Jump to content

Episode 1336 - Uke 34 - 17 til 23 August 2009


Ståle

Recommended Posts

Blir en spennende dag i dag.

 

Jeg ser nå at Seadrill har en nedadgående trend i RSI, der den toppet i Mai. Dette gjør meg litt nervøs, i og med at den har testet støtten på 100kr flere ganger uten at den holdt. Bryter ikke RSI 60-65 idag eller senest mandag tirsdag, så tror jeg det bare er å selge unna.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hadde egentlig innstilt meg på korreksjon, men slenger meg på ELT og SEVAN nå som denne kom:

 

<h3 class="motto">"STØRSTE VEKST SIDEN 1999:</h3>

Boligsalget i USA tar av"

http://e24.no/utenriks/article3228244.ece

 

"Det totale salget av brukte boliger økte fra 4,89 millioner enheter per år, til 5,24 millioner enheter per år. Det tilsvarer en økning på 7,2 prosent. På forhånd var det ventet en annualisert omsetning på 5 millioner enheter.

 

Ikke siden august 2007 har det vært omsatt flere boliger i en enkelt måned.

 

Fjerde måned på rad

 

Det er fjerde måned på rad at pilene peker oppover i det amerikanske boligmarkedet. Ikke siden 2004 har det amerikanske boligmarkedet pekt oppover fire måneder på rad.

 

Veksten i boligsalget i juli er den største siden 1999. "

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

Dog:

 

"Men midt i all gleden må amerikanske boligeiere konstatere at prisene ikke holder følge med omsetningsveksten.

 

Gjennomsnittsprisen på boliger økte med 4,2 prosent sammenlignet med juni. Prisene ligger dog 6,2 prosent under juli i fjor.

 

Det hoper seg også opp med usolgte boliger. Julitallene viser 4,1 millioer usolgte boliger i juli, en økning på 7,3 prosent sammenlignet med måneden før. Med dagens omsetningstall, vil det altså ta rundt 9 måneder å selge en gjennomsnittlig bolig i USA. "

 

 

Men dette er jo forståelig med de tilstandene som er i USA.

 

 

 

 

Mulig vi skal opp litt ekstra pga av dette og så ned før det bærer til værs - ev. sidelengs litt til..? Tror Kina og korreksjon veier ganske tungt, men kan være åpning for en liten opptur i et par dager til.

 

 

Indeksen ser ut til å ligge på et trigger-punkt for bull, men kan godt gå andre veien også. Satser på en liten opptur som smitte fra USA over helgen.. Den som intet våger.. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag :laugh:

Har brukt dagen til å kjøpe endel TTS og har tenkt å prøve å putte dem i skuffa en stund, får vi en liten stigning i oljeprisen kan det bli snakk om gangetabellen i den.

 

God helg :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...