Jump to content

Episode 1338 - Uke 36 - 31. aug til 6. sep 2009


Ståle

Recommended Posts

Jeg ble lei av å vente på oppgang av noe størrelse i ACY. Jeg var pent i pluss ved flere anledninger uten å ta gevinst da jeg ville sitter long i ro og mak :rolleyes:

Når man følger med hva som skjer i markedet på en daglig basis har jeg erfart at det ikke er så lett å ignorere kortsiktige svingninger.

I dag solgte jeg derfor unna med tap og gikk short i stedet.

Med tanke på utviklingen over dammen en drøy time før stengning ser det ikke så dumt ut akkurat nå.

Så gjenstår det å se om jeg har vett til å ta gevinst mens den enda er der denne gangen :dry:

Link to comment
Share on other sites

Og inn i Funcom på grunn av lav RSI (22) og aksjen er på støtten 4.60.

 

Så får vi se hvordan det går utover dagen/uken.

 

Imponerende Vaelen. Hvordan ser du hvor støtten som er av betydning er? Funcom snudde idag på 4.5-4.6 og Opera er (kanskje?) i snuoperasjon ved 21, eller?

 

Grunnet oppussing av leilighet og andre forstyrrelser gikk jeg fort ut av markedet, som var endel bear de siste dagene så ikke noe godt tidspunkt for rekyler (var nok litt for kjapp på avtrekker'n og glemte det store bildet). OSE kan fort snu noen dager på 24/38MA for indeksen i morgen og sprette på 100MA om noen dager (lurer litt hvor mange den skal besøke nedover... og hvordan vite det), men skal begynne å male leilighet så rekker vel ikke se på det... Blir mye å både prøve å forstå markedet / lære, se på aksjer og gjøre de daglige gjøremålene. Om noen har noen tips / online tutorials som lar seg omskrive i Excel ol. så er jeg veldig happy :biggrin: Spesielt på support/resistance, hvordan finne de viktigste linjene / beregne targets.

Link to comment
Share on other sites

Leste om mulig "gigantfunn" i mexicogulfen i dag. 3 milliarder fat. Jeg stusset over dette, og regnet på hvor lang tid vi egentlig bruker på å forbrenne dette "gigantfunnet" Med estimert forbruk på 80mill fat / dagen bruker vi litt over en mnd på å brenne opp hele funnet.

 

wow....

Link to comment
Share on other sites

Jada, ser poenget ditt. Men når vi snakker om funn i hundremillions-klassen i norge er jo dette virkelig lilleputt-forekomster!

 

Tankene kan jo også gå i de baner av at hvis et "gigant-reservoar" kun holder til 37 dagers forbruk er det lett å forstå at hydrokarboner er en ressurs det vil bli knapphet på. Men alt dette vet vi jo fra før av...

Link to comment
Share on other sites

Mornings :biggrin:

 

I dag er det vel fest for ALGETA folkene vel, jeg hadde aksjen ett par ganger før i sommer, men den tok ikke av da, men skal si den fikk rakettbrennstoff i dag :biggrin:

 

Ellers sitter jeg og følger med på REC, er klar for en short der den nærmer seg støtten på 37.

Link to comment
Share on other sites

Tok gevinst i YAR på 174,9. Etter å ha vært ned 7 kr ble det litt over 7 kr i pluss til slutt på en uke. Den har gått mye de siste par dagene og håper på lavere inngang igjen. Pleier å brenne meg på korte stunt og ser at den allerede har gått litt til nå, men klarte ikke la være :laugh:

Link to comment
Share on other sites

EHL: Tror jeg ville ha ventet med å selge YAR. Min target er 180, mulig jeg selger da.

 

Hoff@: Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hva i huleste er ALGETA? Har aldri hørt om dette selskapet. Er det et nytt navn på en gammel traver?

Link to comment
Share on other sites

EHL: Tror jeg ville ha ventet med å selge YAR. Min target er 180, mulig jeg selger da.

Jeg tror også den skal videre opp og håpet egentlig bare på lavere inngang igjen. Men nå litt mer enn doblet jeg nettopp opp i DESSC i stedet til 9,56. Synes den bare har falt for mye så la inn ett skambud og jammen gikk det inn også. Så får vi se om det var lurt... :rolleyes: Hadde muligens følt meg tryggere med YAR, men jeg gambler litt da jeg tror DESSC fort kan få en rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Kveldens aksjekommentar:

 

Det gikk omtrent som jeg trodde i dag, og nok en pen oppgang for Yara. I morgen tror jeg den bryter 180, i alle fall fra morgenen av. Det er mulig at det utover dagen vil bli noe gevinstsikring som kan presse kursen ned.

 

 

Arbeidsmarkedsrapporten for august (i USA) som kommer 14:30 vil stake ut videre kurs for Oslo børs, tipper det blir ganske rolig trading fram til tallene foreligger.

 

 

Oslo børs kommer høyst trolig til å åpne opp i morgen, siden Dow Jones steg etter close her hjemme. Oljeprisen er omtrent uforandret.

Link to comment
Share on other sites

Hello :biggrin:

Sikret gevinst i Yar og Gogl i dag, og tok en pos i bear på 51,65.

 

Er negativ til uken som kommer, så vi det blir en vurdering om bear går ut ved dipp før tallene kl. 1430.

 

Lykke til. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Carl:

 

Forstår jeg deg rett at du har gjort følgende i dag, i kronologisk rekkefølge:

1. Solgt YAR og kjøpt bearderivat

2. Solgt bearderivat og kjøpt bullderivat.

3. Solgt bullderivat og kjøpt bearderivat.

 

Hvor langsiktig er din horisont?

 

Jeg kan være ganske kortsiktig. er foreløpig bear ut i neste uke..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...