Jump to content

Slik skal valget vinnes for de borgerlige!


Graham Dodd

Recommended Posts

Dagen før valgdagen og siste dager meningsmålinger spriker - og det er lett å se hva som utgjør forskjellen. Hvis folk stemmer som de normalt ville stemt får Venstre kun 3,8% i søndagens MMI måling - altså kun 0,2 under sperregrensen! NØKKELEN TIL SEIER HER ER GANSKE ENKEL: FÅ VENSTRE OVER SPERREGRENSEN! Da får de plutselig 5-6 utjevningsmandater i tillegg til 2-3 direkte og SEIEREN ER VÅR! Så lukk øyne og øre for hva Venstre står for - STEM VENSTRE for å sikre at ikke sosialistene kommer til makten! Ikke stol på at andre gjør det. Skal H/KRF/V/FRP ha noen innflytelse må ihvertfall ikke sosialistene få rent flertall!! Du må se på de store linjer - det er kun to blokker og låner du din stemme til Venstre i morgen blir det borgerlig flertall!

 

Sjakkmatt, Gerd Liv Valla!

Link to comment
Share on other sites

Siphlonurus, lov meg at du stemmer V for Victory!!!

 

Jeg har spredt dette budskapet rundt i flere aviser og fora, sendt SMS, ringt til kamerater, sent emails! Det gjelder å mobilisere - det har venstresiden vært og vi må legge vekk aksjer og annet nå og fokusere på å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Høyre-folk vil stemme taktisk Høyre folk vil stemme taktisk

 

TØNSBERG: En del Høyre-folk i Vestfold vurderer å stemme Venstre eller Fremskrittspartiet av taktiske grunner. Høyre advarer, og mener partiet kan miste et Vestfold-mandat på den måten.

 

Lars Døvle Larssen

 

– Jeg vet at mange tenker taktisk stemmegivning, sier Frank Pedersen, leder av Tønsberg Høyre. Dermed bekrefter han delvis påstandene fra Vestfold Venstres toppkandidat, Hallstein Bast, som hevder Høyre-folk både i Larvik og Tønsberg vurderer å stemme på hans parti for å få Venstre over sperregrensen på 4 prosent, og dermed styrke sjansene til borgerlig stortingsflertall. – Jeg vil ikke nevne navn. Men det er erklærte Høyre-folk både i Larvik og Tønsberg som har kommet bort til oss på stand, og sagt de vil stemme taktisk, sier Hallstein Bast. Han hevder flere av dem han har møtt i Larvik, er folk med sentrale posisjoner lokalt. – Hvis Høyre-folk stemmer Venstre for å unngå en rød regjering, er det ikke det dummeste de kan gjøre, mener Hallstein Bast. Frank Pedersen kjenner ikke til at Høyre-folk fra Tønsberg vurderer å stemme Venstre, men derimot Frp, i håp om å bli kvitt Bondevik. – Alle er først og fremst opptatt av et fortsatt borgerlig flertall. Men noen mener at dersom vi får et lite KrF og et stort Frp, kan det gi en annen statsminister enn Bondevik, sier Frank Pedersen. Han understreker at dette ikke er synspunkter ledelsen i Tønsberg Høyre deler.

– Vi forandrer ikke et vinnende team. Vi går til valg med Bondevik som statsministerkandidat, sier Pedersen. Han har ikke inntrykk av at det foregår noen organisert aksjon for å få Høyre-medlemmer til å stemme taktisk. – Det dreier seg om enkeltpersoner, men det er klart at enkeltpersoner kan snakke sammen, sier Frank Pedersen. Erik Larsen, leder av Larvik Høyre, kjenner seg ikke igjen i Hallstein Basts påstander: – Jeg har ikke hørt om noen av våre medlemmer som vil stemme taktisk. Det vil jeg også advare mot, sier Larsen.

 

Sist oppdatert: 10. September 2005 01:57

Link to comment
Share on other sites

Hei...

 

Noen ganger må man velge bort noe for å få noe...Dette ser ut til å være en slik situasjon:

 

Denne gangen velger jeg bort Høyre for første gang på 20 år for å forsøke å unngå en tragisk rød/grønn seier.

 

Venstre kan være tungen på vektskålen denne gang.

 

Borgelig regjering er MYE viktigere enn et marginalt sterkere Høyre!

Link to comment
Share on other sites

Kan bare oppsummere med å si at vi klarte å mobilisere for Venstre til de grader, med 5,9% - det var litt for mange faktisk. Synd at KrF og Høyre ikke leverer bedre - Ap har tatt mange fra disse.

 

Venstresiden har hatt kontroll med pressen (Dagbladet, VG, A-pressen, mange regionsaviser), drittpakker har fungert (folk får aldri med seg dementier og korreksjoner). Legg merke til at Dagbladet fant anledning til å sette bilde av pikenes Jens på hele forsiden valgdagen. Slik kampanje er nok til å svinge "flertallet" som ikke engang var flertall (25,000 mer stemte borgerlig). Den avisa har bidratt stort til de rødes seier.

 

Nå kan sosialistene legge grunnlag for evig makt: mer forfordeling av kvinner, stemmerett til 16-18 år, økt pressestøtte, mer penger til off. ansatte, mindre konkurranse, politiske utnevnelser av nøkkelroller. osv.

 

Valgkampen 2009 starter nå! Hjelper ikke å vente til de har befestet makta i 2009. Høyre og KrF må gå i seg selv over manglende strategisk tekning i vår da de hadde mulighet til å skrive avtale med FRP. Uff og uff.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...