Jump to content

Traders Pit - Episode 187 - Onsdag 22.12.04


Pirelli

Recommended Posts

Vel - hvem tør å sitte utenfor når det kan komme gode nyheter hvilken dag som helst !

 

aQuru - Tror ikke du gjorde noe lurt trekk der. Ser du på Tomra nå så er det et svært negativt "drive" i aksjen. Er det bare en liten oppgang så øker salgspresset og den går umiddelbart ned igjen. Balansen mellom kjøpere og selgere er også svært negativ. Alt indikerer at her kommer det ingen oppgang før det kommer fundamentale nyheter i positiv retning.  

 

I STO derimot er det nå en positiv "drive" som trekker aksjen opp. Balansen er også svært fordelaktig og den kan godt gå til kr. 40 i løpet av morgendagen. Jeg tror du burde ha satt stille ennå en stund i STO før du gikk inn i TOM.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Beklager Tandy, men jeg har ikke noen stor tro på at det kommer noen umiddelbar nyhet fra Tomra på nye kontrakter i Tyskland. For det første så har det vist seg gang på gang at Tyskland tar tid. Selv om pantevedtaket er (eller heller vil bli)et faktum så ønsker ikke industrien å kommitere seg før et clearingssystem er på plass. Dernest så er ikke Tomra kjent for å gi markedet særlig med nyheter utenfor de faste "briefinger" og rapportfremleggelser. Jeg tror heller ikke Tomra vil "ta av" om det mot formodning skulle komme opplysninger om en kontrakt. Den vil toppen gå 2 til 3 kroner tror nå jeg. Da er det kanskje bedre å vente og ta jule-rallyet hvor det er et rally og heller gå inn i Tomra når nyheten har kommet.

 

Bare for å ha sagt det - jeg sitter i Tomra fordi jeg er "long" og har ikke tid til å følge godt nok med slik du må dersom du vil hoppe inn og ut av markedet. Dette var vel noe langt for "Piten".

Link to comment
Share on other sites

jeg gav etter....

jeg kjøpte STO på 38,3... får håpe det betaler seg for nå ble jeg sikkelig tvil..

 

damn.. endte på 39 jo.. 5460 i urealisert gevinst allerede.. får håpe det holder seg i morgen så jeg kommer meg ut KVIKT :)

 

det er ikke ofte jeg drar inn 15k på 1 dag.. men jeg gjorde så da JiN fikk krakket og gikk rett opp igjen :D

Link to comment
Share on other sites

DOE:DESTILLATLAGRENE +0,6M FAT I UKE 51 (VENTET -1,1)

 

(TDN Finans-artikkel onsdag ettermiddag)

 

Oslo (TDN Finans): De amerikanske destillatlagrene steg 0,6 millioner fat

til 119,9 millioner fat i forrige uke.

 

Det viser statistikk fra det amerikanske energidepartementet (DOE)

offentliggjort onsdag ettermiddag.

 

Til sammenligning var det ventet at lagrene ville falle med 1,13 millioner

fat, ifølge estimater innhentet av Bloomberg News.

 

 

Råolje det ble + 2,1 ventet - 0,8

Bensin + 1,8 + 0,0

Destillater + 0,6 - 1,1

 

----------------------------------------

 

Og da ble det jubel på Wall Street :-D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...