Jump to content

Episode 1136 - Fredag 26. september


TechOne

Recommended Posts

Redningspakken blir vedtatt, problemet er at yankee'ene har latt det gå politikk i saken - kanskje ikke så rart siden saken får stor oppmerksomhet og engasjement fra den jevne amerikaner. Løsningen er nok på plass før børsene åpner igjen for mandagshandel, så jeg tipper at din andre 2'er blir utfallet Engabhoy.

 

Antar det blir en sosialistisk vri på redningspakken, og at staten overtar brorparten av aksjene i selskapene som reddes.

Det er vel ingen ved sine fulle fem som egentlig betviler at redningspakken i en eller annen form blir vedtatt. Alternativet er tross alt en retur til steinalderen. Børsnedgangen denne uka på begge sider av dammen skyldes da heller ikke tvil. Det er snarere en erkjennelse av at børsoppgangen de to siste dagene av forrige uke var groteskt overdrevet. Jeg tror som deg på et nytt suckers rally over helga. Deretter er det tilbake til hverdagen. Makrotallene denne uka har vist at både bolig- og arbeidsmarkedet er i stadig forverring. Å tro at dette kan løses ved å trykke opp nye penger, er å tro på julenissen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg la inn budet på 209 på YAR tenkte jeg at det mest sannsynlig ville gå inn - ca. 80% sannsynlighet. Sannsynligheten for at kursen ville gå ned til 207 eller lavere anså jeg som noe under 50% på daværende tidspunkt, og hvis den gikk til 207, ville det antakelig skyldes dårlige nyheter og da ville den gjerne gå enda lavere. Siden jeg regnet med at vi ikke ville få noen flere dårlige nyheter, var det bedre med et bud på 209 enn et bud på 207 eller lavere. Jeg hadde ikke anledning til å følge med utover ettermiddagen og ville inne i YAR, siden jeg hadde og fremdeles har tro på en god mandag.

 

Nå viste det seg at børsen falt kraftig uten noen spesielle nyheter, ut ifra det lille jeg har sett, og at budet mitt hadde tjent godt på å være vesentlig lavere. Men det er lett å si i etterkant.

 

Temmelig fasinerende avslutning på uka - etter en jevn nedoverbakke mellom 09:02 og 17:10 falt vi som et blylodd. Det er spennende tider, uavhengig av om man er på børsen eller ei :ohmy:

 

Sov godt og god helg, penga er tilbake på mandag. Da skal jeg selge YAR og litt GOGL :rolleyes:

 

Før det er det kamp mot Viking. Blir nok mange målsjanser og få mål :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...