Jump to content

Episode 1320 - Torsdag 25. Juni 2009


AndersBB

Recommended Posts

Oljen litt ned. Etter jubelbørs regner jeg med normaltilstander med gevinstsikring. Veldig stille på børsen nå. Alle har visst tatt ferie. Neste jeg finner i Oslo børs sin finanskalender er NordlandsbankenASA 2. kvartal først den 10 juli!

 

Ellers har jeg kikket litt på gassprisen

 

http://futuresource.quote.com/charts/chart...;b=LINE&st=

 

Den har unektelig brutt ut av den fallende trenden. Kanskje det kan være en ide å begynne å snuse på gassselskapene fremfor olje? Oljen har tross alt gått mye siste månedene. Questerre har i tillegg nettopp korrigert ned fra nesten 10 kr og ned til rundt 8,-.

 

Uansett børsvær i morgen; det meterologiske været svikter oss vel uansett ikke. :biggrin: Får dere alle ha lykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Oljen på vei oppover igjen. Vanskelig å se hvor vi skal nå, kanskje det blir retningsløst? Frykt for afrikansk oljeleveranse etter nye angrep mot rørledning. Også masse spennende nøkkeltall.

 

Torsdag kommer det blant annet ferske BNP-tall fra USA, samt ny statistikk hva gjelder jobless claims fra over dammen.

 

Dessuten tikker det også inn noen få kvartalstall fra USA.

 

Her er dagens hendelser:

 

Makrotall som blir offentliggjort:

 

- ØMU: Industriordre april, klokken 11:00

 

- USA: Endelig BNP 1.kvartal, klokken 14:30

 

- USA: Kjerne-PCE 1. kvartal, klokken 14:30

 

- USA: Jobless claims uketall kl 14:30

Link to comment
Share on other sites

Har visst vært flere enn meg som har vært usikker på retningen i dag. Ned 0,5% etter 15 min, men en time etter er vi faktisk opp en halv prosent. Ellers har jeg igjen 1 krone gevinst i Elt, og det er jo forsåvidt hyggelig. :smile: Noen flere som er våken i sommervarmen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har minikurtasje i Nordnet og har realtid der jeg må trykke for å oppdatere. Her er det realtid i nivåer. Har flyttet en større pengepost til skandiabanken der det koster 69 uansett beløp. Her kan en gå fort inn/ut for en billig penge. I SB har jeg LIVE kurser som summer og går

 

Kombinasjonen mellom disse to er fin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting aksjer og får stole på TorValdsen. Men en kan jo ikke stole på noen i dette spillet.

 

Har vi en perfekt hode skulder over her . Da skal vi ned skulderen 278 i første fall

 

PT

 

EDIT: Ble med DNO fra 8 til 6,85 (solgte) DDNO var i mellomtiden oppe i 8,88 Hopper altså av på bunn. Ble med Naur og TAA opp i går, men solgte

Link to comment
Share on other sites

Dobbel topp i olje, men også siste topp høgere enn første og bunner er lavere. Slik at vi skal opp.

 

Med TA kan du lage mange forklaringer.

 

Mine spill i aksjer ender med tap. Dersom en dropper de fleste og bare spiller på de mest sikre, skulle det være lurt. Og så kan en jo vurdere kva andre gjør.

 

Hadde et litte spill i Algeta og vannt. Men alltid for tidlig ut. Unntatt altså DNO som satte meg en måned tilbake.

 

PT

Bra du skriver ABB

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en følelse at det er en slags skjebnetid for børsene nå. Er korreksjonen ferdig eller ikke? Hvis ikke tror jeg den kan aksellere og isåfall detter vi nok ned under 250. Synes også som at markedet er veldig i tvil med bratte opp og nedganger både de siste dagene og intradag idag. Redd for at det ser litt stygt ut akkurat for øyeblikket. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting aksjer og får stole på TorValdsen. Men en kan jo ikke stole på noen i dette spillet.

 

Har vi en perfekt hode skulder over her . Da skal vi ned skulderen 278 i første fall

 

PT

 

EDIT: Ble med DNO fra 8 til 6,85 (solgte) DDNO var i mellomtiden oppe i 8,88 Hopper altså av på bunn. Ble med Naur og TAA opp i går, men solgte

 

Når en ikke kan stole på noen, stoler noen på TorValdsen :biggrin:

 

Ellers ser det ut til at vente og se strategien kommer til å fortsette noen dager til .....

 

Lykke til i Solen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...