Jump to content

Episode 1290 - Tirsdag 12. Mai 2009


EHL

Recommended Posts

Ja. Børsen virker sterk for tiden.

Telenor bryter snart forbi motstanden på 49 og da er veien videre opp :biggrin::biggrin:

 

mitch

Ja, og den valgte jeg å kvitte meg med på 44,7. Hmfrg! Tror fremdeles at vi må få en reaksjon tilbake før eller siden. Derfor velger jeg å ikke løpe etter og kjøpe meg inn igjen nå, men jeg har innsett at det kan hende børsen aldri faller tilbake dit jeg håper - 240isj. Velger å ha is i magen så får vi se hvor lurt det er. Bjørner er totalt uaktuelt for meg selv om jeg har tro på en korreksjon. På lang sikt er jeg alt for positiv til børsen for at det er aktuelt. I tillegg har jeg mistet troen på derivatproduktene i seg selv når jeg har lest hvor mye verdier som forsvinner i løse luften der i tillegg til at de gir 0 utbytte... Synes det er rart disse er så populære når alle vet forventningsverdien for disse er ganske betydelig negativ.

Link to comment
Share on other sites

Uforståelig oppgang i PDR og PMENA de to siste dagene :blink:

Jeg legger merke til at det nesten utelukkende er NON- og NTF-kunder som handler.

Tror småspekulantene virkelig at de skal klare å redde stumpene på ett eller annet vis?

 

Jeg kan ikke tro annet enn at de kommer til å svi fingrene... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Blir nok akkurat samme historien som TAD med PMENA. Noen få ekstremt risikovillige småinvestorer kjøper hundretusenvis av verdiløse aksjer og håper på et dødskramperally.

 

Hmm... Noen av de kan jo faktisk ha doblet pengene sine der den siste tiden. Noen har kjøpt på ca 20 øre, siste handel ble faktisk gjenomført på 40 øre. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi kan slik kursen i telenor er nå (49,70) konstatere at motstand på 49- 49,3 er brutt.

Det er dermed utløst et kjøpsignal.

 

Det er utrolig deilig å sitte med fortjeneste så langt i år :biggrin:

 

Trenger det etter alt tapet i 2008 :blink::blink:

 

mitch

Link to comment
Share on other sites

Enormt sterk børs igjen i dag. Oljeprisen fortsetter oppturen og børsen henger på. Ser ut som gårsdagen bare var et pust i bakken.

 

Nå har vi stått stille siden 8. mai.

Slik tolker jeg markdet på kort sikt: Overkjøpt marked, fundamentalt overpriset oljepris, overveldende positivisme, tekniske motstand mot videre oppang er alle signaler jeg mener vil føre til en reaksjon nedover. Jeg tror ikke dette er tiden å kjøpe aksjer på. Ballongen er snart full, og litt luft må slippes ut igjen. Jeg tror forøvrig ikke at den vil sprekke igjen. :)

 

Den største positive endringen jeg kan se fra vi var på bunnivå i mars er bankene. Bankene har vist at de overlever krisen, og det er selvfølgelig en veldig viktig positiv og avgjørende faktor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hoppet på telenor i går på 47,5, så har hittil fått en liten fortjeneste. Vurderer å sitte på aksjene helt til slutten av uka, jeg har en liten tro på videre oppgang.

 

Er litt nervøs med problemene i Russland, men virker ikke som de potensielt dårlige nyhetene har noen innvirkning på kursen.

Link to comment
Share on other sites

Blir sittende i GOGL videre da ratene nå ser ut til å snu :laugh:

 

Orion har som beste investeringsråd i dag: Selg GOGL :dry:

 

Blir nok sittende litt til..

 

 

Lykke til traders!

Link to comment
Share on other sites

har noen erfaringer med investtech? lurer på om jeg skal kjøpe et medlemsskap. Har noen andre andre favoritter?

Jeg ble inspirert av Carl og prøver med 3 ukers gratis abbonement i Orion securities. Hvis det går etter forventningene så blir jeg kanskje kunde der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble inspirert av Carl og prøver med 3 ukers gratis abbonement i Orion securities. Hvis det går etter forventningene så blir jeg kanskje kunde der.

 

 

Er det klin umulig for OSE å gå i minus to dager på rad...? :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Sier det samme!Føler meg mer om mer som en ensom og forlatt krakknisse.

Å nei du, du er ikke alene om å være det i det korte bildet. Ikke at jeg shorter av den grunn. USA ser ut til å klare to dager med nedgang på rad nå, men oljeprisen (sammen med bla en alt for sterk TEL-aksje :mad:) gjorde at vi unngikk minustegnet her i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...