Jump to content

SIN - Sinvest


Laphroaig

Recommended Posts

En kort orientering om dagens GF :wink:

 

Dagens GF ble delt inn i to deler;

Første delen ble den formelle GF gjennomført på vanlig måte,

deretter orienterte Skeie/Bjørnholmen uformelt om driften/planene videre.

 

Første delen skapte ikke det helt store diskusjonene.

Styret orienterte om at Sinvest har mange bittesmå aksjonærer, grunnet splitten 100:1 som har vært gjennomført før.

Derfor ønsker styret at disse aksjonærene blir kjøpt ut (enkelte er så små at det lønner seg ikke å selge)

Derfor ble det banket gjennom å bruke inntil 3 mill på å kjøpe egne aksjer.

 

Så foreslo styret å utøve fullmakten som foreslått i agendaen, dette ble det diskusjon om.

Aksjonærene var redde for å bli utvannet, noe som er naturlig.

Men dette kommer neppe til å skje, for B. Skeie åpnet for at "vi" også kan eventuelt bli med i en slik emisjon.

(etterfølgende)

Grunnen til at styret vil ha en slik fullmakt er; at om der dukker opp ett prosjekt som er veldig interessant, så kan de hive seg rundt i løpet av natta.

Her ble det nevnt at det er interessant å leie en rigg for fremleie.

 

DEL TO:

 

Her ble det orientert i en og en halv time om fremdrift/tanker om rater/tekniske spesifikasjoner på riggene/konkurransefortrinn/. Dette gjaldt både OCR og SIN.

 

Her var mange godbiter som det blir vanskelig å belyse godt nok her.

 

Men en ting er sikkert.

Det blir mangel på rigger som kan operere på dypere en 25 000 fot ganske fort.

En liten digresjon her; Om den første av Sinvest sine rigger var ferdige nå, kunne den tegnet kontrakt omgående.

 

Det blir STOR mangel på rigger som har 1000 tonns løfteevne og tåler stort trykk og temperatur, og kan bore dypere enn 25 000 fot, de neste årene.

Fremdriften er helt etter planen (de har dog 1 mnd. Slingringsmonn)

En liten digresjon til;

En brønn (den vi snakker om i Mexicogulfen) er en dypvannsbrønn,

Og den tar det fra 260-330 dager å bore!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og vi vet at der skal bores 17-18 brønner de nærmeste årene.

 

Hvem kan gjøre det?

Kun 2 rigger pr i dag + 2 to nye til Sinvest, vi kan fort snakke om monopol her.

Når det gjelder opsjoner på nye rigger, så vil Sinvest gjøre alt de kan for å utøve den for Keppel………………..

 

Jeg ser det blir for mye å legge ut alt her nå, dessuten løp jeg fra notatene på jobben, så jeg kommer heller tilbake med mer, om dette er ønskelig.

Men dette tegner særdeles bra fremover. Så litt is i maven så kommer gangetabellen frem.

 

:lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Velkommen til forumet fiptrade!

 

Har også en god følelse for at SIN er en kommende vinner. - At vi i tillegg har Hoff@ med sine oppservasjoner og spørsmål til styrer på GF tyder på at SIN blir fulgt godt opp her. Funnet notatene på kontoret?

Link to comment
Share on other sites

Tack, Jag arbetar på ett litet nystartat Förvaltningsbolag i Stockholm och mitt första uppdrag har varit att genomlysa riggsektorn och finna intressanta aktier inom denna sektor. Jag har identifierat Sinvest som en mycket attraktiv aktie och har köpt på mig mycket. Mer kan det eventuellt bli då jag sammarbetar med en stor mäklarfirma här i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

En kort orientering del 2!

 

 

Først har jeg lyst å komme med en godbit (kursen i dag er jo miserabel)

Deep drilling 2 som skal bygges hos KFELS, er det allerede blitt stor etterspørsel etter.

Alle de store oljeselskapene, (PPL, BP,Fearnley,exxon++spesielt de Amerikanske (Skeie ramset opp alle sammen)

Sier at denne riggen vil ALLE ha, og Sinvest har benyttet de fagfolk som trengs. Fagfolkene koster flesk, MEN om Sinvest sier at x har vert med og andre x har vert med, så sier oljeselskapene OK…….ENKELT OG GREIT.

 

Jeg rettet kritikk til ledelsen angående manglende hjemmeside, jeg fikk forsikringer om at den skal være på plass innen 14 dager.

 

Og så en ting til:::

Ocean rig (denne suppa blir en blanding av OCR+SIN)

Har hatt en utnyttelsesgrad på 98 % og det er kjempebra.

(PS jeg glemte å spør om Dualeffekt på OCR)

Men jeg spurte om resten.!!!!!

Ad. Deep drilling 2

 

Leveringstiden for den er 26 mnd, og utrolig etterspurt.

Godbiten jeg snakker om er følgende; Sinvest har en opsjon til 16. august på en ny tilsvarende rigg. Sinvest jobber nå intenst for å ”selge” den første riggen for å frigjøre kapital, før opsjonsfristen går ut.

 

En liten digresjon til; Metallprisen ble også flittig debattert, og det er ingen tvil om at om noen skal bygge nye rigger nå, så koster dette betydelig mye mer. (jmfr. Mosvold jeg vil ikke si mer her, men dette ble det også orientert om, viss noen er interessert så ta personlig kontakt)

 

Og en ting til før jeg glemmer det;;; Jeg spurte konkret om det var en mulighet om en emisjon i forbindelse med dette, svaret jeg fikk var. Det blir IKKE en emisjon nå.

 

Selskapet vil prøve å finansiere dette selv, og om mulig finne andre muligheter innen finans.

 

Snakker vi om Mexicogulfen, så skal det bores 17-18 brønner, og en dypvannsbrønn tar 260-330 dager å bore.

Hvem skal gjøre dette???

 

Og en ting til, er at skal noen bygge en ny rigg nå tar det ;;minst 3 år, noen snakker om 2 år, men ingen har klart det på den tiden.

 

Og de tre årene det tar til å bygge nye rigger, kan vi snakke om en gullalder for riggopperatører.

Dette kan bli en monopollignende situasjon.

Kan vi se situasjoner lik den i tankmarkedet?????

 

Riggene som kan utføre jobben er; (over 30 000 fot)

Galaxy

Mearsk

+ Tarzan, en kraftig rigg men den trenger støttefungsjoner ,dette koster mer på grunn av støttefunsjoner av ekstern båt)

 

Så alt i alt kan vi se frem til noen meget lyse år for de som er så heldige å besitte dypvannsrigger.

(bore dypt, høyt trykk-temp-løftekraft 1000 tonn)

 

Fremmøtte aksjonærer inkludert fulmakter 37,39%!

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg fått vite at Sinvest jobber med å oppgradere Deep Drilling 1.

Denne har pr. dato løftekapasitet på 750 tonn, denne er ønskelig å øke til 1000 tonn lik den som Deep Driller 2 har.

Kjempebra om dette lar seg gjøre.

 

Jeg registrerer at mine innlegg her blir klippet og limt inn på andre fora, greit nok det men jeg føler derfor meg litt innskrenket med hensyn til hvor mye jeg vil gå ut med.

 

Jeg vil jeg utfordre dere med en liten gåte;

Hvorfor fikk OCR kontrakt i Barentshavet som den dyreste tilbyderen???

 

 

 

En liten ting tilslutt, jeg spurte på GF konkret om tankene omkring deltagelse i OCR,s obligasjonslån.

Svaret var at der finnes knapt bedre investeringsalternativer, alternativet er 2% i bank, her får SIN 7% + en gylden mulighet til å konvertere i aksjer i OCR om de er høyere på konverteringstidspunketet.

Og da må vel de fleste gjøre seg opp en mening om hvordan ledelsen regner kursutviklingen og utsiktene for OCR fremover.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Takker så meget for saklig og interessant informasjon Hoff@.

 

Så over til Investech's rene analyse av i dag om SIN.

 

yahoo.php?m=ose&isin=NO0010094519&t=adv

 

Sinvest ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Ved reaksjoner tilbake er det støtte mot gulvet i trendkanalen. Har en mulig hode-og-skuldre-formasjon under utvikling. Etablert brudd under støtten ved 9.02 kr, helst på økende volum, vil signalisere videre nedgang. Aksjen nærmer seg støtten ved ca 9.00 kr, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Enligt ett uttalande igår från Schlumbergers VD har han inte sett bättre förutsättningar för Oljeservicesektorn sedan 70 talet. Detta är enormt viktigt eftersom de är ett av världens största inom denna sektor. Han menar på att den långsiktiga tillväxten är enorm och tror på en booming market runt slutet 2005-2006 vilket indikerar att SINVEST ligger helt rätt i sin tidsplan. Jag har sällan sett en så intressant bransch på länge.

Link to comment
Share on other sites

Encana höjer idag sina investeringsplaner inom oljeservicesektorn mycket. Dom ökar sina investeringar till 780 miljoner dollar. Det här ger bara än mer kött på benen för Sinvest. Snart tycker jag bolaget skall änrda inriktning och satsa på att bygga en organisation runt sällskapet och bli ett motsvarande OCR fast med bättre finansiell ställning och förutsättningar. Dagsraterna för SIN riggar kommer ligga högt mycket högt när dom är i produktion. Hävstången är underbar i SINVEST.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Vært aksjonær i SIN siden desember 2003. Dette virker å være et seriøst sted med mye god informasjon (dog kanskje litt mindre aktivitet enn HO).

 

Lurte på om det er noen her som har noen kommentarer til vedtaket om tilbakekjøp av aksjer som ble fattet på generalforsamlingen:

 

9. Godkjennelse av styrets forslag om at generalforsamlingen tildeler styret fullmakt til å erverve egne aksjer på følgende vilkår:

 

a. Fullmakten gjelder fra 09.06.2004 til 08.12.2005.

b. Selskapet kan erverve aksjer inntil en pålydende verdi av NOK 3.000.000,-.

c. Det høyeste beløp som kan betales for aksjene er NOK 17,- per aksje.

d. Det laveste beløp som kan betales for aksjene er NOK 6,- per aksje.

 

Styret stilles fritt hva gjelder ervervsmåter og avhendelse, forutsatt at likebehandlingsprinsippet etterleves.

 

Vedtaket var enstemmig.

 

Ettersom vel de fleste nå mener at selskapet er svært rimelig priset er det naturlig at evt. tilbakekjøp av aksjer vil skje relativt snart. Det faktum at Skeie kjøpte på 12 impliserer jo at han forventer kursøkning langt utover dette (så vidt jeg har skjønt har han solgt prosjektet til investorer med forventet avkastning på 3 ganger innsatsen). Noen som vet noe mer om selskapets stategi her? Ble det sagt noe om dette på generalforsamlingen? På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Hei DR_E

 

Velkommen til forumet DR_E, jada aksjeforumet er seriøst og er en god møteplass for utveksling av nyttig info om selskaper på OSE.

Jeg har ikke funnet noen bedre, men som alltid så må en jo lese og tolke det som står selv. :arrow: :arrow:

 

Når det gjelder SIN spørsmålene angående punkt 9 på agendaen så er grunnen denne;

Sinvest gjennomførte en omvent splitt på 1:100,

Dette medførte at Sinvest fikk mange bittesmå aksjonærer ( helt ned til 2-3 aksjer) Dette krever mye administrasjon og er kostbart.

Derfor ønsker Sinvest å være litt rause og kjøpe ut disse over børskurs.

 

Når det gjelder spørsmål om 3 gangen (den var vel 4 gangen) så ble det naturlig nok ikke tatt opp.

Og personen som har frontet dette var ikke på GF.

 

Håper dette klargjør en del.

 

PS Ser at kursen til sin har steget 8,57% hittil i dag og jeg tror at det er de annonserte svenskene som holder på å kjøpe seg inn.

Link to comment
Share on other sites

Encana (the largest Independent oil & gas company in North America) today

> announced a 22% or USD 850m ramp up in 2004 E&P spending budget from USD

> 3.75bn to USD 4.70bn, to fund accelerate future growth in oil & gas

> production. We view this as very positive for the oil service sector.

> Key highlights:

> * Increased E&P spending budget for 2004, will mainly be used to ramp

> up drilling activity - primarily in North America (primarily onshore), but

> also International (primarily offshore).

> * Encana's "new and updated" strategy is to target strong sustainable

> production growth for both oil and gas.

> * Organic production growth forecast (oil & gas) raised from 10% to

> 12% in 2004. Growth target for 2005 also being raised.

> Split of the announced USD 850m in E&P spending increase for 2004.

> * USD 270m (increased onshore spending for Tom Brown acquisition - No

> organic E&P spending growth)

> * USD 280m (Canada - onshore + offshore)

> * USD 150m (USD - onshore + offshore)

> * USD 150m (UK North Sea and Equator etc)

> Our Conclusion

> * Increased E&P spending budgets for 2004 (22% total - 15% organic)

> must be viewed very positive for oil service shares, and the trend of

> further upward revisions in oil & gas companies seems to continue.

> * We believe this news release will have a strong positive effect on

> US oil service shares today.

> * We strongly recommend investors to buy oil service shares - Our two

> Norwegian top picks right now are Smedvig (1/Buy - Target NOK 90) and

> TGS-Nopec (1/Buy - Target NOK 150).

>

Link to comment
Share on other sites

Takk Hoff@.

Fikk ikke helt med meg at totalbeløpet var så lite, dette er altså ikke et tilbakekjøpsprogram som vil kunne trekke kursen oppover, kun ment for å kjøpe ut småaksjonærer.

 

Ser dog ut til at markedet generelt kastet seg over offshoreaksjer i går, og her var SIN en klar vinner. Således ikke sikkert det er noen store triggere på gang den nærmeste fremtid, selv om vi vet at det er mye på gang i kulissene. Av potensielle triggere mener jeg vi i hvert fall kan se frem til følgende:

- evt. kontrakter til OCR (L.E.)

- salg av en eller begge riggene som er under bygging

- fusjon med strategisk partner (Bjørn på HO skrev i et innlegg at vi ville få mer info om dette i slutten av juni...)

- utøvelse eller salg av opsjonene

 

I tillegg virker det som større aktører er på vei inn i SIN, har jo ved flere anledninger hørt rykter om at Arne Fredly både har vært inne og skal inn igjen. I tillegg er det jo mange fond som nå ønsker å vekte seg opp i offshore, og dersom volumet nå tar seg opp igjen i Sinvest er nok dette en attraktiv aksje. Blir spennende å se utviklingen fremover :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alle de tekniske detaljene for riggene Deep drilling 1 og 2 til Sinvest.

Men jeg mangler spesifikasjoner på den som Petrolia Drilling kansje skal bygge.

jeg vet bare at den skal kunne bore ned til 30 000 fot.

 

Deep drilling 2 til Sinvest kan bore ned til 35 000 fot og den har en enorm løftekapasitet, det blir artig å se om Petrolia kan vise til noe tilsvarende.

 

Ellers så legger jeg merke til at finansieringen er på langt nær så gullkantet, som den Sinvest har klart å fremforhandle.

 

Jeg registrerer at enkelte på andre forum regner at det er negativt for SIN at flere skal bygge, jeg er ikke så sikker på det.

I allefall ikke med de antallet rigger som er bestillt til nå, jeg vil minne om at selskapene allerede nå har meldt inn behov for 18 brønner det nærmeste årene. Og en brønn tar det 260 til 330 dager å bore, og da overlater jeg til den enkelte å trekke konklusjon selv.

 

Derfor er det ikke uten grunn at flere kaster seg inn i ett marked som kan bli brennhett de nærmeste årene, og da er det ikke en ulempe å være først som SIN er.

 

En liten ting til slutt, det er jo ikke sikkert at Petrolia greier å hente inn nok kapital heller, men jeg vil iallefall ønske dem lykke til

 

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Så kom meldingen jeg hadde ventet på, legg merke til innlegget mitt under der jeg skrev KANSJE skal bygge.

Regner med at dette løfter SIN i dag, uten at det skulle bety annet en psykologi at PDR dropper nybygget :arrow:

 

Riggselskapet Petrolia Drillings planer om en stor emisjonen og bygging av en avansert jack-up-rigg har fått en svak mottagelse, spesielt emisjonen som nå skrinlegges.

 

Så alle som hylte om at nybygget var dårlige nyheter for Sinvest burde vel nå bli fornøyd :arrow: :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så kom meldingen vi regnet med, her er Imarkedets versjon (se for øvrig fyldig dekning i Finansavisen i dag):

 

Skeie øker satsingen

 

Fredag 25. juni 2004 kl. 09:06

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet

 

Bjarne Skeie og Sinvest vil satse 1,7 milliarder kroner på to nye rigger. Samtidig vil Skeie hente inn nye 170 millioner kroner.

 

Tidligere har det blitt kjent at Bjarne Skeie og Sinvest har inngått en kontrakt om bestilling av to jackup-rigger for 1,7 milliarder kroner.

 

Kontrakten er inngått med PPL og Keppel Fels-verft i Singapore. Samtidig ble det inngått en opsjon om bygging av ytterligere to rigger, skriver Finansavisen.

 

Nå ønsker Skeie å utøve opsjonen. Det betyr at Sinvest vil få fire jackup-rigger.

 

Ifølge Finansavisen er Bjarne Skeie i markedet for å hente mellom 140 og 170 millioner kroner i en emisjon av konvertible obligasjoner. Det er igjen Pareto Securities som har oppdraget.

 

Investorene fristes med en løpende rente på 8,25 prosent i hele løpetiden på fem år. Investorene har deretter en konverteringsrett til aksjer til kurs 15,50 kroner.

 

Sinvest har imidlertid betinget retten til innløse konvertiblene i løpet av ett år, men må da betale 30 prosent over pålydende.

________________________________________________

 

Blir spennende å se hvordan markedet reagerer :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her går det unna!

 

Sinvest ASA har torsdag fulltegnet et betinget konvertibelt

lån på NOK 175 mill. Lånet er plassert for å sette

selskapet i stand til å erklære en av sine opsjoner for å

bygge ytterligere én jackup rig spesielt tilpasset markedet

for boring etter dyptliggende gassforekomster.

 

I januar og februar 2004 inngikk Sinvest byggekontrakter

for to rigger hos to separate byggeverksteder i Singapore,

Keppel Fels og PPL (SembCorp Marine). I tillegg fikk

Sinvest opsjon til bygging av ytterligere én rigg fra hvert

verksted. Opsjonen fra Keppel Fels må evt. erklæres innen

16. august 2004. Opsjonen fra PPL utløper ikke før 16. juli

2005, men vil kunne gjøres til mer fordelaktige betingelser

dersom den erklæres innen 16. juni 2004.

 

Betingelsene for det konvertible lånet er som følger:

- Lånebeløp: NOK 175 mill.

- Løpetid: August 2004 - august 2009

- Renter: 8,25% p.a.

- Konverteringskurs: NOK 15,50 pr. aksje

- Sikkerhet: 9,5 mill. aksjer i Ocean Rig ASA eller

sikkerhet av tilsvarende kvalitet

- Tilbakekjøp: Selskapet kan tilbakebetale hele lånet innen

12 mnd. etter innbetaling til en kurs på 130%

Låneavtale: Standard låneavtale med Norsk Tillitsmann AS

som trustee

 

Lånet forutsetter godkjennelse i selskapets ekstraordinære

generalforsamling i juli. Utbetaling under lånet

forutsetter også at byggeverkstedet tilrettelegger

finansiering av lånekapitalen etter levering av riggen til

betingelser som er akseptable for Sinvest ASA.

 

For ytterligere opplysninger:

Adm.dir. Svein Anton Bjørnholmen tel. 38 19 23 27

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg ventet på helt siden GF!!

 

Jeg var en stund redd for at SIN ikke benyttet seg av opsjonsretten, men nå vil de heldigvis benytte den.

 

Grunnen er enkel, og det er at den er svært gullkantet i dagens marked.

Så håper jeg at vi også blir med, dette spurte jeg om på GF. Svaret var at ledelsen var positiv til dette, uten at jeg fikk noen garanti.

 

Vi vet jo alle hvor gullkantet emisjonene har vært, så det er bare å rydde i porteføljen for å være klar med cash, det skal iallefall jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det bare er den ene opsjonen som er erklært, dog fortsatt tid til å erklære den andre...Oppdatering fra Imarkedet:

 

Sinvest bekrefter emisjon

 

Fredag 25. juni 2004 kl. 09:46

Skrevet av: Arne Lunde - iMarkedet

 

Riggselskapet med Bjarne Skeie i spissen bekrefter nå plasserng av et konvertibelt obligasjonslån, og planer om erklæring av en av de to opsjonene på en tredje oppjekkbar borerigg.

 

Det er imidlertid kun planer om erklæring av en opsjon, og ikke to som Finansavisen indikert i en artikkel fredag.

 

I januar og februar 2004 inngikk Sinvest byggekontrakter for to rigger hos to verftene Keppel Fels og PPL (SembCorp Marine) i Singapore. I tillegg fikk Sinvest opsjon til bygging av ytterligere én rigg fra hvert verksted.

 

Opsjonen fra Keppel Fels må eventuelt erklæres innen 16. august 2004. Opsjonen fra PPL utløper ikke før 16. juli 2005, men vil kunne gjøres til mer fordelaktige betingelser dersom den erklæres innen 16. juli 2004.

 

- Det er ikke bestemt hvilken av opsjonene vi vil erklære, det vil vi forhandle om de neste dagene, sier adm. direktør Svein Anton Bjørnholmen i Sinvest til iMarkedet fredag morgen.

 

Det konvertible lånet er fulltegnet med en ramme på 175 millioner kroner. Det opplyses at konverteringskursen er satt til 15,50 kroner. Lånet er sikret i 9,5 millioner av Sinvests aksjer i Ocean Rig.

 

Lånet vil løpe fra august 2004 til august 2009, og blir endelig plassert ved en erklæring av en av opsjonene og at verftet tilrettelegger finansiering av lånekapitalen etter levering av riggen til betingelser som er akseptable for Sinvest ASA.

 

Det vil løpe en rente på 8,25 prosent på lånet. Sinvest vil kunne tilbakebetale hele lånet innen 12 måneder etter innbetaling til en kurs på 130 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klipper inn en repotasje fra DN i dag! :arrow: :arrow:

 

I løpet av syv timer

torsdag ettermiddag

fulltegnet Bjarne

Skeie og riggselskapet

Sinvest et konvertibelt

lån på 175 millioner

kroner.

HARALD BERGLIHN

Kristiansand

Det gikk ikke helt som planlagt

for Bjarne Skeie igår ettermiddag.

På vei til sjøs fra boligen på

Høivold Brygge i Kristiansand

til landstedet på Kragsøya i

Blindleia slo båten seg vrang og

alarmen hylte. Skeie måtte returnere

i sakte fart.

Da gikk det langt bedre for

Skeie da han torsdag skulle hente

mer penger til riggselskapet

Sinvest.

– Det er jo veldig moro å fulltegne

lånet når du ser hva som

har skjedd med de andre riggprosjektene,

sier Skeie,

av riggselskapet

Sinvest asa. Skeie sikter til selskaper

som Odfjell Drilling,

Mosvold Drilling og denne uken

Petrolia Drilling som alle har

hatt problemer med å hente inn

nok penger til sine respektive

prosjekter.

Mest utlendinger

– Hvorfor vi har fått det til og

ikke de andre? Nei, si det. Kanskje

det er de gode resultatene i

Ocean Rig? sier Skeie og understreker

at dette er en spøk. For

noen større katastrofe for aksjonærene

enn Ocean Rig skal en

lete lenge etter. Sinvest er storaksjonær

i Ocean Rig.

– Nei, det er vel fordi vi har

opparbeidet en tillit i dette markedet

over mange år – ikke

minst internasjonalt. Det sier jo

sitt at over halvparten av deltagerne

i lånet er utenlandske investorer.

Og investorene ser at vi

har stått last og brast ved Ocean

Rig hele veien. Dessuten ble riggene

vi bygget den gangen de

Rig var med på takket jeg nei

til. Så har du selvfølgelig også

det faktum at prisen på riggene

Sinvest bestilte tidligere i år har

steget med 15 millioner dollar.

Og du skal ikke se bort fra at verdien

stiger med like mye før

nyttår. Da blir dette en riktig god

forretning, sier Skeie.

Det konvertible lånet skal sette

Sinvest i stand til å erklære en

av de to opsjonene selskapet har

til å bygge ytterligere én jackuprig.

Tidligere i år inngikk Sinvest

byggekontrakter for to rigger

hos to verft i Singapore; Keppel

Fels og PPL.

I tillegg fikk Sinvest en opsjon

på ytterligere én rigg ved hvert

av verftene.

Det er ikke avgjort hvilken av

disse opsjonene Sinvest kommer

til å erklære. Opsjonen fra

Keppel Fels må erklæres innen

16. august, mens opsjonen fra

PPL utløper 16. juli neste år.

Men PPL-opsjonen innebærer

en lavere pris dersom den erklæres

før 15 juli i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...