Jump to content

Episode 1340 - Uke 39 - 21. aug til 27. sep 2009


AndersBB

Recommended Posts

Ny uke og nye håp om gevinst.

 

De fleste er bullish nå. Til og med Trygve selv. På tide å selge?Selv tror jeg man ikke skal gå mot markedet for øyeblikket. Haugens indeksanalyse er også positiv for kommende uke.

Pen oljepris for øyeblikket, så får vi se hvordan Asia kommer seg gjennom natten.

 

Nyt resten av helgen folkens!

Link to comment
Share on other sites

I morgen frigis ledende indikatorer i usa.

 

Her limes Bloomberg sine forventninger inn:

 

 

"Market Consensus Before Announcement

The Conference Board's index of leading indicators rose 0.6 percent in July-the fourth increase in a row. A fifth consecutive gain is likely given that a number of components-such as stock prices, new orders for nondefense capital goods, supplier deliveries, and housing permits have improved. But other components have worsened-included new orders for consumer goods, consumer expectations, initial jobless claims, and money supply. Look for more confirmation that the recession is over as the July coincident index is likely to be revised up from flat (from upward revisions to payroll jobs and industrial production) and the August coincident index will be riding high based on strong industrial production and retail sales.

 

 

Prior Consensus Consensus Range

Leading Indicators - M/M change 0.6 % 0.7 % 0.4 % to 0.8 %

Link to comment
Share on other sites

Trist utvikling i DNO. Regner med at alle har fått med seg nyhetene. Har noen oversikt over hvordan DNO vil klare seg økonomisk med 6 ukers produksjonsstopp i Kurdistan. Kan selskapet i det hele tall overleve dette uten ekstra finansiering? Ser vi begynnelsen på slutten?!1

Link to comment
Share on other sites

Trist for DNO?

Vel, for min del kan hele selskapet bare gå under. Makan til urent trav skal man lete lenge etter, og jeg tenker ikke bare på siste ukers nyheter vedrørende selskapet.

 

Når det er sagt, så har jeg null tro på at konkursspøkelset truer i løpet av disse seks ukene.

Skulle de derimot mister konsesjonen i Irak, uten eller med liten kompensasjon, er nok sikkert løpet kjørt.

Link to comment
Share on other sites

Hei...

 

DNO er i likhet med CRU gode eksempler på inntreden av virksomhet i korrupte og lovløse regimer uten forutsigbare økonomiske kjøreregler... Hvis myndighetene lukter dollar generert av utlendinger etter at betydelige investeringer er gjort, så finner de straks på avgifter og regler som gjør at de kan klore tak i en stor del av gevinsten uten risiko..

 

Til og med kjempen Telenor merker jo dette i "fromme" Russland. Blir artig å se siste vers for TEL der borte. Driter Russlands rett seg ut i den casen, kan det jo tenkes at Stockman-feltet deres må utvikles av landets egne innbyggere/selskaper i noen årtier framover, med 2.- eller 3.-rangs-teknologi og kunnskap.

Link to comment
Share on other sites

DNO, jeg priser min skaper at jeg ikke sitter med en eneste aksje i den, det er nesten på grensen til ren kriminalitet.

Ut i fra det man hører i media kan man vel mer eller mindre stryke "nesten på grensen til" fra setningen din. Hva sitter folk med her nå? Ingen med DNO får vi håpe. Synes det er lite prat om trading i traders pitt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe DNO her i gården i alle fall. Har aldri hatt det, har aldri vurdert det.

 

Satt på DNO fra 2001 til 2005, med meget stort hell, tror det ble 5-6 gangen på de aksjene jeg solgte sist, men det var før inntrenden i Irak og senere splitt med Det Norske.

 

Jammen glad jeg ble kvitt den da den fløy som verst. Gert Larsen med sine nåværende 5% har jeg ingen sympati for. Skal bli en fornøyelse å se ham nå i retten mot Fredriksen vedr Petromena... Jeg skjønner ikke at han engang gidder å utfordre Seadrill som kun har kjøpt obligasjoner i markedet som de vil ha innløst i cash ved forfall.

 

Mye rart man gjør i en desperat situasjon..

Link to comment
Share on other sites

Satt på DNO fra 2001 til 2005, med meget stort hell, tror det ble 5-6 gangen på de aksjene jeg solgte sist, men det var før inntrenden i Irak og senere splitt med Det Norske.

 

Jammen glad jeg ble kvitt den da den fløy som verst. Gert Larsen med sine nåværende 5% har jeg ingen sympati for. Skal bli en fornøyelse å se ham nå i retten mot Fredriksen vedr Petromena... Jeg skjønner ikke at han engang gidder å utfordre Seadrill som kun har kjøpt obligasjoner i markedet som de vil ha innløst i cash ved forfall.

 

Mye rart man gjør i en desperat situasjon..

 

Vel... DNO-aksjonærer slapp jo relativt "billig" her.... Men det er jo fortsatt anledning til både dobling og halvering :-)

 

:laugh:

 

Jeg heller til at det siste blir resultatet..in the end..Maken til udugelig selskapsledelse... Hvem er værst...CRU eller DNO?

 

Bare latterlig hele j.. dritten..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...