Jump to content

Episode 1336 - Uke 34 - 17 til 23 August 2009


Ståle

Recommended Posts

Mornings :laugh:

 

Da var det klart for nye lodder og nye gevinster, eller det blir vel mest med lodder i dag, det ser ut til at gevinstene lar vente på seg, viss ikke en sitter i ALG da.

 

Jeg vil kikke etter nye kjøp i dag, kanskje DET lar seg kjøpe til en bra pris med res som kom?

Den frister uansett å putte i porteføljen

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ifølge RSI, så er den på vei til å bli overkjøpt. Jeg tror det kan komme en reaksjon nedover, som kanskje går igjennom støtten.

 

Du snakker om RSI. synes det er for mye arbeid å slå opp slik hele tiden. Jeg bruker denne men

 

http://hopey.netfonds.no/analysis.php?paper=TOM.OSE

 

her må en krysse av for RSI for kvar gong. Finnes det noen bedre

 

 

PT

Link to comment
Share on other sites

Du snakker om RSI. synes det er for mye arbeid å slå opp slik hele tiden. Jeg bruker denne men

 

http://hopey.netfonds.no/analysis.php?paper=TOM.OSE

 

her må en krysse av for RSI for kvar gong. Finnes det noen bedre

 

 

PT

 

Det finnes altid noe bedre :biggrin:

Jeg bruker noe gratis greie:

http://bigcharts.marketwatch.com/interchar...6&draw.y=10

 

Så kan du velge de indikatorene på venstre side som du ønsker som default.

Link to comment
Share on other sites

Den var fin ja. ser av volumet at TOMRA selv kjøpte mange egne aksjer i går. Melding i dag

 

Takk for linken

 

 

PT

 

Torvald skal vi (du) snart kjøpe bear igjen.?

 

Hvem vet? Kanskje det blir Bull?

 

Artig at det begynner å bevege seg i Tomra igjen...

Enkelte her har jo tjent litt innimellom der i gården... tidligere..

 

Tekniker'n- hvor er du :-)

Link to comment
Share on other sites

sitter long i FAKTOR, gikk inn i emisjonen etter å ha kjøpt meg (noe dyre) tegningsretter, og grei avkastning nå som den endelig beveger seg oppover, men lurte på om det er noen på forumet her som har synspunkter på aksjen/har inngående kjennskap? Jeg har satt meg så godt inn i den som jeg kan ut fra infoen som kom i forbindelse med emisjonen og fra de siste kvartalsrapportenen, men lurte på om det er noen som har enda mer inngående kjennskap til selskapet?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke merkelig da børsen går hurtigere ned enn opp. Så viss en treffer da

 

Etter en lengre oppgang må det komme en reaksjon. Men vanskelig å treffe

 

Har selv bommet på nedgang og det blir fort store tap i derivater.

 

Et spørsmål: Er vi offer for dataroboter. Disse tjener på små marginer. Kjøper på 12 og selger på 12,02 (eks) Noen må da tape.

 

PT

 

 

Hmmmm!

syns det er litt merkelig, men har i løpet av den tiden børsen har steget fra bunn i mars, tjent mere på Bearderivater enn på Bullderivater?

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :biggrin:

 

Har lempet ut REC med 1,60 i tap er redd den faller videre.

 

Ellers kommer jeg ikke skikkelig igang etter sommeren mht handler, men det har ikke vært dumt og vente heller, så jeg ligger klar på kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Solgte alt skrapet mitt før det gikk ned for alvor på mandag, men tok en liten støyt i ELT desverre (4-5%). Ser den flakser lett opp igjen, men indeksen er tung disse dagene, så tynger ned slike fugler.

 

Kjøpte Sevan på billigsalg til 7,63 like før indeksen snudde opp. Solgte til 7.75, så et par tusinger ble det. Vil ikke ruge på noe til i morgen.. Nå peker plutselig indeksen ned igjen også (gevinstsikring?)

 

Blir ikke mye penger av dette, men lærer.. forhåpentligvis :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte og solgte bull med 5 øre i gevinst... Føler meg som en datarobot :cool:

Hoppet inn i bjørnederivater med tanke på åpning i usa. Regner med jeg hopper ut før kvelden kommer. Ikke godt å si hvilken vei det perker for tiden. . . .

 

eeeeeeh! Måtte i et møte og... vips var all gevinst borte :sad:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :biggrin:

 

Har lempet ut REC med 1,60 i tap er redd den faller videre.

 

Ellers kommer jeg ikke skikkelig igang etter sommeren mht handler, men det har ikke vært dumt og vente heller, så jeg ligger klar på kjøp.

 

 

holdt meg rolig for en gangs skyld, men vurderte seriøst å selge meg kortsiktig ut av FAKTOR for å gå tyngre inn i REC da den var undre 41,50 - angrer selvsagt på at ikke gjorde det, tanken var å øke til 10k aksjer, og ville vært i pluss totalt om hadde gjort det, men våga meg dessverre ikke helt til det..

 

med den kraftige oppgangen i oljeprisen og om USA holder seg godt grønt og "smitter" Asia til natten kan det bli en god REC dag i morgen, de som kjører den hardt på shorting er nok litt mer forsiktige nå som det ser ut som om den har slått litt tilbake..

Link to comment
Share on other sites

holdt meg rolig for en gangs skyld, men vurderte seriøst å selge meg kortsiktig ut av FAKTOR for å gå tyngre inn i REC da den var undre 41,50 - angrer selvsagt på at ikke gjorde det, tanken var å øke til 10k aksjer, og ville vært i pluss totalt om hadde gjort det, men våga meg dessverre ikke helt til det..

 

med den kraftige oppgangen i oljeprisen og om USA holder seg godt grønt og "smitter" Asia til natten kan det bli en god REC dag i morgen, de som kjører den hardt på shorting er nok litt mer forsiktige nå som det ser ut som om den har slått litt tilbake..

 

Ja, nå kan jeg angre på at jeg ikke holdt HRG. Er opp 18% idag..

 

Vi skal vel opp 1.8-2% maks idag, og så bærer det utfor igjen. Kjøpte litt SEVAN, men skal selge igjen. Skandiabanken er treg som sirup idag og kaster meg ut hele tida. Kan bli farlig å handle med Skandiabanken da.

 

På tide å skifte til Netfonds, eller hva bruker dere andre som kan anbefales mht skatt ol.?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå har Seadrill brutt igjennom 100 grensa nok en gang. Og siden dette er 4 gang den gjør det, så har man vell godt erfart at "teorien" ikke stemmer helt med det som faktisk skjer.

 

For med en gang oljeprisen faller noen dollar, så faller så og si alle oljerelaterte akjser og deriblant Seadrill.

 

Så spørsmålet nå er, skal jeg selge nå på motstand, 103-105, og satse på at den ikke tåler presset denne gang heller.

 

Eller vente til den går opp til 125-135 som den tekniske analysen foreslår og bli med på den eventuelle nedturen.

 

Når det er sagt, så er det resultatvarsel for Q2 neste uke for Seadrill.

Hvordan er det med utbytte? Må man ha aksjene den dagen de har resultatvarselet, eller dagen før? Eller 2 dager før, eller gjennomsnittet av Q2 perioden. Hvordan funker dette?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå kan jeg angre på at jeg ikke holdt HRG. Er opp 18% idag..

 

Vi skal vel opp 1.8-2% maks idag, og så bærer det utfor igjen. Kjøpte litt SEVAN, men skal selge igjen. Skandiabanken er treg som sirup idag og kaster meg ut hele tida. Kan bli farlig å handle med Skandiabanken da.

 

På tide å skifte til Netfonds, eller hva bruker dere andre som kan anbefales mht skatt ol.?

 

 

Netfonds har fungert knirkefritt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...