Jump to content

Episode 1335 - Uke 33 10 til 16 August 2009


AndersBB

Recommended Posts

Skikkelig kjip start på uken. Ser at bergen, selskapet jeg vurderte å kjøpe på onsdag har gått veldig mye siden. :(

 

børsen skal visst også starte ned i dag, og som om det ikke var nok rakk jeg ikke flyet mitt i sta. :(:(

 

må vente til 1., før neste avgang. FAEN!

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig kjip start på uken. Ser at bergen, selskapet jeg vurderte å kjøpe på onsdag har gått veldig mye siden. :(

 

børsen skal visst også starte ned i dag, og som om det ikke var nok rakk jeg ikke flyet mitt i sta. :(:(

 

må vente til 1., før neste avgang. FAEN!

 

He He , ta livet med ro og studer damene på flyplassen! :biggrin:

 

mvh webster

Link to comment
Share on other sites

Anders BB, du får sjekke damene der flyet lander i stedet da :-)

 

For min del er ferien over og det er på tide å se seg om etter en inngang.

Sannsynligheten er høy for at nedsiden er større enn oppsiden akkurat nå, men....

Vi får se.

 

Uansett, gleder jeg meg til en høst på børsen.:-)

Link to comment
Share on other sites

Savner at noen skriver. Hvordan går det med aksjene

 

Solgte NSG idag, skal begynne å akkumulere på nytt

 

Bergen Group ned 14% på 1000 aksjer. Lite omsetning i selskapet Anders, men prosentene er høye

 

 

Hvordan går det med shortene dine Hoff, du er vel på farten for å bruke litt av gevinstene. Det problemet har ikke jeg

 

 

PT så lenge

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg igang igjen etter sommeren.

 

Startet med å gå inn i bjørnederivater på 52.4, og jogget en tur. Jaggu hadde børsen falt tilsvarende litt mer enn en krone i pluss når jeg kom inn igjen.

La inn stop-loss på en krone i gevinst. Det ligger ennå :-)

Om det ikke blir stop-loss i løpet av dagen, blir det vel trailing stop-loss frem til det "går inn".

 

En god børs-høst ønskes dere!

Link to comment
Share on other sites

Bra du er tilbake Torvald. Du er en solid skribent på fora. Dessuten har du en strategi som du tviholder på.

 

Kanskje er bull/bear noe å tenke på. da treng en ikke følge så mye med på enkeltselskap

og da brenner en seg ikke så ille.

 

Vel jeg har brent meg på disse også. Kursen kan fort gå langt i feil retning.

 

PT

 

edit: ser jeg har lagt inn kjøp på bull på 39,45 i håp om å treffe en bunn. Vi har jo bull marked for tiden. Vel trur det er feil strategi (å håpe på en bunn)

 

ser bear har dobbel topp på 54.

 

PT2

Link to comment
Share on other sites

Hei Per Tore.

Tviholder på strategien for hva jeg velger å handle i, og forandrer heller parameterene for når handel skjer underveis (learning by trying ?)

Ikke sikkert alle er enig i at det er den beste strategien å kun gå i bears/bulls, men jeg liker det, og ser ut til å ha funnet en hviss rytme i forhold til chartene mine..

Har trua på på å finne ut av det jeg holder på med, mens jeg holder på med det.

 

Har tapt masse underveis, så utdanningen koster, ligger også i minus nå, grunnet et par smeller i.f.m finanskrisa.

Ser ikke det store problemet i det, i og med at jeg har blitt flinkere til å benytte stop-loss og enda flinkere til å vente....

Har lært at stop-loss spesielt er viktig i bear-derivater, spesielt viktig.....

 

Lykke til med tradinga utover høsten PT.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra ferie for halvannen uke siden, men har ikke handlet noe før nå. Kjøpte litt DESSC i dag til 10,70. Ser at jeg burde hatt enda litt mer tålmodighet enn jeg hadde for den har nesten bare gått en vei i hele dag - nedover - men det er ikke alltid like lett å vite på forhånd. Jeg kjøpte fordi jeg synes tallene i dag så brukbare ut og så har aksjen gått sidelengs en god stund nå mens børsen har steget ganske mye. DESSC gikk visstnok veldig mye tidlig i juli, men håper likevel den kan ha mer å gå på og hvis den kunne klart å karre seg over motstanden på 11,5 etterhvert så kan det bli morro. Skulle den falle videre rundt 10 vil jeg nok vekte meg opp litt.

 

Sitter fremdeles med mine TEL fra før sommeren med inngang 50,10. Har vært nær ved å prøve en trade eller to, men brent barn skyr ilden... Gikk glipp av noen kroners oppgang tidligere gjennom et tradingforsøk.

Link to comment
Share on other sites

Savner at noen skriver. Hvordan går det med aksjene

 

 

 

 

Hvordan går det med shortene dine Hoff, du er vel på farten for å bruke litt av gevinstene. Det problemet har ikke jeg

 

 

PT så lenge

 

Har dekket shortene med grei gevinst, og JA jeg bruker penger og det mye, handlet akkurat en ny Audi og da røyk der en halv mill :laugh: men det er utrolig gøy med nybillukt igjen da :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Godt å se flere er tilbake på "jobb"...

 

Tette stop-loss på bjørnederivatene lønner seg. Spesielt når en stikker ut en tur og ikke kan sitte med fingrene på salgsknappen.

Kom tilbake og så det hadde vært en smule volatilt....

Stoppet ut av bjørnederivatene 15 øre over inngang, så gikk mikroskopisk i pluss, om ikke annet :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at børsen går opp når dollaren går ned. (USA kjøper norske aksjer)

 

nå går dollaren ned

 

Du får skifte til bull Torvald. Ser Yara fortsetter sin neddtur

 

pt

 

edit: ser det er rentemøte som senker dollaren

Link to comment
Share on other sites

Slo sammen gårsdagens og den nye i dag. God idè med ukepit så lenge aktiviten er slik den er i sommer. Så får vi satse på at flere begynner å skrive utover høsten. :)

 

Hallo!

 

Det er 1 mnd til stortingsvalg, skal vi prøve med ein meiningsmåling og foreta eit prøvevalg på forumet?

 

mvh webster

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Ventet for lenge med SBX. Kraftig motstand/vanskelig å få solgt på 2.05 og over i flere dager. Så raknet alle aksjene, fikk stort minus i ELT (-10k) som var den største i porteføljen. Fikk heldigvis solgt idag til samme kurs (kraftig rebound). Usikker på om jeg skal inn igjen, eller forandre strategi. Det er en livlig aksje med mye opptur igjen, men vil jo helst treffe bunn da, så ser an en mulig nedtur i kommende dager, ev. diversere aksjene mer.

 

SBX fikk jeg solgt mesteparten av idag til +5% (kunne fått +9% om jeg hadde fått solgt til over 2kr).

 

Ute av HRG til samme pris (tror ikke jeg har tålmodighet for den når de andre aksjene har mer fokus for tiden).

 

Da er det bare RXT og TTS igjen med -7.5% og -6.4%. Selger til samme pris disse dagene om jeg kan, og ser an lengere nedtur, ev. bare lar de være om de ikke kommer seg opp raskt igjen.

 

Tror vi skal ned 5-6% og så mulig reprising av indeksen, eller -10% og litt mer opp og ned før reprising. Har venta lenge på en nedtur, så nå får den jammen komme! :dry:

 

Ser ihvertfall ikke ut til at jeg klarer å holde klåfingrene mine unna nei :rolleyes:

 

Må bli flinkere til:

* Stopp/Loss (bruker nå Skandiabanken, er det mulig å spesifisere triggere før kjøp hos Nordnet eller andre? Noe som anbefales?)

* Selge i tide til en salgbar pris (Hva er "best" opsjon i Skandiabanken. Noe som kan brukes for å garantere et salg?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...