Jump to content

Episode 1268 - Tirsdag 7. April 2009


Per Tore

Recommended Posts

Japans sentralbank møtes til nytt rentemøte tirsdag, og i tillegg får vi ferske tall både fra Norge og ØMU-området.

 

Her er alle dagens hendelser:

 

Utenlandske:

 

- Alcoa, Mosaic

 

Statistikk:

 

- Norge: Industriproduksjon februar, kl 10:00

 

- ØMU: BNP 4. kvartal, endelige tall, kl 11:00

 

- UK: Industriproduksjon februar, kl 10:30

 

Annet: - Japan: Rentebeskjed fra sentralbanken

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

Ja det er mange tall og forholde seg til PT og flere blir det i påsken når OSE er stengt, så spørsmålet er vel om en skal kjøpe nå, eller vente til uken er over. Det er mange dårlige og gode nyheter som kan komme, jeg heller mest til det første uten at det hindrer meg i å handle noe om jeg har tro på selskapet :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Tok en liten pos i GOGL på 3,94 :rolleyes:

 

Endelig en dag uten sol i påskefjellet.. Både kropp og hud trenger en hviledag :cool:

 

Lykke til alle sammen!

Det ble ett kort eierskap.. Ute på SL..

Link to comment
Share on other sites

Ja samme her. Det forundrer meg litt at AKER er så svak. Dersom det som blir sagt i media om at AKER har gjort en kjempehandel ved å kvitte seg med masse "dritt" stemmer så burde da den reagert positivt... I stedet er den på stedet hvil siden nyheten kom. Synes ikke kursen til AKER er avskrekkende høy nå (nesten på bunnivå siden finanskrisen startet) så ser absolutt på den som interessant. Er vel en rimelig trygg aksje å sitte i ville jeg tro.

Må nesten kommentere min egen uttalelse fra i går. Jeg innser nå at jeg var litt på jordet der. Jeg trodde Aker satt med en ganske stor pengesekk og så leser jeg i avisene i dag at man spekulerer i at de har pengeproblemer :blink: Så feil kan man ta. Greit å basere seg på fakta og ikke bare tro. Da var ikke Aker like interessant lenger.

Link to comment
Share on other sites

Må nesten kommentere min egen uttalelse fra i går. Jeg innser nå at jeg var litt på jordet der. Jeg trodde Aker satt med en ganske stor pengesekk og så leser jeg i avisene i dag at man spekulerer i at de har pengeproblemer :blink: Så feil kan man ta. Greit å basere seg på fakta og ikke bare tro. Da var ikke Aker like interessant lenger.

 

Hehe, jeg må le av departement og statsråder i denne Aker-saken som nå ruller. Første bud når man møter og skal handle med en av verdens beste selgere er jo:

 

Punkt 1) å være føre var og godt forberedt

Punkt 2) telle gjenværende fingre når handlene er gjort

 

I dette tilfellet ser det faktisk ut at staten har hoppet over punkt 1... Saken nådde vel ikke høyt nok opp på kriselista til å forsvare forebyggende aktivitet? Nå forsøker de seg på opprydning etter at markedet har fortalt dem hva de har feilvurdert, igjen...

 

Men dette er jo forståelig. Hva i all verden er det Brustad kan om slike saker? Det er helt sikkert kun en brøkdel av hva enhver noenlunde aktiv investor kan....

 

Og, på toppen av det hele, denne gjengen av en rødgrønn tropp tåkefyrster gis tilliten til å styre HELE vår oljeformue??

 

Skikkelig bra blir det jo når man på Webcast fra AKER-dagen kan se og høre statsministeren delta, samme dag som en pågående regjeringskonferanse eller noe i den duren pågikk, han hadde laget en liten luke i tidplanen hvor han ikke måtte styre landet og derav kunne delta hos Røkke :-)

 

Rødt er det i allfall helt sikkert! Røde tall!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...