Jump to content

Episode 1243 - Tirsdag 03. Mars 2009


Per Tore

Recommended Posts

Ny Pit

 

Hovedindeksen på Oslo Børs gikk mandag ned 4,09 prosent, før den sluttet på 205,85. Det ble omsatt aksjer for 3,3 milliarder kroner.

 

Prisen på et fat Nordsjø-olje, med levering i april, stod ved børsens stengetid i 42,69 dollar, ned hele 7,90 prosent.

 

USA

 

Bunnen falt ut av aksjemarkedet i New York mandag kveld.

 

Dow Jones falt 4,24 prosent til 6.763,29, S&P 500 falt 4,66 prosent til 700,82, mens Nasdaq falt 3,99 prosent til 1.322,85. Sluttnoteringen på Dow Jones er den svakeste siden 1997, skriver CNN Money.

 

- Det finnes nesten ingen grunner til å eie bankaksjer, sier en forvalter til Bloomberg.

 

 

Tirsdag

 

I skrivende stund står Brent-oljen i 42,33 dollar fatet, opp 0,05 prosent.

 

I Tokyo endte Nikkei-indeksen ned 0,69 prosent, til 7229,72 tirsdag morgen. Hang Seng er ned 1,48 prosent, til 12.134,75.

 

Tall

Følgende står blant annet på dagens agenda:

 

Norge: PMI februar klokken 09:00

 

Norge: Utenriksregnskap 4. kvartal klokken 10:00

 

USA: Pending home sales klokken 16:00

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var jo 'en gledens dag' på verdens børser i går :rolleyes:

 

Spørsmålet her hjemme er om ikke mye av fallet ble tatt ut i går (slik som for Asia-børsene).

Derfor er jeg 'optimistisk' nok til å tippe at vi faller rundt 1-1,5% fra start.

 

Stiller meg lagelig til for hogg her, men so what :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var jo 'en gledens dag' på verdens børser i går :rolleyes:

 

Spørsmålet her hjemme er om ikke mye av fallet ble tatt ut i går (slik som for Asia-børsene).

Derfor er jeg 'optimistisk' nok til å tippe at vi faller rundt 1-1,5% fra start.

 

Stiller meg lagelig til for hogg her, men so what :laugh:

Hehe, da kan jeg likesågodt stille meg til hogg jeg også for jeg tipper som deg, ett fall ikke større enn 1-1,5% fra start. USA og oljeprisen har tross alt ikke falt sååå mye etter stenging i går og Asia gjorde det jo ikke så gærnt i natt. Men vi får se :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hei traders.

 

Sitter i TAA, og går ikke inn i noen ny pos i dag. :ph34r:

 

Avventer til i morgen, når jeg har tid til å følge med..

 

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg lå først i køen i AKSO på 34,05, men den bunnet ut når 34,10 ble tatt ut :mad:

 

Ja, ja jeg fikk nå det jeg ville ha på 34,6 på vei opp nå, så det var ikke så galt :cool:

 

Jeg ser at det er inngått kontrakter for dypvannsrigger i dag for hhv 601 og 615k USD/dag inklusive mob.-kostnader. Knallsterke rater!

Godt nytt for bla SDRL, mens PMENA-aksjonærer kan gremmes over at rigg nr. 1 har rate på usle 395k/dag. BGL/Larsen Oil & Gas gjorde en rævva jobb når de sluttet den kontrakten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...