Jump to content

Episode 1069 - Onsdag 25. juni 2008,


Per Tore

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Jeg satt klar med knappen i dag, men har holdt meg foreløpig vekk.

Jeg er bekymret for først og fremst USA tallene i ettermiddag og så er det rentemøte i Norges bank kl. 14,00, om rentene øker vil dette være negativt for OSE da de fleste ikke venter endring.

Link to comment
Share on other sites

Futtene er positiv

 

men støtte ifølge søndagens aksjetips er brutt på 477 og 475

 

Hovedindeksen akkurat no 473 på vei opp

 

Positivt i Asia

 

USA ikke så mye ned i går.

 

DJIA har brutt 12000 og kan falle langt ned ved brudd på 11700

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Husk at det er rentemøte hos FED idag også, det er langt viktigere enn møte her i steinrøysa.

 

USA: Varige goder mai 14:30

USA: Nyboligsalg mai 16:00

USA: Rentemøte med rentebeskjed fra FOMC 20:15

 

Mornings :rolleyes:

 

Jeg satt klar med knappen i dag, men har holdt meg foreløpig vekk.

Jeg er bekymret for først og fremst USA tallene i ettermiddag og så er det rentemøte i Norges bank kl. 14,00, om rentene øker vil dette være negativt for OSE da de fleste ikke venter endring.

Link to comment
Share on other sites

Analytiker: Usikre tider på Oslo Børs

Investtech har laget en teknisk analyse av hovedindeksen på Oslo Børs. Her er dommen.

Artikkel av: (HegnarOnline - 25.6.08 09:11)

 

– Hovedindeksen på Oslo Børs viser ingen klar trend på mellomlang sikt. Det er fortsatt kraftig motstand ved 524 poeng, mens det er god støtte ved 430 poeng. Så lenge kursen ligger mellom disse nivåene, er det vanskelig å si noe om den videre retningen på lengre sikt. På kort sikt er utviklingen svakt negativ da den stigende trenden, samt støtten ved ca. 480 poeng er brutt, men dette overskygges av det usikre bildet på lengre sikt, sier analytikeren.

 

– Innsidebarometeret på månedsbasis har falt tilbake i forhold til rekordnivået fra tidligere i år. Kjøpsprosenten er nå på ca 73, noe som indikerer at flertallet av innsiderne fortsatt er optimistiske med hensyn til kursutviklingen i egne selskaper, avslutter analytikeren.

 

I skrivende stund står hovedindeksen på Oslo Børs i 471,75 poeng, opp 0,37 prosent.

Link to comment
Share on other sites

Husk at det er rentemøte hos FED idag også, det er langt viktigere enn møte her i steinrøysa.

 

USA: Varige goder mai 14:30

USA: Nyboligsalg mai 16:00

USA: Rentemøte med rentebeskjed fra FOMC 20:15

 

 

Jeg satt klar med knappen i dag, men har holdt meg foreløpig vekk.

Jeg er bekymret for først og fremst USA tallene i ettermiddag og så er det rentemøte i Norges bank kl. 14,00, om rentene øker vil dette være negativt for OSE da de fleste ikke venter endring.

 

Det er da det jeg skriver

Link to comment
Share on other sites

Jammen så skriv det da.... :laugh:

 

Jeg er bekymret for først og fremst USA tallene i ettermiddag

 

Dette over kan meget lett misforstås med makrotall i ettermiddag, ikke sant...FED er dessuten ikveld, Hoff@..

 

Her inne må det ikke være noe grunnlag for misforståelser...!

 

Har du bestemt dato for ølspanderingen forresten... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da reagerte OSE negativt på renteheving som ventet, og nå faller dom nr. 2 i dag, jeg er glad jeg sitter cash for øyeblikket, og så kommer dommen i kveld.

 

Ganske så spennende kveld med andre ord

Link to comment
Share on other sites

Salget av nye eneboliger i USA falt

Salget av nye eneboliger i USA falt litt mindre enn ventet.

Artikkel av: Yasmin Hildrum (HegnarOnline - 25.6.08 16:04)

 

 

Salget av nye eneboliger i USA falt med 2,5 prosent i mai, viser tall fra amerikanske Handelsdepartementet.

 

Det var ifølge Bloomberg ventet et fall på 2,7 prosent.

Link to comment
Share on other sites

På rentemøtet i Federal Reserve onsdag kveld ble det enstemmig besluttet å holde sentralbankrenten uendret på 2 prosent.

 

Forklaring

 

- Rentekomiteen forventer at inflasjonen vil holde seg moderat i år og til neste år. Høye råvare- og energipriser og diverse nøkkeltall holder usikkerheten rundt inflajson i live, skriver komiteen.

 

Forventningene

 

- Fed vil fokusere en smule mer på inflasjonsrisikoen enn vekstrisiko, og vil muligens komme med et hint om fremtidig renteøkning, sa sjefsøkonomen i Lehman Brothers, Ethan Harris, forsiktig i forkant av møtet.

 

Alle 101 økonomer Bloomberg News hadde spurt var sikre i sin sak: renten skal holdes uendret, men uttalelser fra Bernanke i forkant av rentemøtet vekket usikkerheten. Bernanke brukte ordene "strongly resist" et hopp i inflasjonen. Denne ordlyden har ført til spekulasjoner blant tradere, som veddet på renteøkning som følge av dette. Disse tok da feil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...