Jump to content

Episode 1247 - Mandag 09. Mars 2009


AndersBB

Recommended Posts

Klokken nærmer seg 1. her må det åpnes en pit.

 

Det åpnet opp, men snudde fort, og børsen er for øyeblikket ned. Futtene i amerika er blodrøde.

 

Fusjonsryktene/ oppkjøpet mellom gjensidige og storebrand fortsetter.

 

Ellers fortsetter trenden med svært lave volumer. OSEBX har fortsatt kun omsatt for 1 milliard totalt.

 

Kan se ut som om dette er uken 200-grensen på nytt skal sprekke. Det er mange aksjer som nok vil bryte gjennom viktige psykologiske nivåer (f eks hydro 20kr, REC 40kr, orkla 40kr? osv) En positiv nyhet (hvis det finnes noen) er oljeprisen. OPEC jobber hardt for å minske tilbudet og melder om videre kutt. WTI har i dag lagt på seg rundt 1$, grunnet det nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg i øyeblikket er utrolig usikker hvor vi ska i det korte bildet.

 

 

True that...

men jeg tror faktisk vi skal bli værende på disse nivående en stund til. Få resultater ute å går, og oljeprisen vipper mellom OPECs tørke og fulle lagre. Vi trenger noen flere klare indikatorer før det skal skje noen nye større endinger. en stund siden vi har hørt noe fra GM f eks... Regner med flere skrekknyheter fra den kanten snart :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en børspost i norsk hydro i dag klokken ca 10, solgte klokken ca halv 12, tapte 190 kroner på kurtasjen. Trodde fredagens melding om hydro fikk lån på 750 milioner euro skulle skyte i gang aksjene i dag, men så ut som jeg var den eneste som tenkte på dette :P

Hva var egentlig grunnen til at hydro steg 5% mot slutten, og hva tror dere kommer til å skje i morgen?

 

Jeg er helt ny innen trading og dette var mitt andre kjøp. Har hittil tapt 2x190 kroner :(

Har dere noen gode taktikker, tips eller no lesestoff om daytrading som dere tror er nyttig for meg? Hittil har jeg kjøpt nesten med kun tanke på rapporter og meldinger som dukker opp i fra firmaene, og ser at dette ikke er en god taktikk, spesielt ikke for en nybegynner som meg :P

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ikke veldig overraskende at et av Norges største og mest bunnsolide selskaper fikk innvilget ett lån, da de fra før av var gjeldfrie. Personlig så jeg i alle fall ikke den helt store overraskelsen i dette. F eks DNB har jo sagt at banksektoren låner ut midler nesten i like høyt tempo som før til større selskaper.

 

Når du spør om forklaring på svingninger i markedet er det veldig vanskelig å gi deg et godt svar. Jeg tørr i alle fall ikke gi noen råd. Til det har jeg alt for lite kunnskap. :biggrin:

 

Men ut i fra det du beskriver vil jeg si en ting: gå frem med varsomhet: Du sier du er helt ny innen trading. Jeg vil be deg tenke deg om to ganger før du fortsetter med den taktikken. Det er som nevnt fortsatt svært stor volatilitet i markedene, og nybegynnere som meg og deg kan fort oppleve svært store tap (personlig har jeg ikke kjøpt eller solgt en aksje på godt over en måned nå).

 

Når det er sagt virker det som om du virker genuint interessert i dette, og legger ressurser ned i å skaffe til veie kunnskap om de enkelte selskapene. Flott! Av det jeg har lest hittil på forumet kan det se ut som om mange av "veteranene" ser seg ut noen veldig få, eller kanskje bare ett selskap ( f. eks. Hoff med AKSO) som de har svært inngående kjennskap om. Hvis du skaffer et slikt overblikk, samtidig som du har god oversikt over det makroøkonomiske bildet kan du nok komme langt. :smile: Har du en klar strategi og gode instinkter kan du jo komme svært langt i dagens marked. Det er jo unektelig store muligheter der ute!

 

 

Lykke til med valgene videre! :happy:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...