Jump to content

Episode 1240 - Torsdag 26. februar 2009


DeLaVega

Recommended Posts

Da var det duket for ny dag. Børsen startet opp og futtene ser fine ut. Jeg har derfor kjøpt noen bullderivater i dag. La dette bli en fin dag :)

 

får håpe det blir litt mer futt her på forumet snart også. Vært en liten down-periode her nå!

 

Lykke til traders!

Link to comment
Share on other sites

SDRL faller i forkant av resultatslipp i ettermiddag. Dette bør vel være en grei kjøpsmulighet?

Selskapets enheter går stort sett på lange kontrakter med gode rater, og dårlige finansielle nyheter er allerede sluppet, med tilhørende kursfall. Ergo bør vel muligheten for kursløft i etterkant av resultatet definitivt være til sede, da de negative nyhetene allerede er inndiskontert i kursen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke tok sjansen på å gå inn i GOGL i forkant av resultatframleggelsen! :tongue:

 

Sitter med ODIM og REC. Tok sjansen på at ODIM ville fortsette å levere, noe de har gjort. REC svinger kraftig for tida, men jeg regner bare med å bli sittende en stund framover.

 

Gjør klart for å kjøpe GOGL snart. Er bortreist i morgen, men kan hende jeg legger inn et skambud før jeg drar bort, pluss at jeg tar med kodekalkulator og iPhone :wink:

 

Regner med at Fredriksen kommer til å skyte inn en del penger snart, via en emisjon og tror det kan være greit å eie noen aksjer når tegningsretten kommer. Kjøpe på to kroner f.eks.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har sett på resultatet til seadrill? Dårligere enn forventet, skeptisk til hvor langt ned denne skal i morgen.

 

http://nongrata.seria.net/files/2_2d542668...etsmodus_5d.pdf

 

 

Tallene var ikke så langt unna det som var forventet med tanke på nedskrivningene som var varslet. Det viktigste er ikke tallene men det de sier om fremtidsutsiktene og gjeldssiutasjonen. Har vært mye snakke om brudd på covenants i det siste men Seadrill sier de er godt innenfor disse. For mye frykt priset inn i aksjen så jeg forventer en pen oppgang i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Seadrill:

FORVENTET 88 mill dollar som ble til MINUS 693 mill dollar.

 

Tap i q4 5,5 milliarder kroneas.

 

Avskrivninger eller ikke,kan ikke skjønne annet enn at dette kommer

til å skuffe markedet enormt.....

 

 

 

Kjøoer på 35.- i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst til å posisjonere meg for oppgang i oljepris. Du tenker sikkert: oslo børs i seg selv er jo å posisjonere seg i oljepris. Jada, men for øyeblikket sitter jeg bare på tel og yar. har du noen andre gode investeringsobjekter? Noen "favoritter" du har litt peiling på? Spytt ut ! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...