Jump to content

Recommended Posts

Du har i alle fall meglerhusenes velsignelse!

 

Tror du at utviklingen i verdensøkonomien vil opprettholdes/ forsterkes er nok sparebankene et godt alternativ.

 

Du "hedger" deg også en viss grad ved å investere i norske sparebanker. Skulle internasjonale bobler sprekke er du mindre eksponert, fordi flere av sparebankene er mindre direkte eksponert for hva som skjer rundt om i verden (SPOG er kanskje unntaket fordi de har investert/investerer internasjonalt etter hva jeg har fått med meg)

 

Norge går veldig bra om dagen, og sparebankene vil nyte godt av dette hvis utviklingene får fortsette.

 

Jeg vil uansett be deg sette deg godt inn i hva som skjer rundt om i verden før du setter dine hardt opptjente verdier inn i risikable aktiva. Selv mener jeg utsiktene er dystre og skremmende, og har denne uken solgt mine siste rester av verdipapirer. Jeg har vært med hele veien opp fra forrige bunn.

 

Sett deg godt inn i hva som faktisk skjer! Her er noen relevante problemstillinger. Det er selvfølgelig flere. Dette er de jeg umiddelbart kommer på:

- Skapes det faktisk verdier rundt om i verden? Eller holdes vi for narr? Markedet vil før eller siden justere for folks eventuelle feilinvesteringer.

- Kan statenes lånevekst forsette uten konekvenser?

- Tilsier prisstigningen på eiendom reellt begrunnet? (dette punktet er spesielt viktig for deg, da du vurderer å investere i banker. Prisstigningen har foregått i flere tiår. Ingenting vokser inn i himmelen. Du må danne deg et bilde på når det skal snu)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...