Jump to content

Den kommende uken


AndersBB

Recommended Posts

Det er i skrivende stund søndag formiddag.

 

Foregående uke ble jo som kjent bullish, men den skiller seg heller ikke spesielt ut siden for eksempel bunnen 14. januar. Vi så ikke noe stort "brudd", men noen positive tegn er det. Hovedindeksen setter ikke lenger like lave bunner som i 08 og volatiliteten er mindre. (jeg vet ikke om alle er like fornøyde med den utviklingen :wink: )

 

Senere i dag skal det også presenteres en større bankpakke, og videre utover i februar skal resultater for fjerde kvartal fremlegges. Hva tror dere om denne? Mange mener vi feilmedisinerer ved å øke en kredittkrise med ytterligere kreditt. På grunnlag av blant annet dette snakker mange om en videre oppgang på børsene fremover, for deretter å se videre nedgang en gang senere i vår (når denne "feilmedisineringen" innses av investorene.

 

Selv synes jeg det er svært vanskelig å spå markedet om dagen. Spesielt oljeprisen er et mysterium. Synkende etterspørsel vs. et håpløst kartell får meg til å innse at prisen om dagen balanserer på en knivsegg.

 

Hva med deg? Sitter du i bull, bear, eller på gjerdet? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en god følelse ang. bankpakken! mye bra i den og det virket som mange av banksjefene og investorer var fornøyde! får bare håpe den har varig effekt og ikke blir en utsettelse av problemene..

 

Jeg solgte bull i går og kjøpte bear idag. fornøyd med det hittil. sitter også på telenor som jeg håper får et lite hopp i morra etter at resultatene kommer! Yara er også en spennende kandidat som jeg har lyst til å kjøpe litt nærmere 170.

 

Hvordan ser porteføjen din ut? noen tips?;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe .Ser ut som om vi har ganske lit smak på børsen. Sitter på yara (148), Telenor (41) og Bull (25) for øyeblikket, så den likner jo ganske mye på din.

 

Jeg har vel egneltig bestemt meg for å ikke kjøpe og selge aksjer hele tiden, da jeg ikke har tid til å følge med på markedet. Det er for mye annet spennende å gjøre som jeg heller vil bruke tiden min på. :) SÅ jeg tror jeg skal holde på porteføljen min en stund fremover...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...