Jump to content

PHO- mens vi venter på Q2-resulatene


Snøffelen

Recommended Posts

Nå er det nitrist både når det gjelder Navamedic og Photocure. Photocureaksjen har en omsetning på under kr. 1000 i dag og Navamedic har 5400,-

 

Jeg er langt bedre i å se hvilken selskaper som er overprisede bobler enn å time kjøp, utenom Navamedic og et par andre selskaper.

 

Det siste halvåret har vært det minst begivenhetsrike perioden siden jeg ble Photocureaksjonær.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Cevira kommer godt ut, etter en rask kikk på dokumentet. Stoler også på dine vurderinger. smile.png

 

Jeg synes at nyheten om Cevirapresentasjonen var veldig positivt og spesielt dette fra Dr. Soergel: “ I see Cevira® as a very exciting opportunity as a novel treatment for patients with persistent oncogenic HPV infections and cervical precancerous lesions, as Cevira® offers an easy, safe and tissue-preserving procedure in these women.”

 

Når KOLS legger vekt på "oncogenic HPV infections" så tror jeg suksessen er sikret og da er Cevira en virkelig revolusjon. Merkelig at markedet ikke fanger opp dette. Avtalen som landes vil bli bra!

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Cevira kommer godt ut, etter en rask kikk på dokumentet. Stoler også på dine vurderinger. smile.png

 

Jeg synes at nyheten om Cevirapresentasjonen var veldig positivt og spesielt dette fra Dr. Soergel: “ I see Cevira® as a very exciting opportunity as a novel treatment for patients with persistent oncogenic HPV infections and cervical precancerous lesions, as Cevira® offers an easy, safe and tissue-preserving procedure in these women.”

 

Når KOLS legger vekt på "oncogenic HPV infections" så tror jeg suksessen er sikret og da er Cevira en virkelig revolusjon. Merkelig at markedet ikke fanger opp dette. Avtalen som landes vil bli bra!

 

Jeg får veldig gode vibber av denne meldingen, og er litt forundret over at markedet ikke fanger opp hva den KAN bety.

 

For det første er det første gang Soergels navn er nevnt i en pressemelding fra Photocure. Første gang!

 

Soergel har jo vært min ledestjerne når det gjelder å finne god og interessant informasjon om Cevira. Og det er jo han som har forfattet det jeg mener må grunnlaget for vurdering av hvilken pris man kan ta for Cevira:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22057499

Der jeg kom frem til at ved 95% effekt så kan man ta en pris på 1300€. Og analysen fra Bridgehead bygger jo på de samme dataene.

 

I seg selv så er det ikke særlig oppsiktsvekkende at Photocure presenterer et halvt år gamle data på en "cervix-konferanse", og normalt ville de vel ikke pressemeldt dette, med mindre...

 

Dette fikk i all fall meg til å bli oppstemt. Og registrerer at FOF i dag, den dag, igjen har startet å kjøpe aksjer av sine sedvanlige 5000 stk. Og de kjøper alltid på bunn. synes dette virker som en beskjed til markedet jeg, i alle fall til de som følger litt med. Og det gjør vi, og FOF!

Link to comment
Share on other sites

Hillemanns og Soergel har jobbet mye sammen og Hillemanns er vel "sjefen" til Soergel.

 

Jeg ser virkelig frem til Q3 og det er rimelig enkelt å "lese" Hestdal sitt kroppspråk og når han er usikker vs. sikker. Han virker meget bestemt når det gjelder Visonac og Cevira. Hvis vi får de samme signalene fra Hestdal ved Q3 så blir jeg meget fornøyd for nå er man langt inn i sluttforhandlingene og Hestdal vet med rimelig god sikkerhet hvor dette bærer.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Hillemanns og Soergel har jobbet mye sammen og Hillemanns er vel "sjefen" til Soergel.

 

Jeg ser virkelig frem til Q3 og det er rimelig enkelt å "lese" Hestdal sitt kroppspråk og når han er usikker vs. sikker. Han virker meget bestemt når det gjelder Visonac og Cevira. Hvis vi får de samme signalene fra Hestdal ved Q3 så blir jeg meget fornøyd for nå er man langt inn i sluttforhandlingene og Hestdal vet med rimelig god sikkerhet hvor dette bærer.

 

Hillemanns er nok sjefen ja, og det går klart frem av plasseringen på publikasjonen

 

Soergel P, Makowski L, Makowski E, Schippert C, Hertel H, Hillemanns P.

 

Første plass er den som har gjort mest, og så deretter kommer folk i rekkefølge. Dvs siste plass er alltid forebeholdt veileder. Og sånn sett er førsteplass best, sisteplass nest best og nest siste plass dårligst. Men det er ikke tvil om at det er soergel sitt arbeid dette. Har publisert selv, og man gjør som regel 90% av arbeidet (førstemann) selv om det selvsagt kommer nyttige innspill av alle (og av og til noen gratispassasjererblink.png ). Den økonomiske vinklingen er helt klart Soergel sin "turf", og liker derfor ekstra godt at det er nettopp han som siteres.

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har publikasjoner jeg også Snøffelen, og jeg stod først og da tar jeg 90% av kreditten! laugh.png

 

Jeg ble i godt humør av denne nyheten!

 

Jeg ogsåtongue.png

 

Har for øvrig postet likt og ulikt på HO-forumet nå, så hvis du har noen inspill på det så kunne det vært interessant å hørt om det!

Link to comment
Share on other sites

Det forumet holder jeg meg unna. Løgner og fanteri får stå ustraffet og maser man nok så får man slettet seriøse tråder. Jeg akter ikke å gi siden deres min aktivitet og all reduksjon av aktivitet på HO ser jeg som positivt og abonnement på Finansavisen er sagt opp. Noen prinsipper skal man ha i livet og nå er jeg sur.....og jeg håper det varer lenge........ mad.gif

 

Sliter litt med å få til akkurat det...... laugh.png

 

Regner med du skriver noe fornuftig som alltid! wink.png

Link to comment
Share on other sites

Interessant at en kjøper vil ha 27 300 aksjer til 38,00 på slutten av dagen. Og dessuten at det er MSI som er kjøper. Kanskje en større utenlandsk investor som er på vei inn? Og kanskje noen som vil ha vesentlig flere aksjer enn 27,3k. Husker jo stigningen i begynnelsen av august. Jeg tror faktisk det var Noahs 25k (som han senere solgte) som bidro til den oppgangen. Og satser på at i morgen blir siste dag vi ser Photocure under 40 kroner, evercool.png

 

Ble i alle fall veldig optimistisk av den relativt store interessen på slutten av dagen. Og når de legger seg på 38,00 kroner, med et såpass volum, så kan de nok strekke seg litt lenger, og vil nok ha mer. Håper det følger på flere og drar seg skikkelig til, på høy tid nå!

Edited by Snøffelen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Førstkommende onsdag får vi Q3 tallene og jeg kan ikke finne noe som gjør meg optimistisk. Ipsen sliter med å få fart på salget i Europa og i USA sliter Photocure både med FDA og en negativ holdning til produktet. Det har dannet seg et bilde av at Cysview gir mange falske positive indikasjoner enda det motsatte er dokumentert. Årsaken kan være feil bruk (BCG). Det er også etablert en holdning at Cysview ikke er kostnadseffektiv selv om det motsatte er godt dokumentert. Photocure har skuffet hvert eneste kvartal utenom ett da GE leverte imponerende vekst i Europa. Kort tid etter så stoppet GE urologisatsingen sin og siden den gang har det vært trist.

 

Innen R&D har det også vært mørkt. Salix ser ut til å slite voldsomt med Lumacan. Det har gått tre år siden lisensavtalen ble inngått og de har enda ikke klart å få på plass et oralt formular. Her har Hestdal bommet nok en gang. Hvorfor krever ikke Photocure fokus og fremgang for lisenskjøper?

 

Visonac: Her har Hestdal gitt Galderma en gratis joker og det eneste han kan gjøre for å sikre produktet den fremtiden produktet åpenbart fortjener er å kjøre det gjennom fase III selv.

 

Cevira: Vi får håpe Hestdal klarer å gjøre noe riktig og at han endelig lykkes med noe. Cevira kan være redningen for Visonac og Hexvix/Cysview. En god avtale kan booste hele organisasjonen og gi økt og riktig fokus. Ikke minst kan Hestdal få en kjempemulighet til å trekke seg og la noen andre krefter ta over roret.

Link to comment
Share on other sites

"Innlegg av: Merlin (21.10.13 09:20 ), lest 506 ganger
Ticker: PHO
Endret: 21.10.13 09:26
Photocure: Rapport fra DnB
Q3 preview
PhotoCure (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 48.00

Approaching a Cevira deal?

Photocure’s Q3 results are due on 23 October at 07:30 CET. We expect progress on Hexvix/Cysview sales; however, this is likely to be insufficient to attract any new interest. On the other hand, any news regarding the progress of a Cevira partner deal is likely to draw attention. We continue to expect a deal announcement by year-end and we maintain our BUY recommendation and target price of NOK48.

Q3 preview. We forecast revenue of NOK22.2m, basically flat from Q2 2013. For Q3 operating profit we forecast NOK-15.3m, an improvement from NOK-18.0m in Q2 2013 (which included restructuring costs of NOK4.1m).

Hexvix/Cysview. We forecast Hexvix/Cysview revenue of NOK20.7m in Q3, a QOQ decline of 3.5%, but up 13.9% YOY. The YOY growth is mainly driven by Photocure’s own sales in both the Nordic region and the US. The placement of blue light cystoscopies in the US has so far proven challenging and Photocure lowered its guidance at the Q2 presentation to 55–60 blue light scopes. The installed base at the end of Q2 was 41. The company has estimated that 150–200 blue light scopes will be needed to reach its target market share of 30%.

Waiting for Cevira. We continue to expect a deal by the end of the year and expect any indication of progress in getting a promising partner to create investor interest. A health economic study showed that savings for a female patient group in a fertile age and scheduled to have a LEEP was >50% at a price level of >USD1,000 per treatment. For the entire patient population savings were an estimated 5–10%. The study in addition to the highly promising phase IIb results should attract a quality partner that possesses the potential to unlock significant shareholder value.

BUY recommendation and target price of NOK48 reiterated. We have made no changes to our estimates and maintain our NOK48 target price. The most important trigger within the next few months is a potential announcement of a partner agreement on Cevira. Next year, we anticipate stronger growth in Hexvix/Cysview sales driven primarily by the US, and a partner announcement on Visonac.

Best regards

Marianne Skeisvoll Bjørnsen | DNB Markets | Equity Research

DNB Bank ASA
Dronning Eufemias gate 30 | 0191 Oslo | Norway
Dir: +47 24 16 91 95 | Mob:
Email: marianne.skeisvoll.bjornsen@dnb.no | www.dnb.no"
Og på det innlegget fra Merlin la jeg til følgende:
"
Innlegg av: Snøffelen (21.10.13 09:45 ), lest 285 ganger
Ticker: PHO
Endret: 21.10.13 09:46
RE^1: Photocure: Rapport fra DnB
"Innlegg av: Snøffelen (01.10.13 10:10 ), lest 1138 ganger
Ticker: PHO
RE^1: Photocure med overskudd allerede i 3. kvartal?
De siste 6 kvartalene har salget av Hex/Cys vært som følger, fordelt på eget salg og partner:

1Q12 6,1 8,1
2Q12 7,2 9,2
3Q12 6,5 11,3
4Q12 9,7 9,4
1Q13 6,4 8,1
2Q13 10,4 10,5

og justert for 2,3 mill som ble bokført fra partner i 3Q12 (solgt i 2Q12) å gikk jo faktisk partner-salget ned i 2Q13.

1Q12 6,1 8,1
2Q12 7,2 11,5
3Q12 6,5 9,0
4Q12 9,7 9,4
1Q13 6,4 8,1
2Q13 10,4 10,5

Med andre ord var reelt salg i 3Q12 15,5 og i 2Q12 18,7.

Med mer enn 3 mill mindre i 3Q12 enn i 2Q12 så virker jo FOF sitt anslag på

8,8 8,9 (17,7)

for 3Q13 som et veldig realistisk anslag, da det er litt mer enn 3 mill mindre en i 2Q13.

Det er derfor jeg er superoptimistisk når jeg sier 22 mill, og at ingen forventer seg over 20 mill i 3Q13, ikke av analytikerne i alle fall, og knapt noen på forumet.

Jeg imidlertid tror og håper at guidelines vil sette fart på salget og overraske oss alle. Og håper jeg forstod Hestdal korrekt på 2Q13-presentasjonen."


Så hvis Marianne S Bjørnsen forventer seg et salg i Q3 på 20,7 mill vil det være en økning på 34% ! fra forrige 3Q. Med andre ord så er Marianne en like stor superoptimist som meg, og antar 3 mill mer enn FOF (dvs det FOF mente 3. september), for da hadde de 17,7 mill.

Hvis det er slik at DNB har snakket med Photocure, og at DNB nå i dag, 21 oktober, er bedre orientert om salget enn det FOF var 3. september så er denne analysen knallsterk!
For det beste, og eneste, markedet har hatt å forholde seg til inntil i dag er altså FOFs 17,7 mill.

Dagens gladmelding Merlin, og vi får krysse fingre og tær for at DNB har rett."
Hva tror du Medisinmannen? Jeg ble i alle fall ganske optimistisk av dette. Og håper og tror det løsner for Hexvix/Cysview nå.
Link to comment
Share on other sites

Bjørnsen har jeg absolutt ingen tro på. Fint at analytikere følger Photocure og det var KUN DNM av meglerhusene som forstod seg på Algeta, men det var FØR Bjørnsen. Hun har hausset og bommet på både Diagenic og Clavis.

 

FOF har heller ikke vært spesielt dyktig på Photocure og hvordan omsetningen blir.

 

Jeg tror morgendagen blir nok en skuffelse der det presenteres dårlige tall og der vi får vite fint lite om Cevira. Hestdal sin presentasjon vil være som før og det eneste halmstrået vi får er et beskjedent glis som vi tolker som at noe stort er på gang.

 

Det er bare å vente på Cevira og ny ledelse.

 

Jeg er ikke spesielt optimistisk, men finner heller ikke noen gode saklige argument for noe annet. Jeg har rett og slett tro på at tidligere handlinger/resultat viser fremtidige handlinger/resultat og skal noe endres så må det gjøres endringer i ledelsen, men jeg håper inderlig at jeg tar feil og at Hestdal knaller til med gode tall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig tro på at de oppdaterte guidelines vil løfte salget, men frykter selvsagt at vi nok en gang får et skuffende resultat etter at håpet ble tent i forrige kvartal. Slik det ble i Q1 etter flotte Q4-resultater.

Cevira må vi jo bare vente og se. Men det jeg "frykter" litt er at de ikke kommer med noe nytt i forhold til det de sa ved Q2. Da blir det litt ørkenvandring, selv om det selvsagt ikke burde være noen grunn til det.

 

Klarer liksom ikke se for meg at det skal bli så dårlig som FOF mener mht salg, og i alle fall ikke dårligere. Men hvis guidelines ikke har satt fart på salget så er jo kanskje 17,7 millNOK det mest realistiske all den tid Q3 alltid er det dårligste kvartalet i et hvert år.

Link to comment
Share on other sites

To ganger har et europeisk ekspertpanel anbefalt bredere bruk av Hexvix uten at dette har boostet salget. Produktet har vært en del av guidelines lenge og selv en sterkere anbefaling tror jeg ikke hjelper noe særlig. Det er så vidt Ipsen satser på Hexvix, ref. nylig lansering i UK. Her har Photocure nok en gang gitt bort et produkt uten å stille krav.

 

USA: Det er svært liten interesse for Cysview i USA. Jeg tror ikke Photocure ansetter godt nok, det virker som de satser på middelmådigheter og selskapet trenger noe helt annet.

 

Vi får ingen Cevira nyhet i morgen. Hestdal var klokkeklar på dette under Q2 og han kan ikke guide noe i morgen. Dette tar den tid det tar og Hestdal har ingen mulighet til å haste i land en avtale. Dette må gjøres grundig og skikkelig.

 

Det skal mye til for å skuffe meg i morgen for jeg følger meg rimelig overbevist om hva som blir presentert.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang skuffer Hexvix/Cysview markedet, men ikke meg. Jeg var/er klar over situasjonen og traff rimelig bra på tallene...igjen. Det er vel kun Q2 jeg har bommet skikkelig på.

 

Mye positivt på gang og spesielt flexibelt scope tror jeg kan gi rask uttelling. Så får jeg sette meg ned å se webcasten i helgen, jeg trenger noen dager til å forberede meg til den lidelsen det er å høre Hestdal sin presentasjon.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang skuffer Hexvix/Cysview markedet, men ikke meg. Jeg var/er klar over situasjonen og traff rimelig bra på tallene...igjen. Det er vel kun Q2 jeg har bommet skikkelig på.

 

Mye positivt på gang og spesielt flexibelt scope tror jeg kan gi rask uttelling. Så får jeg sette meg ned å se webcasten i helgen, jeg trenger noen dager til å forberede meg til den lidelsen det er å høre Hestdal sin presentasjon.

 

Det med fleksibelt Scope synes jeg var veldig spennende, men har du noen formening om hvor rask uttelling det kan gi?

 

Synes det var litt kjedelig at Cevira drar ut i tid. Men det var oppklarende at Hestdal forklarte forhandlingkortene; CIN2-resultatene, den helseøkonomiske modellen og fast-track-søknaden.

Og tror at grunnen til at dette drar ut i tid er at Photcure er meget bevisst på Ceviras verdi, og vil ikke komme til noen konklusjon uten å ha gjort alt for å sikre Cevira best mulig betingelser.

 

Mulig jeg ikke forstod dette riktig, men Hestdal sa vitterlig at CIN1/CIN2 indikasjonen til sammen ga blockbusterpotensial.

 

Jeg har før trodd at oncHPV var det tillegget som ga blockbusterpotensial (og tipper det er mange som har oncHPV uten å ha utviklet CIN og CIN2). Og min slutning av det er at den helseøkonomiske modellen med Premium price (1000$+) gir et bedre resultat for kun CIN1/CIN2 enn det 250$ gir....

Eller hva tror du Medisnmannen?

 

Og hvis så er tilfelle så gir jo kun CIN2 et potensiale for peak sales på minst 500mill$ da minst 1 av 3 (frekvensen) med CIN1/2 har CIN2, og Hestdal sa at man kunne ta særlig god pris for CIN2 (regner med at den helseøkonomiske modellen ta inn konisering her).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen anelse om hvor lang tid det vil ta, men det bør ikke ta spesielt lang tid. Det jeg er mest undrende til er hvorfor ikke selskapet har gjort dette før hva er problemet? Hele selskapet er gjennomsyret av Hestdal sin usikkerhet og alt for tydelige beslutningsvegring.

 

Det jeg er mest sikker på er at Hestdal er feil mann, men vi sliter også med et styre som virker som de har beslutningsvegring. Det er tvingende nødvendig med en opprenskning og jeg håper Hestdal snarest mulig forsvinner. Det kan virke som han er fredet til tross for at han ALDRI klarer å skape resultater og han skuffer markedet hver eneste gang han presenterer selskapet. Dette går ikke i lengden, han har rotet til alt for mye.

 

Jeg var rimelig nær i tippe resultatet denne gangen også og det vil jeg klare så lenge Hestdal leder selskapet. Da er det bare å tenke seg hva omsetningen blir med tilnærmet null vekst og så har man svaret.

Edited by Medisinmannen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...