Jump to content

Recommended Posts

God ettermiddag.

 

Er relativt uerfaren med aksjer i sin helhet, og i hvert fall dette forumet. Aner derfor ikke om det er husrent å prøve og selge unoterte aksjer her. (Har prøvd å finne noen retningslinjer, uten hell. Dersom det ikke er innenfor, setter jeg stor pris på forslag om hvor jeg kan markedsføre aksjene mine.)

Jeg har i hvert fall 1500 aksjer i selskapet Multisense AS.

 

Multisense er en teknologibedrift som driver med research and development. Jeg har tidligere tjent penger på dem når de utviklet McSense og solgte det ut av selskapet (teknologi brukt for ikke-intrusiv måling av insulin hos diabetikere). I denne omgang har de en tappekran for vinflasker (mest nøyaktige på markedet) som er produsert, forbedret og nå selges og vidreutvikles sammen med den største aktøren i markedet (Vitop http://www.vitop.fr/company/activity). Selskapet (multisense) har dårlig likviditet men har backing fra investorer og vitop, noe som gjør det til en aksje med relativ høy risiko men signifikant upside.

 

Sålenge Vitop ikke plutselig endrer planer de neste par årene eller andre uforutsette ting skjer antas det at en av to ting skjer: Børsnotering av selskapet til en anslått kurs mellom 15-20kr aksjen eller oppkjøp fra Vitop, Begge deler vil gi signifikant uttelling for aksjonærer, da jeg kunne tenkt meg en pris på 8kr aksjen.

 

Hadde beholdt de selv, men har leieboere som ikke betaler for seg, og jeg er derfor like likvid som en gråstein. Er lei av pasta til middag, og prøver derfor å selge meg ut.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen til forumet. Jeg er ingen kjøper av aksjeposten din, men har du hørt med eksisterende aksjonærer? Kan jo hende noe ønsker å øke beholdningen sin noe? :)

Hei Ståle, og takk for hjelpen!

 

Jeg har sendt daglig leder en e-post uten å ha fått svar. Er litt usikker på hvordan jeg skal få tak i de resterende aksjonærene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...