Jump to content

Episode 1118 - Tirsdag 2. September 2008


Bartender

Recommended Posts

Hadde tro på at børsen skulle komme seg sakte meg sikkert oppover de neste månedene, mens jeg kunne realisere gevinster underveis. Forskjellen fra i går til i dag er direkte katastrofe for porteføljen min. Spørsmålet er om man bare skal kaste kortene og holde seg helt ute av markedet i overskuelig framtid, eller om man skal satse på en rekyl.

 

Problemet når olja nå har falt fra rekorder over $140 til under $110 og det generelt er usikkerhet rundt hvilken vei verdensøkonomien går, er at fallene fort blir kraftige og lett kan vare en stund, mens rekylene blir små og kortvarige.

 

Det at Oslo børs ikke får noen opptur av at DJ stiger kraftig, er direkte skremmende. Betyr det at vi skal ned i morgen òg, eller er bare alle redd for å gå inn i dag, slik at oppturen kommer i morgen tidlig?

 

Er helt klart mest tilbøyelig til å kaste kortene og kun beholde TAD i håp om at den får seg en skikkelig opptur i løpet av året - blir enten et kjempetap eller en kjempegevinst... Kommer til å være opptatt i hele morgen, så jeg får ikke solgt meg ut i morgen tidlig. Kan bli ytterligere en j.kla dyr dag :sad:

 

Av sju aksjer var fem i pluss og en i break even i går. I dag er én i pluss, seks i minus :mad:

 

Nei, nå er det bare å gå inn i fornektelsens boble, så får jeg selge hele skiten på fredag, evt torsdag hvis kniven går gjennom gulvet. Dette børsklimaet er det ikke noe poeng å ta del i med mindre man er dagtrader med teft.

Link to comment
Share on other sites

TechOne:

 

Svaret på dine funderinger er etter min mening klokkeklart: Du må ta gevinster underveis og ikke sitte og vente på at Hovedindeksen skal passere 500. Du hadde 5 av 7 i pluss i går, og da burde du ha tatt gevinst i noen. Da vil porteføljen din stige videre ved børsoppgang, mens du kan kjøpe tilbake noen av favorittaksjene dine billigere ved børsnedgang. Lykke til! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...