Jump to content

Recommended Posts

Heisann.

 

jeg har lyst å prøve meg på litt aksje kjøp/salg.

Har lest litt på formumet og funnet ut litt mer om dette.

Har noen bekjente som driver og kjøper aksjer om morgenen og selger dem på ettermiddagen, det er vel det som dere kalder for daytrayding?

Det er dette jeg har lyst å prøve meg på.

Men jeg har noen spm før jeg kan begynne.

For det første hva skal jeg bruke for å handle aksjer når jeg skal kjøpe og selge samme dag. Har sett litt på nettet men skjønte ikke helt hvilken av disse han kunne kjøpe og selge med en gang.

Stemmer det at prisene på aksjene er lavere på morgenen og stiger utover dagen?

Nå skjønner jeg jo at alle aksjene ikke er lave og stiger hver dag men er det noe i det mine bekjente sier at det er mulig å tjene noen kroner ved å kjøpe/selge aksjer på denne måten?

En annen ting, jeg har veldig begrenset med penger til å drive med dette nå så derfor lurer jeg på om det er noe minimums beløp man må ha for å begynne å handle aksjer?

Jeg har lest litt på aksjeskolen for en tid tilbake og jeg ser at dere anbefaler boken Aksjekjøp og daytrading.

Er det noen her som driver med dette på hel tid eller er det bare hobby meglere?

Håper noen kan gi meg lit svar, kanskje jeg kan spandere en øl når jeg blir rik :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tja. Tror ikke det er så mange som lever av trading her, men er en del som har peiling.

 

Jeg trader sjelden sitter mest long, selvom trading er mer spennende. Jeg handler/trader sjelden for under 50K av gangen, men det er sef mulig å trade lavere, men vær obs på at kurtasjen spiser fortere opp evt gevinst når du trader med lite penger.

 

Det er ikke noe som tilsier at aksjer er billigst om morgen og omvendt på ettermiddagen, så synes du har fått rare råd. Derimot er det mulilg å trade med gevisnt igjen og igjen. Jeg anbefaler deg å øve deg på www.aksjespillet.no før du handelr med ekte penger. Kan væe greit å komme litt inn i gamet før du gjør det på ordentlig. Jeg tror jeg var tjent med å starte med det og etterhvert starte med mindre beløp og øke etterhvert som jeg ser at det går greit.

 

Husk at markedet handler om å "lure" hverandre...og det er lett å gjøre dårlige handlernår man er ny i gamet og ikke vet hvordan markedet reagerer osv. Ved hver transaksjon vil folk ha forksjellig oppfatning om fremtiden. Alle kjøper/selger for å tjene. Den som selger tror aksjen vil falle videre, mens han som kjøpert ror aksjen skal stige i verdi.

 

Kjøp deg aksjekjøp og daytrading. Den er bra.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...