Jump to content

Episode 1217 - Mandag 26. januar 2009


Guest thlangva

Recommended Posts

Guest thlangva

Hei.

Ny uke og nye muligheter. Hvilken vei tror dere det kommer til å gå?

Håper på ny oppgang i morgen, kjøpte noen poster i AKSO på fredag og får håpe på det beste!

 

HO skriver dette:

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article356429.ece

 

Noen som er gode på TA og kan komme med noen komentarer? Selv kan jeg ingen ting om TA.

 

Mvh. Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hovedindeksen sluttet på 229. I følge Haugen vil en oppagng til 240-250 fort bety fest. Spennende å se om om den nå stiger opp mot disse nivåene slik at den omvendte hode-skulder formasjonen dannes. Da er det bare å laste opp med BULL derivater... (For dem som tror på TA)

Link to comment
Share on other sites

Guest thlangva
Og hva er forskjell på xact derivat bull og DnB NOR OBX Derivat BULL?

 

Jeg lurer også på dette! Så at XACT Derivat BULL endte opp 5,7% og DnB NOR OBX Derivat Bull endte opp 7,6% i dag.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen hensikt i å holde på derivater over litt lengre tid? Eller anbefales derivater kun for daytradere? Og hva er forskjell på xact derivat bull og DnB NOR OBX Derivat BULL?

Det er absolutt noe å sitte lenge i. Hvis du mener at OBX-indeksen vil stå høyere i fremtiden enn i dag så er det jo penger å tjene her. I tillegg øker jo papirene det dobbelte av indeksen. Annen ting du kan bruke dem på er jo for å diversifisere porteføljen din.

 

 

Jeg lurer også på dette! Så at XACT Derivat BULL endte opp 5,7% og DnB NOR OBX Derivat Bull endte opp 7,6% i dag.

Forskjellen er hvem som tilbyr dem. Xact papirene er det Handelsbanken som tilbyr, men s de andre er DNB som tilbyr. At de har forskjellig oppgang er noe teknisk tror jeg. Var et tilfelle for en tid tilbake at det samme skjedde. Da tror jeg det hadde noe med sluttkursen dagen før å gjøre. Så jeg tipper at hvis du ser på kursen fra dagen før. så er forskjellen tilsvarende andre vegen, så det er jevnt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...