drevet litt scrolling tilbake på trådene dine, Zoonic. :smile:

 

Ut fra din info omkring Tomra og Statoil, regner jeg med det er to av de selskapene du er tyngst inne i.

 

Når det gjelder din positivitet når det gjelder åpningen på nye dager, kan det sies at "huset vinner - som regel".

De fleste dager på børsen åpnes av de med et positivt syn, derfor går også børsen ofte noe opp fra start av.

 

dessuten tenderer også all børs opp over tid..

 

Når det gjelder vår disputt de siste dagene, er det vanskelig å ta din argumentasjon omkring mine ferdigheter som trader, fullt på alvor.

I hvert fall så lenge du selv, i så liten grad, informerer om dine bevegelser i markedet.

 

Men for all del, lykke til i olje og pant.

Der kommer du ikke til å gå med underskudd om du er tålmodig, og vet å time bevegelsene dine. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hei TorValdsen, likte denne her! :biggrin:

 

Forøvrig har jeg lengre fartstid enn deg her på forumet, så om jeg er en nettløk, er du en "noob"

 

_______

 

Ellers har du nok helt rett at du ikke skal ta endel saker fra meg særlig alvorlig, det er helt sikkert... :wink:

 

Og ja, har stor tro på både TOMRA og STL fremover, dog er jeg mindre inne i STL nå om dagen. Ellers kan jeg nevne at jeg har noen småposter i TAA og OTR...

 

 

_________

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...