Jump to content

Episode 1229 - Onsdag 11. februar 2009


EHL

Recommended Posts

God kveld.

 

Med tanke på hvordan det ser ut i USA nå i kveld kombinert med en oljepris i fritt fall ligger det vel ikke akkurat an til en veldig lystig dag på børsen i morgen. Tror nok vi kommer til å korrigere ned ganske så "bra". Forsåvidt virker det jo som om veldig mange her sitter bear for tiden så det er vel en del her som endelig får grunn til å juble. Jeg er litt ekstra spent da PROD som min eneste investering i tillegg legger frem tall i morgen. Vet ikke helt om det er en fordel eller ulempe at det (etter all sannsynlighet) skjer på en dyster børsdag. Jaja, vi får se hva det blir til. Jeg har blitt overrasket før. Spennende blir det uansett :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vært opptatt i møte i hele dag frem til nå og ser at PROD ikke akkurat har overbevist :rolleyes: Har enda ikke fått sett på tallene, men markedet har i alle fall gitt sin dom. Må se litt grundig på resultatet før jeg finner om jeg blir sittende eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant unnskyldningen min, og gikk inn i GOGL på ~5,03.

Er forberedt på å sitte en stund.

 

EDIT: Sitter på salgsknappen på 5,13 og dra noen kjappe kroner og vente på lavere inngang igjen...

Kjøpte meg inn igjen på 5,08 og drar ut i solen.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med bjørner fra fredag, men var altfor opptatt denne morgenen til å komme meg ut :mad:

 

Liker ikke følelsen jeg sitter med akkurat nå, men forstår ikke hvorfor OSE gjør det så bra for tiden. Ikke skyldes det USA og ikke skyldes det oljepris... Tror nok vi skal ned igjen :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Sitter med bjørner fra fredag, men var altfor opptatt denne morgenen til å komme meg ut

 

Liker ikke følelsen jeg sitter med akkurat nå, men forstår ikke hvorfor OSE gjør det så bra for tiden. Ikke skyldes det USA og ikke skyldes det oljepris... Tror nok vi skal ned igjen :mellow:

Nei det skjønner jeg og jeg er helt enig i at det er overraskende hvor godt OSE holder seg. Jeg regnet faktisk med nedgang på 3-5% i dag, i alle fall til en bit ut på dagen, men her er vi søren meg opp :smile: Bare synd jeg ikke tar del i oppgangen :dry: Etterpåklokskap er en irriterende ting. "Selvfølgelig" skulle jeg solgt meg ut før tallene :rolleyes: Generelt sett synes jeg det virker som det lønner seg.

Link to comment
Share on other sites

Denne dagen er i det minste en trøst med tanke på at jeg gikk på SL på absolutt bunn på GOGL på fredag (6,55).

 

I dag er jeg fornøyd, hvis jeg kan komme meg ut av bjørnene uten for mye tap, men det ser heller dårlig ut. Sittet med dem siden fredag, og det er jo utrolig hvordan OBX skal stå den av til tross for at GOGL er ned 25% :mad:

 

Satser på en skikkelig nedtur rundt 17:00, og at jeg får ut DNB-bjørnene rundt 68. Dernest blir det å finne rett tidspunkt for GOGL igjen. Kjøper ikke før den er et stykke ned på firetallet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter også på DNB-bjørner. kjøpte på tirsdag morgen, så har ikke tapt så mye. har fortsatt troen på en nedgang innen en ukes tid. Det kommer flere og flere resultater utover uka og neste uke, så får håpe det trekker børsen ned noen prosent;)

 

bortsett fra det er jeg ikke helt fornøyd med Telenor aksjene mine. hadde håpet på en høyere opptur. men får håpe india-pressemeldingen på fredag vil bli positiv!

 

GOGL virker som en spennende aksje, særlig nå. får se hvordan den avslutter dagen så kanskje jeg kjøper i morra.

 

Er det noen som vet om noen DOW-derivater?

Link to comment
Share on other sites

Kom inn nå. Ser at gogl tapte seg en del siden jeg kjøpte tidligere i dag.

Blir jo nervøs av å lese deres profetier :p

Jeg vurderer sterkt å selge med tap nå, for så å ta de inn igjen når de er lavere, men jeg er livredd for ikke å være med på oppturen.

Sistgang jeg satt dypt i gogl tapte jeg 10% på en uke, og tjente inn igjen de 10%, PLUSS ytterligere 30% på bare noen dager. Da spiller ikke den 10% all verden. Men det er selvfølgelig alltid bedre å treffe bunnen... Vanskelig dette.

Link to comment
Share on other sites

Noen med formening om hvordan siste timen blir?

Kraftig ned på tampen?

 

Jeg tror på en nedtur rimelig snart, antakelig den siste halvtimen eller så. 71 aksjer er ned, mens 58 er opp, så det er ikke så mye positivt å spore.

 

GOGL venter jeg med en dag eller to til. Det er kun basert på at DRYS falt omtrent 25% to dager på rad samt at jeg mener den hadde en tredje dag i negativt terreng før den snudde. Det var også basert på nyheter om finansieringsproblemer. Folk er livredd for alt som kan kan tyde på kontantstrømsproblemer / finansskvis i disse dager.

 

I tillegg er bulkratene kraftig opp mest på grunn av spekulasjoner. De fortsetter ikke som de har gjort den siste uka, selv om de gjerne kan stabilisere seg på et mer fornuftig nivå enn de har ligget på den siste tida.

Link to comment
Share on other sites

Myron.. et spørsmål litt på siden:

hvorfor shorter du FAZ istedet for å kjøpe FAS på aksjekonken? er det noen fordeler med det, eller er det akkurat samme sak?

 

"på ordentlig" er det vel bedre å kjøpe fas enn å shorte faz (ift. risiko og dekking osv)?

Link to comment
Share on other sites

Myron.. et spørsmål litt på siden:

hvorfor shorter du FAZ istedet for å kjøpe FAS på aksjekonken? er det noen fordeler med det, eller er det akkurat samme sak?

 

"på ordentlig" er det vel bedre å kjøpe fas enn å shorte faz (ift. risiko og dekking osv)?

 

Haha!

 

Meningen var å sitte short i kort tid, men jeg har glemt meg helt bort.

Selv etter å ha lovet å sjekke oftere. skal snu på flisa nå.. :)

takk.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med bjørner fra fredag, men var altfor opptatt denne morgenen til å komme meg ut :mad:

 

Liker ikke følelsen jeg sitter med akkurat nå, men forstår ikke hvorfor OSE gjør det så bra for tiden. Ikke skyldes det USA og ikke skyldes det oljepris... Tror nok vi skal ned igjen :mellow:

 

Rakk ikke morgensalget selv..

Litt avventende, men tror nok vi skal ned igjen, slik at utgang i gevinst, kommer..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...