Jump to content

Episode 1193 - Tirsdag 16. desember


Hoff@

Recommended Posts

På tide å åpne for tirsdagen :biggrin:

 

USA tok seg kraftig opp igjen på slutten i dag og Dow sluttet omtrent der den var når OSE stengte.

 

Jeg overnatter med YARA og regner kanskje med at den går litt ned fra starten i morgen, men det er mange nyheter på gang så det går an å håpe på at noen er positive :dry:

 

Får dessverre liten tid til å følge med i morgen, så da blir det neppe så mange handler, men lykke til traders :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dagens hendelser:

- Frankrike: KPI november kl 08:45

 

- Tyskland: PMI desember kl 09:30

 

- ØMU: PMI desember kl 10:00

 

- UK: KPI november kl 10:30

 

- USA: KPI november kl 14:30

 

- USA: Igangsatte boliger november kl 14:30

 

- USA: Rentemøte i Fed med offentliggjøring av beslutning kl 20:15

Link to comment
Share on other sites

Vil det være rimelig å anta at det er mange som sitter long i markedet, men som ønsker å realisere skattetapet på aksjene sine før nyttår i år? Og dermed får vi et lite salgspress frem mot nyttår?

 

Det er mulig det Basura. Motsatt ønsker en del å kjøpe aksjer på denne tiden for å redusere formueskatten da aksjene ikke verdsettes til full pris.

 

Det minner meg på en ting. Det er vel nye skatteregler her for inneværende år? Ble det slik at alle aksjer oppføres med 100 % av kursen pr. 31.12.08 for formueberegningen? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Enorm aktivitet her i dag :biggrin:

 

Kjøpte tilbake PROD til 10,8 nå jeg, mao 5 øre lavere enn jeg solgte for på torsdag. Blir penger av slikt :laugh: Not... I det siste så har aksjene stupt like etter jeg har kjøpt så da er det vel bare å vente på at det skjer igjen, men de har alltid hentet seg inn igjen også da (venter fortsatt litt på SONG).

Link to comment
Share on other sites

Enda en blå dag på OSE!

 

det synes nå mer og mer sannsynlig at vi har årets laveste notering bak oss. Om denne blir slått neste år skal jeg ikke ha sagt så mye mer om enn at det ikke forundrer meg. Men tror at kursen videre i første oppgang er noenlunde sidelengs eller fortsatt svakt opp.

 

Shorten på REC synes jeg var litt dristig Hoff@. Valget av den nye energiministeren til Obama er bull for solenergi. Men du ror deg nok iland også på denne. Pleier å ha en tendens til det. Skal jeg tippe går du i pluss 90 % av gangene. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...