Jump to content

Episode 1099 - Onsdag 6. august 2008


TechOne

Recommended Posts

Hei, tilbake fra ferie og kommer til å titte litt innom igjen :cool:

 

Har tradet litt YAR med hell i ferien (funker fint med iPhone 3G - også der det bare er Edge), men har et alt for høyt snitt på det jeg har igjen nå. Solgte ut halvparten på 375 og kjøpte meg opp igjen på 348 og 315. Sånn går det, når man bare titter innom iblant og ønsker litt lengre horisont - vanskelig i disse dager... :ohmy:

 

Satser på at den får en solid rekyl igjen og at jeg får solgt resten med overskudd også :rolleyes:

 

TAD har jeg beholdt samtidig som jeg har forsøkt å kjøpe billig uten å treffe helt. Nå er den på vei opp igjen, så spørsmålet blir om en skal hoppe av i break even eller håpe på en videre oppgang. Lukter litt posisjonering før Q2 i morgen, torsdag, så tipper jeg selger meg (delvis?) ut i dag eller morgen...

 

GOGL fortsetter å falle og jeg har kjøpt inn litt og litt. Snitt på 26,5 nå og blir sittende med dem.

 

Tok en posisjon i TEL og på 79,10 og det er det eneste som er i pluss for tida :blink:

 

USA gjorde det jevnt bra i går og Asia er godt i pluss så langt. Hvis futtene holder seg blå, blir det nok en fin opptur i dag :biggrin:

 

Skulle da også bare mangle, siden det bursdagen min i dag! :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Rekyl? Hvilken rekyl? :biggrin:

 

Jeg tror man raskt kommer ned på jorda i USA og innser at det er alt annet enn bullish at Bernanke ikke tør å heve rentene når inflasjonen tilsier det. Forøvrig er oljeprisen fortsatt en fallende kniv. Selg ved enhver form for eufori! :cool:

Link to comment
Share on other sites

God morgen,

 

Skulle da også bare mangle, siden det bursdagen min i dag!

 

Gratulerer med dagen! :smile:

 

Har kjøpt STL idag på under 150, som jeg har ventet på i flere uker nå! Juhu.

Blir det rally i STL så blir det rally på OSE. Ønsker både meg selv og alle dere andre lykke til :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det ble masse tull med WT i dag, det kostet meg mange mange tusen, men nå har jeg fått ut tradinsposten i SONGA, det ble nesten 2 kroner i gevinst :rolleyes:

 

Er redd for at USA får en reaksjon på den knallsterke oppgangen i går.

Link to comment
Share on other sites

Tja, oljeprisen opp igjen nå til 120 dollar

However, denne sørger for nedgang til rødt i Europa nå: TYSKLAND:INDUSTRIORDRE -2,9% I JUNI (VENTET +0,4%)

 

 

Når vi snakker om nedgang:

 

* The U.S. housing market is in its worst shape since The Great Depression.

* Japan is about to declare a recession.

* China is technically broken in front of the Olympics.

* Iran snubbed its nose at the Western deadline on its nuclear program.

* Consumers are grappling with the worst inflation in 27 years.

 

Når skal folk slutte å snakke om at det KANSKJE skal bli resesjon.. Hvor lenge kan man være IN DENIAL spør jeg bare

 

 

FREDDIE MAC:EPS USD -1,63 I 2.KV 08 (VENTET -0,53)

Link to comment
Share on other sites

Ja gratulerer med dagen TechOne! Kanskje dette kunne vært en passende gave til deg selv og din iphone? :) http://www.dagensit.no/trender/article1458...o=c1_re_right_2

 

Genialt konsept da. Lage en simpel applikasjon og selge den for $1000, for at folk skal kunne vise at de er rike :laugh:

 

Har bare sitti i ro i dag - YAR og TAD har steget på dårlige dager tidligere, så krysser fingra for at de fortsetter med det :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Inn i bjørnederivat på 76,60 :ph34r:

Litt sent/dyrt etter min smak (med mindre det er en intradag trade). Med OSEBX rundt 400 og STL rundt 150 tror jeg det trengs noe ekstraordinært for å trigge vesentlig nedgang. Greit nok at problemene i USA ikke er i nærheten av å ha bunnet; jeg har uansett lettere for å forestille meg Hovedindeksen i 500 enn i 300 ved årsskiftet. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Litt sent/dyrt etter min smak (med mindre det er en intradag trade). Med OSEBX rundt 400 og STL rundt 150 tror jeg det trengs noe ekstraordinært for å trigge vesentlig nedgang. Greit nok at problemene i USA ikke er i nærheten av å ha bunnet; jeg har uansett lettere for å forestille meg Hovedindeksen i 500 enn i 300 ved årsskiftet. :unsure:

Det var i utgangspunktet tenkt som en intradag handel, men slik det ser ut akkurat nå tror jeg at jeg sitter over natten, selv om dette er noe jeg prøver å unngå i disse volatile tider.

 

Oljeprisen har krøpet sakte nedover mens futtene er marginalt negative. Jeg tror vel egentlig at finanssektoren i statene bør få en tung dag i dag etter FreddieMac-tallene, og hvis dette sammenfaller med fortsatt svekkelse av oljeprisen kan morgendagen her hjemme bli fin og rød.

Det er lov å håpe :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kjøper det resonnementet, vidar. Poenget mitt var at det er i seineste laget å bli langsiktig negativ til Oslo Børs. Hovedindeksen på 400 er rimelig fair spør du meg. Pengene får man på mellomlang sikt rake inn ved å utnytte svingninger rundt dette nivået. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tar sjansen på å sitte med TAD til Q2 i morgen. Er et sjansespill, men anser oppsiden som større enn en eventuell nedside. Burde ikke falle mer enn til 1,80 ved skuffende signaler, men kan fort gå til 2,40 ved positive signaler. Men hvem vet i disse tider... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke handlet XACT tidligere. Stopper salget tidligere enn andre aksjer? La inn en ordre på 75,85 - eksakt det den lå ute for salg på - men ser ikke ut til at den går inn. Siste handel ble 16:19. Jeg la inn ordren 16:20 eller 21.

 

Tenkte det var greit å sikre litt mot en rød dag, men det gikk dårlig... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Ingen etterhandel i indeksderivatene.

 

Sitter med NSG over resultatet i morgen tidlig.

 

Hei

 

Gikk litt tyngre inn i Skogen. Får håpe det lysner snart...

 

Synes det er utrolig at ikke eierne i skogselskapene "presser" frem konsolidering. "Alle selskapene" taper på at det ikke blir tatt grep. Hva er det dem venter på, liker dem "årelatinga"?

 

Ikke rart at ledelsen tar grep. Lederne i de selskapene som blir "spist", mister toppjobben. Mao. her må eierne ta grep. Har hørt nok prat om at det haster å gjøre noe i Skogen. Det er på tide at S&S&G viser HANDLING...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Ingen etterhandel i indeksderivatene.

 

Da får jeg krysse fingre og tær for en blå dag i morgen, men til tross for en fin oppgang mot slutten, har jeg ikke mye tro på det :sad:

 

For øvrig ikke bare etterhandel som mangler, men også sluttauksjonen. Fant info her:

http://www.oslobors.no/ob/aapningstider

Link to comment
Share on other sites

Svaret mitt ble 153 like før lunsj. Noterer meg at jeg kunne ha tatt det litt mer med ro. Jeg forventer nå uansett å gjøre en masser av feil nå i starten, så det er helt greit. Viktigste er at jeg er mer fornøyd med eksponeringen i dag enn i går. Kortsiktig er jeg nok bjørn, selv om jeg på lengre sikt er okse. Stl fremstår for meg som fullstendig urimelig billig per dags dato, men når magen sier rødt i morgen så er det ikke mye man skulle ha sagt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...