Jump to content

Episode 1136 - Fredag 26. september


TechOne

Recommended Posts

Da er jeg tilbake, lettere brisen og i fin form etter at Enga slo Odd :happy:

 

Har særs sjelden vært så skeptisk til en kamp underveis som denne, og jeg har vært på de fleste de siste åtte åra, med noen avbrekk mens jeg var i Sør-Korea eller på Svalbard. Årsak: Mye grunnet avvik mellom forventning og utførelse i løpet av året, ikke minst utførelse! Nå er jeg nesten nødt til å holde med Stabæk i serien, for vinner de er vi i Europa uansett utfall av finalen. Men den skal vi jo sef vinne - men greit med en forsikring i disse tider :rolleyes:

 

Anyway, US endte bra i pluss, men futtene er røde i skrivende stund. Olja har steget siden sist, men fremdeles vanskelig å si noe om retningen. Lover dog bra per nå, det vil si -0,1% før helga begynner :dry:

 

Jeg la inn et kjøp på GOGL på 17,- før jeg dro for å varme opp til kampen, og den gikk inn. Godt fornøyd med det, siden det senka snittet mitt fra 20,2 til 19,3 :happy:

 

Så får man håpe at BDI begynner å stige snart :ph34r:

 

God fredagstrading!

 

Tar det rimelig rolig i dag selv. Må fikse en rettskaffen kopi av ID-kortet mitt snarest, så jeg får flyttet aksjene fra DnB til Netfonds. Skikkelig overraskende at jeg måtte ringe inn kjøpet mitt i går, ikke sant? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Da børsen lukket igår var jeg sjeleglad at jeg hadde kommet ut av bjørnederivatene sånn noenlunde helskinnet. Enda gladere for dette ble jeg senere på kvelden da det ble meldt at det var full enighet om krisepakken.

 

Idag stiller det seg helt anderledes. Det meldes om fullt brudd i krisebehandlingen, fallende Asiabørser og røde futter.

 

Jeg skulle nok ha ventet litt lengre ja, men det er kanskje en mulighet til å kjøpe okser idag.

 

Uansett. Dette blir så definitivt ikke en ny fresdag, men likevel: Lykke til! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Er jo skiensgutt holder jo seff med ODD og det var jo noe jævlelskap den kampen igår, hadde sett frem til en helaften i oslo 9. november, menmen, var en veldig underholdende kamp VIF hadde vel så mange sjanser man kan få i en kamp

 

 

er det nå man skal inn i GOGL``??

Link to comment
Share on other sites

OBS : CRU.

 

Sommeren har vært forsuret av tvangssalg, panikk og drittpakker i media. Kursen har stupt godt hjulpet av nedsalg fra to store fond : Pendragon og Gandhara.

 

Nå kan det se ut som om begge fondene er så og si tomme for aksjer. Ref. børsmeldinger siste mnd. Den siste fikk vi i går.

 

Det KAN skje ting i dette papiret. For meg virker det som om selskapet er "I spill" på ett eller annet vis.

Link to comment
Share on other sites

Var fristende å ta enda mer GOGL på 16, men nå har den kommet seg litt igjen. Smule irriterende at ODIM (som jeg gikk ut av til fordel for GOGL) klarer seg så bra :mellow:

 

Hadde jo en (for meg) stor post i YAR tidligere, men solgt meg ut mellom 250-260. Rimelig fornøyd med det i dag :laugh:

 

La inn et bud på 209 på YAR. Den er jo usedvanlig utbomba, så en rekyl på mandag er å forvente.

 

God helg! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Skulle bare fortsatt med å holde meg unna aksjemarkedet... :rolleyes: I etterpåklokskapens navn så er det 202 du skulle lagt deg på (foreløpig...) Jeg anret egentlig rimelig kjapt etter tradeforsøket, men var dum nok til å bli sittende selv om jeg kunne gått ut med knapp gevinst. Nå har det blitt noen prosent ned :rolleyes: Angrende 'synder'.

Link to comment
Share on other sites

Mornings

 

Da gikk det som jeg fryktet i går, rett i dass, ja ja, jeg reiser til Barcelona og lar børs være børs.

 

GOD HELG

 

 

Tok noen YAR på 201,75 og noen på 202,. går de i dass hiver jeg dem i skuffa :laugh:

 

Er ikke du på vei til Barcelona da?

 

Du greide ikke å holde deg unna nei! :laugh::laugh:

 

Yara tror jeg var et bra valg, men har en følelse at det skal bli enda litt billigere det meste så jeg med min jernvilje holder meg unna litt til... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Et par spørsmål vedr børsposter:

For det første, dersom jeg har børsposter nå som ikke vil være et helt antall børsposter på mandag, vil det skape store problemer for meg?

 

Nr 2: "Fra og med den 29. september 2008 endres børsposten for samtlige aksjer på Stockholmsbørsen og Københavns Fondsbørs til 1." Altså kan man handle akkurat den mengden aksjer man føler for? Vil ikke det skape problemer med å ikke få fyllt opp ordrer etc? Er tilsvarende planlagt for ose? (Ja, jeg fikk med meg at endringen var utsatt til 13. oktober)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp kommet hjem etter en tur i Nordmarka og konstaterer at vi har en ny grisete dag på Oslo Børs. Kjære Gud, la meg slippe å lese mer om den jævla redningspakka til Paulson! La den bli vedtatt i helga og la oss flytte fokus over på de makroøkonomiske realiteter og selskapets resultater! (Hvor bedritne de enn er.)

 

Det største spenningsmomentet nå er om Hovedindeksen slutter under 332.55. Da vil nemlig hele oppgangen fra "alle suckers rallys mor" på fredag være radert ut... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fra briefing.com angående GDP-tallene fra USA

Economic growth is much stronger than generally recognized. Net exports have been a major contributor to growth but this category gets far less attention than deserved. Net exports have added more to GDP growth than housing has subtracted in recent quarters. Consumer spending has also continued to increase. Higher gas prices simply do not subtract enough from consumer spending power given steady (though modest) income gains to produce a decline in spending. Business investment also continues to rise at a steady pace. The manufacturing sector is holding up surprisingly well. Second quarter real GDP growth was near the long-term trend, and third quarter real GDP will be near 3% as well. High gas prices and lower home prices are important negatives for the economy, but GDP, which measures the quarterly change in output, will rise despite the press obsession over these factors.

 

 

ikke så halvgæernt med andre ord

Link to comment
Share on other sites

Plukket litt "billige" AKSO på slutten. Da er det bare å krype sammen i fosterstilling og håpe på det beste over helga. Jeg ser for meg tre mulige scenarier:

 

1) Redningspakka blir IKKE vedtatt med påfølgende ragnarokk på børsene.

2) Redningspakka blir vedtatt og utløser "sell the news" og lettere børsfall.

2) Redningspakka blir vedtatt og utløser et nytt suckers rally.

 

Gudd løkk å go hælj! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Værste raset på OSE jeg har sett på lenge. Utviklingen på ettermiddagen og rett før stengetid var helt irrasjonel. Mange tørr åpenbart ikke sitte over helga.

 

Hvorfor synes jeg fallet er overdrevet: Politikerne i USA fra begge partier har lovet en "rednigspakke", og de har begge malt "fanden på veggen" om så ikke skjer. Pakken MÅ derfor komme. Hvis ikke, ja så kommer det de har lovet: Det vil ikke politikerne.

 

For første gang handlet jeg derfor inn "Okser/Stuter". Tror OSE kommer sterkt tilbake over helga. Tror aldri før jeg har fått så gode "odds" som jeg fikk etter kl 1715 i dag...

 

Mvh og god helg,

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Værste raset på OSE jeg har sett på lenge. Utviklingen på ettermiddagen og rett før stengetid var helt irrasjonel. Mange tørr åpenbart ikke sitte over helga.

 

Hvorfor synes jeg fallet er overdrevet: Politikerne i USA fra begge partier har lovet en "rednigspakke", og de har begge malt "fanden på veggen" om så ikke skjer. Pakken MÅ derfor komme. Hvis ikke, ja så kommer det de har lovet: Det vil ikke politikerne.

 

For første gang handlet jeg derfor inn "Okser/Stuter". Tror OSE kommer sterkt tilbake over helga. Tror aldri før jeg har fått så gode "odds" som jeg fikk etter kl 1715 i dag...

 

Mvh og god helg,

 

Hei,

Antar din tålmodighet og timing kommer til å belønnes brukbart.

 

Er forøvrig helt enig i din vurdering av slutten i dag, christle.

Oljekurs og dollarkurs tilsier en helt annen prissetting, så her er det nok psykologien som råder.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Plukket litt "billige" AKSO på slutten. Da er det bare å krype sammen i fosterstilling og håpe på det beste over helga. Jeg ser for meg tre mulige scenarier:

 

1) Redningspakka blir IKKE vedtatt med påfølgende ragnarokk på børsene.

2) Redningspakka blir vedtatt og utløser "sell the news" og lettere børsfall.

2) Redningspakka blir vedtatt og utløser et nytt suckers rally.

 

Gudd løkk å go hælj! :biggrin:

 

Redningspakken blir vedtatt, problemet er at yankee'ene har latt det gå politikk i saken - kanskje ikke så rart siden saken får stor oppmerksomhet og engasjement fra den jevne amerikaner. Løsningen er nok på plass før børsene åpner igjen for mandagshandel, så jeg tipper at din andre 2'er blir utfallet Engabhoy.

 

Antar det blir en sosialistisk vri på redningspakken, og at staten overtar brorparten av aksjene i selskapene som reddes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...