Jump to content

Episode 1197 - Mandag 22.desember


Carl

Recommended Posts

Ja, det er veldig stille her. Har vært inne på forumet på HO idag. Her er gjort forandringer slik at det har blitt fullstendig uoversiktlig. Hvis dette fortsetter vil vi kanskje få en overgang til Aksjeforumet.no

 

Da får vi inderlig håpe at det kun er de seriøse som melder overgang. :laugh:

 

Ellers er det en elendig dag for meg så langt. Så får jeg ihvertfall slanket formueskatten

Link to comment
Share on other sites

Jeg har enda ikke tatt ferie, men er veldig lite aktiv på børsen for tiden, så det blir med et par korte besøk på forumet innimellom 'for å se hva som skjer'.

 

Det kan virke som om en del ønsker å realisere (for å få fradrag...) før årsskiftet siden vi er ned såpass mye til nå i dag. Det er så vidt jeg har sett ikke noen andre spesielle årsaker til såpass nedgang.

Og jeg som trodde de fleste som måtte eller ville allerede hadde solgt unna :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ut fra hukommelsen så er ofte romjulen positiv, men volumet naturlig nok lavt.

Det kan dog være verdt å sjekke minnet mitt opp mot faktiske data :wink:

Når det er sagt, så vil jeg ikke karakterisere dagens marked som normalt på noen måte. Å satse på oppgang i romjulen pga. at det historisk sett har vært noen positive dager fremstår for meg som litt kamikaze :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Dere som har drevet med dette i mange år, hvordan pleier romjulen å være på børsen? Er det mange som selger så børsen blir presset ned, eller hamstrer folk aksjer og børsen går opp?

Tenker om det kanskje kan være lurt å sitte i noen xact derivater i romjulen

 

For det meste enig med Vidar. Volumet er så avgjort lavt, og kursen er om ikke spesiell positiv så iallfall omtrent sideveis.

 

Mulig det kan bli litt anderledes iår for nå vil aksjene bli verdsatt til 100 % av verdien pr. 31.12.08 når det gjelder formue. Det er således ikke noen grunn til å kjøpe aksjer rett før nyttår for å slanke formueskatten. Tidligere har man hatt en rabatt her.

Link to comment
Share on other sites

Tok litt NAS idag. Lav oljepris må bare bli bra...

Ellers så er porteføljen min ribbet etter denne høsten. Snakk om nedtur.

Jeg er litt nysjerrig her på morgenkvisten; jobber du i IndigoVision Group (IND.L)?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...