Jump to content

Episode 1097 - Mandag 4. august 2008


Hoff@

Recommended Posts

Mornings :rolleyes:

 

Tilbake etter 14 dager i båt og jeg har ikke brydd meg en døyt om børsen :biggrin:

 

Så i dag må jeg kansje begynne å handle inn til høsten, har flere selskaper i kikkerten, så får vi se hva det blir til i løpet av dagen, jeg har en god følelse om at vi ender i pluss :cool:

 

tar med hva som vi har i venta fra USA i ettermiddag.

 

USA

- Kjerne-PCE for juni kl. 14.30, ventet +0,2%

- Consumption for juni kl. 14.30, sesongjustert ventet +0,5%

- Personal income for juni kl. 14.30, ventet -0,1%

- Factory orders for juni kl. 16.00, ventet +0,7%

 

Lykke til traders

Link to comment
Share on other sites

Har en papirgevinst på rundt 12k i STL nå, hadde du solgt Enga...? :ohmy:

 

Spørsmålet er om STL er moden for en rekyl, eller om nedgraderingen fra Merrill Lynch (fra 200 til 165) vil senke kursen ytterligere. Jeg tror mest på det siste.
Link to comment
Share on other sites

Har en papirgevinst på rundt 12k i STL nå, hadde du solgt Enga...? :ohmy:

Tja, den optimismen vi ser på Oslo Børs akkurat nå var ikke der for en time siden, og den kan lett være like borte om en time. Det er alltid vanskelig å time toppen, men at STL ikke har vært på 150-tallet for siste gang denne uka, er bortimot 100% sikkert. Konklusjon: Jeg ville ha solgt og håpet på billigere inngang i sluttauksjonen. I motsatt fall ville jeg ha levd greit med å ha fått gevinst, og i trygg forvissning om at det alltid kommer nye muligheter. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig TorVald...! :smile:

 

Blir mye "potet" av slikt.... :biggrin:

 

_____

 

Det betyr vel at vi skal til himmels snart...

 

 

Tomra har ramla litt tilbake og flata ut etter resultatfremlegg, pluss en "liten" kontrakt på 5000 nye frontpaneler med donasjonsknapp..

 

Selger meg ut på 35,50. Med 20 % gevinst.

Kort sagt en brukbar handel i disse tider :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig TorVald...! :smile:

 

Blir mye "potet" av slikt.... :biggrin:

 

_____

 

Det betyr vel at vi skal til himmels snart...

 

Med halve portisen i Tomra frem til idag, har jeg til både sild, potet og salt i grøten - frem til evt. ny inngang.

Og kommer himmelferden, henger jeg meg på i etterkant med kjøpssignal i statistiske indikatorer..

 

Forstatt god sommer.

Link to comment
Share on other sites

Oj, kort kan jeg si at jeg har greid å leve av dette siden 2003 og arbeidskapitalen er sterkere enn den gangen...

 

Hei!

Zoonic kan jeg spørre om du har opprettet et a/s og driver som selvstendig næringsdrivende,og hvilken strategi har du for dine investeringer.

Link to comment
Share on other sites

Hallo gutter!

Blitt en stund siden jeg har vært aktiv på forumet. Får prøve å komme i gang igjen.....Har holdt et litt skjevt øye med Acta. Noen som har kommentarer til den?

 

Investor

Jeg ville vært forsiktig med Acta.

 

Kredittilsynet har varslet at de skal gå gjennom selskapets produkter 'etter sommeren', og jeg ser ikke bort i fra at de finner noe rusk...

Videre kan du jo spørre deg selv om du kunne tenkt deg i å investere i ett av deres produkter? Ville du anbefalt besteforeldrene dine å spare gjennom Acta?

 

Jeg mener at det med de siste måneders sterke negative fokus på bla. garantert sparing, høye gebyrer/kostnader samt Fred Ingebritsen-saken etc. har vært så mye negativt rundt sektoren og selskapet at jeg vil bli forundret om ikke dette resulterer i redusert salg/omsetning/resultat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...