Jump to content

Episode 1135 - Torsdag 25. september


Per Tore

Recommended Posts

Å få 2 slike solide magefølelelser samtidig er et sterkt signal. USA holdt seg mest i pluss hele dagen men slutta med usikkerhet

 

Trur det blir en god dag i morgen Torsdag

 

 

Jeg har ombestemt meg, tenke først jeg bare skulle ha 1 krone i REC før jeg solgte, men nå vil jeg overnatte med aksjen, tror faktisk at USA vil klare seg i positivt terreng i kveld, men sikker jeg jeg slett ikke :rolleyes:

 

 

Kjøper en gamblerpost i Oksederivatene.

Gjør et bet i det faktum at amerikanerene lar seg styre av frykt, og at Ben Bernanke setter navn på frykten - for myndighetene.

Gambler derfor på at det er større sannsynlighet for et relief-rally - enn ikke :blink:

Så gjenstår det å se om det skjer..

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra Nasse endte det svakt i minus i US. Bortsett fra Shanghai er det for det meste rødt i Asia.

 

Det burde borge for en "vi følger futtene og olja"-dag, så vanskelig å si noe om retningen, annet enn at den vil svinge :cool:

Link to comment
Share on other sites

Det er like lite aktivitet her på forumet som det er på børsen :dry:

 

Nervøst og 'kjedelig' mens alle venter på at de skal krangle seg ferdig i Kongressen.

 

Derom det ikke kommer noen positive signaler vedrørende redningspakken før stengetid i dag, tipper jeg vi ender ned 1,5-2%.

En helt vanlig dag med andre ord. Den siste tids ekstreme børs-variasjon har gjort meg mer eller mindre immun mot svingninger som er mindre enn 3-4% :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sent i forrige uke var det utsikter for at bulk var på vei opp igjen. Både ut ifra BDI og analyser av markedet. I det siste har den bare fortsatt ned og bulkaksjene stuper.

 

Hva hjelper det med slike utsagn da? :sad:

 

Carnegie har kuttet kursmålet på John Fredriksens bulkrederi Golden Ocean fra 35 til 30 kroner, men oppsiden er fortsatt på rundt 66 prosent i forhold til dagens kurs på 18,05 kroner. "Med ed utbytteavkastning som knapt kan matches i shippinguniverstet, støttet av attraktive inntjeningsmultipler, tror vi Golden Ocean-aksjen ligger i løypa for å snu, skriver analytiker Lars Kalbakken i en oppdatering.

 

"Outperform"-anbefalingen opprettholdes, skriver DN.

 

Pliiiis, la BDI stige igjen! Jeg er ned 12% på gode inngangskurser i GOGL. 20.75, 20.30 og 19.00! Hva hjelper vel det, når kursen er under 18! :blink:

Link to comment
Share on other sites

TechOne: Er selv inne med snitt 20.2, er jo ned over 10% nå det ser jeg. Kan ikke si jeg er overstadig bekymret, ting tar tid. Vet ikke om jeg har kursmål 30 kr selv akkurat, men høyere enn inngang var nå iallefall målet :)

Link to comment
Share on other sites

Ute av bjørnene mine på 94,7

 

I og med at jeg hadde et snitt på 96,5 ble det et tap, men likevel glad over å være ute :smile:

 

Dette var en lærepenge. Ble litt grepet av stemningen i forrige uke og en del vellykkede handler i disse derivatene. Etter "alle fresdagers mor" på fredag satt jeg med en dårlig følelse. En ting er å bli sittende igjen med okser, men å være søkklastet med bjørner i et stigende markedet føles mye værre. Og det ER også værre! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ute av bjørnene mine på 94,7

 

I og med at jeg hadde et snitt på 96,5 ble det et tap, men likevel glad over å være ute :smile:

 

Dette var en lærepenge. Ble litt grepet av stemningen i forrige uke og en del vellykkede handler i disse derivatene. Etter "alle fresdagers mor" på fredag satt jeg med en dårlig følelse. En ting er å bli sittende igjen med okser, men å være søkklastet med bjørner i et stigende markedet føles mye værre. Og det ER også værre! :laugh:

 

Da forstår jeg det som at du er ute av klubben ;)

Jeg sitter fortsatt med mine, tapet har blitt mindre og mindre de siste dagene. Men jeg forbereder meg på å ta et tap snart. Men jeg satser på en dårlig dag i morgen også...

Link to comment
Share on other sites

Da forstår jeg det som at du er ute av klubben ;)

Jeg sitter fortsatt med mine, tapet har blitt mindre og mindre de siste dagene. Men jeg forbereder meg på å ta et tap snart. Men jeg satser på en dårlig dag i morgen også...

 

Joda, jeg er ikke medlem lengre. Godt mulig jeg solgte for tidlig, men turde ikke å vente lengre. Dersom krisepakka blir bekreftet gjennomført som opprinnelig forutsatt vil børsene stige på denne nyheten. Selvsagt gjelder dette også omvendt og i langt sterkere grad, men sannsynligheten for det første er definitivt størst.

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg er ikke medlem lengre. Godt mulig jeg solgte for tidlig, men turde ikke å vente lengre. Dersom krisepakka blir bekreftet gjennomført som opprinnelig forutsatt vil børsene stige på denne nyheten. Selvsagt gjelder dette også omvendt og i langt sterkere grad, men sannsynligheten for det første er definitivt størst.

Helt riktig, så sånn sett leker jeg litt med ilden her. Men hva er egentlig status på krisepakken? Hvor langt har den kommet? Når skal den vedtas i kongressen osv?

Link to comment
Share on other sites

Lukter litt på GOGL selv også nå. Sa jo bare for noen dager siden at hvis den kom ned på 18 så.. men har fortsatt ikke gjort noe. Er litt deilig å være ute og la børs være børs nå også i og med at det er så volatile og usikre tider. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke finner på å hive meg med når som helst. Går GOGL ned mot LOD igjen så blir det vanskelig å holde seg unna.. Og det gjør den mens jeg skriver dette. Hmmmmmm.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd meg med å trade REC i dag, men har lykkes bare en gang :sad:

 

Solgte resten nå for har en følelse av at når redningspakka kommer så sitter det bråtmasse og venter på gevinst, så det kan rett og slett bli en ny nedtur.

 

Og jeg reiser til Barcelona en uke og liker ikke sitte så veldig investert, har mine SKDP + nedsaltingen på Jersey

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...