Jump to content

Episode 1211 - Fresdag 16.januar 2009


Hoff@

Recommended Posts

God kveld :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

3 Smil for den ser virkelig ut til å bli god en liten time før det stenger i USA :laugh:

 

Det ligger an til en turnaround av det sjeldne i kveld, så da er det bare for Asia og OSE og følge opp i morgen :cool:

 

edit kl. 21,30 Jeg skulle bare ha holdt kjeft inntil USA stenger :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Denne artikkel er feil

 

- Børsene skal tilbake til bunnen

Europa-børsene falt for syvende dag på rad torsdag. Strateg er pessimistisk.

 

Europeiske børser falt torsdag for syvende dag på rad. Særlig finanssektoren var tung, og energisektoren faller med lavere oljepriser.

 

Deutsche Postbank falt nesten 19 prosent, Lloyds TSB nesten 12 prosent, mens BNP Paribas, HSBC og Barclaystrakk ned 6,6-8,2 prosent.

 

- Det hersker en viss skepsis rundt tiltakene regjeringene har gjort. Markedene vil trolig falle tilbake til bunnen, og vi vil fortsatt se store svingninger, sier sjef for makro og strategi i Cazenove Darren Winder til Reuters.

 

Tyske DAX falt nesten to prosent, franske CAC 40 1,8 prosent, mens britiske FTSE ramlet 1,4 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Klart for full fres i dag! :biggrin: :biggrin:

 

Rekylen i går var jo rene bakholdsangrepet!

Flyttet SL på CHK-shorten min til ca. 10% over prisen kl. 19...

Gikk så glad og fornøyd og spiste middag. Og den var jammen bortevekk da jeg kom tilbake!! :blink::laugh:

 

Noen rekylraketter fra i går: (NB! Endring fra bunn til close):

Hardware (HWI) +10,93%

Airlines (XAL) +8,04%

Gold (XAU) +7,91%

Commodities (CRX) +6,26%

Oil Services (OSX) +5,64%

Transport (IXTR) +5,41%

Natural Gas (XNG) +5,26%

Retailers (RLX) +5,14%

Oil (XOI) +4,48%

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

I dag er det kurs og da sjekker jeg situasjonen 1 gang pr. time.

Solgte AKSO på 40-39,95 i første pause, men solgte 10k for mange, (da ble jeg plutselig short) dekket inn nå på 39,40, så tastefeil kan være lønnsomt også.

 

Er svært usikker på tallene kl. 14,30, er nesten sikker på at det skal kraftig ned, men tviler på jeg har baller nok til å gå short, for er tallene litt bedre enn ventet kan børsen gå bananas

Link to comment
Share on other sites

Min oppfattning er at det vanskelig å spå ettersom det kommer helt an på tallene, satt opp i mot forventningen. Det er forventningen som til en viss grad er bakt inn, ikke tallene.

Verre enn forventet - ned

Som forventet - muligens litt opp

Bedre enn forventet - opp

 

Vi kan jo notere at Hoffa, som har vært med i dette gamet lenger enn meg og en del av dere andre til sammen, lastet opp med bjørner.

Link to comment
Share on other sites

Sitter igjen med bjørner. Får ikke bestemt meg.. :blink: Dax og Dow nedover... Hvor skal vi...

 

Ja hvor skal vi??

 

Har doblet i AKSO, er ganske fornøyd tross at jeg kunne fått dem billigere i snitt, men slik er det når en følger med ganske få aksjer og vil handle en del når en først handler :cool:

 

Har endret strategi når jeg så at tallene var bedre enn ventet.

Jeg satser på at forventningene til Obama er skyhøye + stengt USA på mandag vil åpne for annet fokus her på berget, så jeg sitter lastet i oljerelaterte over helgen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...