Jump to content

Episode 1185 - Torsdag 4. Desember 2008


DeLaVega

Recommended Posts

Veldig stille og nada aktivitet her i dag.

 

Oslo børs har holdt seg bra og klaterer sakte men sikkert oppover. Personelig har jeg veldig lite tid til overs og får ikke fulgt med så altfor mye. Men sitter med Bullderivater, og håper dem skal kaste av seg litt til før jeg selger.

 

Så hvor kan dette ende i dag?

Link to comment
Share on other sites

Ja...

 

Slik går det når folk bare snakker om sentimentet og kjører teknisk analyse av oljeprisen. Går den ned, ja så skal den fortsette ned.

 

Hva er det egentlig analytikerne holder på med? Dem opptrer som om dem er verdensmarkedspsykologer og snakker kun om sentiment. Kan ikke dem heller fremskaffe tall på ulike scenarier om etterspørsel og tilbud.

 

Er det ingen som har fått med seg at OPEC har sagt at prisen bør ligge mellom 70 og 80 US $, at mange OPEC land MÅ ha en høyere pris for å holde budsjettene, at Russland har sagt at dem vil samarbeide med OPEC m.m. De skal ha møte om 1 og 1/2 uke.

 

Er det ingen som har fått med seg at etterspørselen vil ta seg opp når prisen går fra 150 til 40 US $. Hvorfor binder ikke flyselskapene oljeprisen nå. Dem var ivrige når prisen var 120, men nå hører vi intet...

 

Er det ingen som har fått med seg at funnene av olje ikke er tilstrekkelige til å erstatte utvinninga.

 

Konklusjon. Oljeprisen vil hente seg inn og nok ligge mellom 60 og 100 US $. Da tjener seismikk og riggselskapene GODE penger.

Link to comment
Share on other sites

skal det opp eller skal det ned? glemte å trykke add reply og fikk svaret på forskudd (enn så lenge)

 

På mange måter enig med deg christle, men spørsmålet blir vel hvor lang tid det vil ta. Jeg synes nå også fortsatt det ikke er klart om risikoen for konkurser etc er godt nok priset inn enda. Tar ting for lang tid så kan det nok by på problemer for mange...

Link to comment
Share on other sites

Konklusjon. Oljeprisen vil hente seg inn og nok ligge mellom 60 og 100 US $. Da tjener seismikk og riggselskapene GODE penger.

Selvfølgelig skal oljeprisen opp.

Problemet er bare at det fort kan ta uker, måneder eller endog år før det skjer...

Det er ikke mangel på olje på kort sikt.

 

Personlig tror jeg det fort kan ta litt tid før vi er på OPEC's uttalte ønskenivå.

Jeg la også merke til at Merril Lynch (tror jeg det var) ikke så bort fra at oljen skulle ned i 25 dollar i løpet av neste år. Snittprisen tipper de dog til 50.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...