Jump to content

Episode 1319 - Onsdag 24. Juni 2009


Per Tore

Recommended Posts

TorValdsen, har du no snart løst gåten. Er det mulig å få fasiten.

 

Med litt lengre sikt enn tidligere, øver jeg meg støtt og stadig på å sitte i ro med beholdningen.

I dag har det holdt hardt - å sitte stille med bjørnederivater (stigende bunner tatt i betraktning).

Men nå på tampen, ser det ut til at det har vært verdt "slitet".

 

Prøver ut ny strategi, i forhold til tidsperspektiv og kriterier for kjøp og salg.

 

Lykke til fremover

 

Og så Anders2B sitt gode innlegg

 

sitat:"Jeg nevnte dette for en tid tilbake, men utviklingen tatt i betraktning er troen min styrket. Hvis man ser på utviklingen spesielt i dow j og s&p er vi i ferd med å skape en flott og kraftig omvent hode skulder. Nasdaq er litt skjev, men grei nok. :) hvis vi nå får en korreksjon noen hundre poeng til vil utviklingen tegne seg videre. Blir spennende. Kanskje et blinkskudd hvis man klarer å treffe bunnen i siste skulder? "

Link to comment
Share on other sites

Og; mye må jo intreffe før vi ser en fullstendig formasjon. Men fundamentalt sett likner jo den videre utviklingen av formasjonen ganske lik den de fleste analytikere ser på det. Altså en turbulent og nedadgående sommer med et mulig nytt rally utover høsten.

 

Ellers; var det noen som hørte Stoltenberg snakke om økonomien i dag? Hans agenda er jo å tale arbeidernes sak, men han har jammen rett når han påstår at finanskrisen ennå ikke er over. Fortsatt økende arbeidsledighet og urovekkende mange konkurser. Tror det er viktig å ha i bakhodet vi som for det meste først og fremst blir oversvømt av nyheter fra finansverdenen. Dette kan nesten ikke sies for ofte i en tid der grådigheten rår etter en fabelaktig nedtur.

 

God natt. Så får vi se hva morgendagen bringer etter to dager i rødt og høyere oljepris ( hvis jeg ikke har tatt helt feil. Ble hele wti-oppgangen visket bort mt slutten??)

Link to comment
Share on other sites

Per Tore:

 

Jeg har studert sola utenfor vinduet mitt en tid nå. Så vidt jeg kan se går den fortsatt i samme retning! :biggrin::biggrin:

 

Forøvrig: Vi starter nok opp idag, men er mer usikker utoverdagen. At vi ikke tok inn noe igår etter den blodige mandagen var litt bekymringsfullt.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld sola får jeg si som Haugen/Hegnar

 

"Det blir litt mindre bedre" (passet ikke helt, men godt sagt)

 

Vel, her er iallefall trenden snudd :biggrin:

 

PT

 

Per Tore:

 

Jeg har studert sola utenfor vinduet mitt en tid nå. Så vidt jeg kan se går den fortsatt i samme retning! :biggrin::biggrin:

 

Forøvrig: Vi starter nok opp idag, men er mer usikker utoverdagen. At vi ikke tok inn noe igår etter den blodige mandagen var litt bekymringsfullt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo i Solen. (her er det sol i hvert fall)

 

Det strider mot logikken å vente i motbakke ;-),jeg gjør det...

og venter fortsatt ????

 

Her handler det om Bear og Bull-derivater.

Strategien er i det litt større bildet. Benytter blant annet sluttkurser og noe annet "småtteri" som triggerpunkter for kjøp og salg.

 

Lykke til på en daff sommerbørs.

Link to comment
Share on other sites

ingen av mine aksjer steg mindre enn 7 prosent i dag. nå er jeg fornøyd (elt naur pgs)

 

EDIT: Vel, det skulle da bare mangle på en dag som denne. NAUR har fallt fra 6,60,- til 4,50,- på en mnd, Eltek har fallt fra nesten 4,- intradag til 2,7,-. Det var fint å se litt blå tall igjen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hallo? Noen hjemme?

 

Hvem har lyst til å fortelle hva de har gjort med pføljen sin siste tiden, og ikke mist hvorfor. :rolleyes:

 

Jeg økte i ALGERA fra morgenen av i dag og når jeg kommer hjem nå etter en deilig dag på sjøen har den jammen steget over 9% i dag, det er til å bli i godt humør av :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel alle være enig i at dette var en finfin børsdag for folk som var long i nesten alt unntatt stl. Hehe. Har likevel en følelse av at oppgangen vil bli visket bort minst like fort som den kom. Utrolig for en jojobørs osebx er... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...