Jump to content

Episode 1344 - Uke 43 - 19. Oktober til 25. oktober 2009


lunde

Recommended Posts

Uken starter jo fantastisk...igjen..

 

US er opp i kveld (igjen).... Det er på tide å være tett på nå... og samtidig ri bølgen så langt det er mulig.. Når snur dette her, hehe :-)...om så i allefall kanskje midlertidig.....?

 

 

Mange som skal inn nå, forsikringsselskaper, utlendinger og alle andre som fortsatt er undervektet i norske aksjer...

 

Må holde et nært øye til utviklingen nå...trial opp av stop loss er nå en daglig øvelse...

Link to comment
Share on other sites

Skjønte at ELT ikke var noen god aksje å sitte i over lengre tid. Og i dag ser vi at gamle synder fortsatt blir gjentatt.

 

Omfattende tiltalelser er i dag offentliggjort. Registrerer at kursen ikke reagerer direkte på nyheten. Vi får se om et salgspress oppstår etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

YAR legger fram dårligere tall enn forventet og stiger? Anyone?

 

... Kanskje mindre dårlige tall enn enkelte konkurrenter?

..Samt/eller: Analytikerne er ikke nødvendigvis gode investorer.

...Eller (dvs): Analytikere som er virkelig gode, de er ikke analytikere, men investorer... :blink:

 

Analytikere som (normalt) lever av aksjeomsetning? De får ikke ei krone av meg.

 

Det gjelder å bruke hue selv, og være ydmyk overfor the "invisible hand"=markedet,... good luck :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Avslutta i Bearderivater, med en gradvis økende undring utover kvelden. Olja opp, Dollar ned...

Så for meg et stop-loss i morra tidlig, men.... etter at Obama pålegger de best betalte i "the big bailed out", stuka DJIA på tampen.

Ser ut til at det kan lønne seg å se an utover dagen i morgen - i alle fall.

 

Lykke til på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med NAS og håper den skal løsne. Har blitt presset opp mot 146 i noen dager nå. Men lurer jo også på om den kan gå mer enn 20% opp? Har jo ikke vært med alle de prosentene selv, så vil gjerne være med videre oppover og har derfor ikke solgt selv om svingninger mellom 137-146 har vært der i noen dager nå.

 

Samtidig driver jeg å lager et system som skal kunne brukes til daytrading, for å kunne bruke de daglige svingningene, unngå å bli sittende med en aksje som er "på topp". Så har ikke helt fokus på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Jau.. USA i rødt. Norge i rødt. Oljen i rødt. USD i grønt. "Lækkert"...

 

Men NAS skal opp opp opp :laugh:

 

Vel, kanskje det allerede er priset inn av markedet, hva vet vel jeg.. :blink: Er ihvertfall mye om NAS på E24 idag, men det trenger jo ikke bety så mye :tongue: Tar uansett alt som en lærepenge, så om dette betyr at motstand betyr motstand, så betyr det det =)

Link to comment
Share on other sites

Takk for det ;)

 

Er det andre som er inne i REC her? Er litt betenkt på om jeg skal selge før Q3..

Har snitt på 46 så er vel ned cirka 12% nå.. Men det må vel komme en rekyl opp igjen snart? Short inndekning o.l.

 

Eller venter shorterne til etter Q3 tro?

Link to comment
Share on other sites

Har fomlet litt med NAS. Solgt på 135 (fra 120), kjøpt igjen på 144 og 148.5, men lønner seg å ha litt flaks. Står nå i 157, så er igjen en pen gevinst (og det er vel det viktigste).

 

E24 liker aksjen ihvertfall. Står jo om NAS nesten hver dag:

Bjørn Kjos tar av

http://e24.no/kommentar/boerskommentar/article3336767.ece

Norwegian kan gå til 215 kroner

http://e24.no/boers-og-finans/article3335896.ece

 

Ellers har jeg snust litt på KOA, som er mer risikokandidat, men kan gi mye når den først går. Er jo blitt straffet hardt mange ganger nå, fått nye oppdrag i det siste, og selskapet har gått forholdsvis bra hele tida. Men bruker mer tid på andre ting enn å følge så mye med i markedet for tida, så tror ikke jeg tar sjangser på slikt ennå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...