Jump to content

Recommended Posts

:unsure::unsure::unsure:

Noen av Dere som har prøvd seg på Warrants ?

 

 

http://www.handelsbanken.no/warrants

 

 

 

Warranter gir mulighet for en gearingeffekt

Warranten gir en gearing, dvs. en høyere avkastning enn den underliggende aksjen med samme kapitalinvestering, Med gearingeffekten øker også risikoen for et større kurstap, da gearingeffekten også virker i motsatt retning dersom den underliggende aksjen faller i verdi.Den som kjøper en kjøpswarrant spekulerer i en verdiøkning i den underliggende aksjen, mens den som kjøper en salgswarrant spekulerer i et verdifall i den underliggende aksjen. Da warranten baseres på at den underliggende aksjen når en viss kurs på en forhåndsbestemt bortfallsdag, har warranten også en begrenset levetid, warrantens løpetid. Gearingeffekten i warranten er avhengig av hvor raskt den forventede sluttverdien på den underliggende aksjen oppnås eller eventuelt overskrides. Med gearingeffekten kan warranten gi en større avkastning på plassert kapital enn den underliggende aksjen gir mulighet til.

Link to comment
Share on other sites

Hei Tapasno

 

Jo, jeg har en del warrants. Som oftest er det slik at hvis du kjøper f.eks 100 000 warrants må du dele antallet med 10 for å få riktig antall aksjer du har kjøpt rettighet til. Så delingsforholdet er som oftest 10/1 (til forskjell fra opsjoner der du har 1/100), noe du også ser på ordrebildet hvis du handler.

 

Min personlige regel er at jeg kun benytter lange warrants (les >1 år til forfall). Dette gir større handlingsrom kontra warrants som har kort tid igjen. Istedenfor korte warrants bruker jeg opsjoner. Men også på opsjonssiden benytter jeg de lengste av samme årsak som lange warrants.

 

Selv benytter jeg Nordnet.no på opsjoner og warrants.

 

Som på opsjoner, kan også warrants benyttes til short-posisjoner (put-warrant). Det er kun 2 ting som skiller warrants fra opsjoner: lengden og 10/1 forholdet. Gearingforholdet blir større på opsjoner enn warrants, men warrants er en grei sak å benytte pga lengden på papiret.

 

P.t. sitter jeg med en god del Tomra-opsjoner og Tomra-warrants. Følger med put-opsjoner og put-warrants også på et par større selskap (les STL og NHY) da jeg er i den tro at Oslo Børs er svært nære All Time High i denne omgang, og at vi står foran en 1-årig korreksjon. Det er min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg handler og litt med Warrants. Bruker noen kortere enn deg RoRu, spesielt i NHY. Synes NHYW05I442HA (kjøpswarrants) og NHYW06O354HA (salgswarrants) gir god uttelling i disse dager, men det gjelder å ligge på rett side for det svinger fort. Pleier å gå inn og ut samme dag. NHY er egentlig grei å lese teknisk, så jeg burde nok tradet mer enn jeg tør pr. idag.

 

Jeg venter også på korreksjon ned, men er usikker på når den kommer.

 

Ellers har jeg fått svidd fingrene kraftig på noen Warrants (kjøps) i Tomra, men etterhvert virker vel f.eks. TOMW07C30HA å være et godt kjøp på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...