Jump to content

Episode 1331 - Tirsdag 4. August 2009


AndersBB

Recommended Posts

Nedtur i markedene i dag. Var vel ikke annet å forvente. Jeg fikk faktisk tak i de naur-aksjene jeg skulle ha rett før den hoppet opp på 5-tallet, så sånn sett fikk jeg flaks i uflaksen. :dry:

 

Tenker å la aksjene ligge en stund nå.

Link to comment
Share on other sites

Gav opp ventingen på større nedgang i går. Kjøpte i synkende verdi:

ELT - 4,5

SBX - 1,86

RXT - 2,38

HRG - 1,19

 

Mulig det blir en liten dipp idag, eller rallyet fortsetter. Tar ikke sjangsen på å vente lengere. Satser på disse i LONG, om noen kan trades imellomtiden så skal jeg prøve det, ellers skal jeg bare la klåfingrene mine unna :rolleyes:

 

Har tro på at hver av disse kan gi stor uttelling, men hver av de har også en viss risiko (HRG er mer som et lodd enn en virkelig investering).

 

Kikket litt på NAUR etter anbefalinger her, men kjenner ikke til råvaresegmentet godt nok. Regner med at oljen vil trekke opp de fleste uansett.

 

Åja, har noen lodd i AGI som jeg prøver å få solgt i 0,05 (samme som inngangspris). Er vel ikke mye håp for det selskapet på OSE..

 

Oppdatering:

Ser det går nedover igjen idag. Nå er det Doom & Gloom i E24 med Statoil sjefer som spår lengere nedtur (i går var det flere artikler som uttrykte at "bunnen" er nådd og krisen over - fest i Washington etc.)

 

Uansett, jeg vil ikke gå glipp av et ev. høst-rally, så må nok la disse stå nå..

Link to comment
Share on other sites

Du kjøpte i går da. Lavest i dag er 5.20

 

Typisk meg.

 

PT

 

Nedtur i markedene i dag. Var vel ikke annet å forvente. Jeg fikk faktisk tak i de naur-aksjene jeg skulle ha rett før den hoppet opp på 5-tallet, så sånn sett fikk jeg flaks i uflaksen. :dry:

 

Tenker å la aksjene ligge en stund nå.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hva er kursmålet ditt i NAUR? Selv sitter jeg med PGS og INM :-) Vurderer å kjøpe litt i andre selskaper, men har ikke helt blinket meg ut de rette kandidatene....

Link to comment
Share on other sites

er ikke så avansert for øyeblikket

 

men noe med tegningsretter 9/7 75 000 stk

 

ser det på skandiabanken går ikke lengre tilbake

 

Pt

 

edit: kjøpt litt TAA og ACY

 

edit2: redd vi skal langt ned. Hvorfor: dersom 300 ikke holder

Link to comment
Share on other sites

Takk :tongue: for forsøket. Hehe.

 

Bare tenker på å kjøpe litt bergen før q2. Mye penger inn i kassa, men kursen er nesten på all time low. =/ Rimer dårlig i mine ører. Får se om jeg gidder å lese meg litt opp.

 

EDIT:

 

"Pending home sales i USA var opp 3,6 prosent i juni. Det var ventet en økning på 0,7 prosent. Mai-tallet ble revidert fra 0,1 til 0,8 prosent.

 

Pending home sales er salg av brukte boliger der kontrakten er signert, men der salget ikke er endelig gjennomført. Pending home sales er en ledende indikator for salget av brukte boliger."

 

Tror dette vil holde oss over 300 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Brent barn skyr ilden

 

Det er derfor jeg aldri blir med på lengre opptur. (ut av Naur på 4.88 Takk for gratulasjonen)

 

Når en kjøper en aksje blir en på en måte kjent med den. Og da er det lett å fortsette. Dessuten er det personer med teft som en kan følge litt.

 

Trur du anders har litt teft og er flink til å undersøke det bakenfor liggende.

 

Fikk ikke med hele poenget, men du skjønner sikkert.

 

Hva trur du om TAA og ACY Har dippet litt og da kjøper jeg,

 

PT

 

edit: Ja opptur ligg i lufta / mage.

Link to comment
Share on other sites

Du blir nok brent,

 

Du ble med naur fra over 6 til 4 tallet. Det sved litt selv om du var i pluss.

 

Jeg ble med NAUR fra 19 til 2,75 selv om jeg akkumulerte nedover.

 

Ja Ja

 

Har ikke sluttet enno, men det er dårlig med timebetaling som trader. Vi får kalle det hobby og hobby koster.

 

PT

 

edit: har +1200 på mine ACY nå og 111 på TAA (-kurtasje 39*2)

Link to comment
Share on other sites

Oljen ser ekstremt sterk ut på chartet nå. En utrolig vakker omvent hode skulder ble i dag gjennomført med lanslinje på 71 dollar. Påbegynt 21. juni. (nordsjøolje)

I tilegg stoppet korreksjonen i bunnen av den stigende trenden.

 

 

WTI-chartet er ikke fullt så fin som nordsjø-chartet, og siste skulderen er ennå ikke helt fullført der.

 

 

 

 

 

 

Hehe, joda. Det var kjedelig å se at korreksjonen intraff. Men det bekymret meg ikke. Jeg fikk aldri kalde føtter. Jeg visste at jeg satt med papirer som ikke fallt av fundamentale årsaker.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...