Jump to content

Episode 1251 - Fredag 13. Mars 2009


Per Tore

Recommended Posts

Nye muligheter er det alltid PT. :biggrin:

 

Var på aksjeseminar i Bergen i går. Veldig spennende. Noen andre som var der? Hva syns der i så fall? Investtech hold seminaret, men mange interessante foredragsholdere var også til stede. Like best Roger Berntsens del. Dro dit med en viss skepsis på hva de ville si, regner jo med at de ønsker at vi skal investere i deres produkter. Uansett, det var overraskede hvor samstemte alle var. De snakket alle om en mulig nedside på mellom 20 og 30 % men så det som lite sannsynlig. De hadde alle gode begrunnelser for å forsvare en oppgang på rundt 20% i inneværende år. Både ved å se på TA, FA og det totale makroøkonomiske bildet. jeg tror mange investorer ble solgt i går...

 

 

Ellers:

 

Vurderer å endre porteføljen. Kaste ut Yar og putte pengene i Sdrl.

 

Yara ser ikke spesielt pen ut i min TA om dagen, mens FA forteller meg at tiden er inne for å fokusere på oljeutsatte næringer.

 

Beholder TEL inntil videre. Ønsker ikke å realisere tap (inngang på 37), pluss at jeg forventer at tel skal stige kraftig fremover, grunnet fornyet tro på selskapet (TEL har urettferdig dårlig popularitet om dagen) og ikke minst at de på litt sikt vil være tjent med å nå ha fotfeste i fremadstormende økonomier. Har satt meg et kursmål på 65 kroner, mens jeg vil selge på rundt 25 kroner.

 

gratulerer med gevinst ståle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har handlet en pos i SDRL på 53,3, som jeg regner med å sitte med over helgen :ph34r:

 

Gikk ut av FAS i går på 4,02(alt for tidlig, men det ble ok gevinst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort min første handel på flere måneder i dag, men kun 1000 aksjer ble solgt. Resten ligger vel først i køen til salg i PROD til 11kr. Var akkurat for sen til at alle ble borte, men tar ikke akkurat det så veldig tungt. Spennende å se om resten forsvinner i løpet av dagen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...